Ekko i afløbet ?
Fra : Carsten

Dato : 30-03-10 06:04

Her de sidste 3-4 dage har jeg kunnet høre "ekko lyde" eller "hult ekko" når
jeg trækker ud i toilettet. Det kan ikke genskabes hvis bare man lukker 8-10
liter ud af håndvaskens afløb, men det løber jo også noget langsommere. Hvad
kan den hule lyd / ekko'et stamme fra ? Det er kommet fra dag til dag og vi
har ikke brugt badeværelset "anderledes" end altid.

Hilsen
Carsten

Fra : Ralph

Dato : 30-03-10 15:47

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> Her de sidste 3-4 dage har jeg kunnet høre "ekko lyde" eller "hult ekko"
> når jeg trækker ud i toilettet. Det kan ikke genskabes hvis bare man
> lukker

Jeg vil gætte på at du har en samlebrønd til spildevand hvor afløbet er
stoppet fordi et fjols har plantet en troldepil ovenpå afløbsrøret og nu -
25 år efter plantning - er rødderne nu nået ned og stoppe afløbet.

--
Ralph

Fra : Carsten

Dato : 30-03-10 16:26

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> stoppet fordi et fjols har plantet en troldepil ovenpå afløbsrøret og nu -
> 25 år efter plantning - er rødderne nu nået ned og stoppe afløbet.

Njaaa... jeg har heldigvis ikke noget i nærheden af samlebrønden og hvis
rødder havde ødelagt eller stoppet afløbet ville jeg så ikke have problemer
med at vandet ikke ville løbe ud ? ..altså at vandet ville stå højt i
toilettet længe efter at have trukket ud ?
Der er slet ingen problemer ud over at der er det her ekko...

Carsten

Fra : Ralph

Dato : 30-03-10 16:41

> med at vandet ikke ville løbe ud ? ..altså at vandet ville stå højt i
> toilettet længe efter at have trukket ud ?

Det havde jeg heller ikke, vandet kom hurtigt ud til samlebrønden, men så
kom det bare ikke videre.

> Der er slet ingen problemer ud over at der er det her ekko...

Da jeg ringede efter slamsugeren var hans første spørgsmål: "er der kluklyde
når der trækkes ud?"
Så ekko eller kluklyd, jeg er ret sikker på at der er stoppet, har du set
ned i samlebrønden?

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 31-03-10 06:57

Hej Ralph

> Så ekko eller kluklyd, jeg er ret sikker på at der er stoppet, har du
> set ned i samlebrønden?

Jeg har ingen samlebrønd, men fine klukkelyde og ekko,
og kloarkeringen er helt ny, så det behøver ikke betyde
at noget er stoppet.

--
Mvh Max

Fra : Carsten

Dato : 01-04-10 18:26

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message news:4bb21b9a$0$5
> Så ekko eller kluklyd, jeg er ret sikker på at der er stoppet, har du set
> ned i samlebrønden?

Har haft låget af nu og brønden var gabende tom og ret ren dernede foresten.
Det så ud som om at den aldrig havde været i brug - selvom den har set 35
års l*rt...
Fik konen til at trække ud i toilettet og et sekund senere løb vandet fint
igennem brønden, så der er vist ingen problemer der.

Carsten