WD40
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-03-10 18:51

Hej NG

Er det normalt at smøre en kilerem med f.eks. WD40 ?

Jeg spørger fordi jeg er blevet foreslået at gøre det af en forhandler hvor
jeg har købt en bil der lyder lidt som en fugl når bilen ikke er i gear. når
den er i gear og der er koblet ind har den ikke denne mislyd.

Mvh
JR

Fra : GSX 750

Dato : 29-03-10 20:26

"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen.net.dk> skrev i meddelelsen
> Hej NG
>

> Er det normalt at smøre en kilerem med f.eks. WD40 ?

Nej det gør man ikke. Enten skifter man remmen, eller osse nøjes man med at
stramme den, så den ikke piver mere. Evt kan der være fejl på et leje.

> Jeg spørger fordi jeg er blevet foreslået at gøre det af en forhandler
> hvor jeg har købt en bil der lyder lidt som en fugl når bilen ikke er i
> gear. når den er i gear og der er koblet ind har den ikke denne mislyd.

Nem måde at få en motor ukyndig til at holde kæft :(
Mvh
Jarl

Fra : Kent Friis

Dato : 29-03-10 20:40

Den Mon, 29 Mar 2010 19:50:57 +0200 skrev Jan Rasmussen:
> [...]
> jeg har købt en bil der lyder lidt som en fugl når bilen ikke er i gear. når
> den er i gear og der er koblet ind har den ikke denne mislyd.

WTF?

In kilerem skal gribe fast, og ikke glide. Den pivende lyd kommer når
den ikke griber ordentligt fast.

WD40 er til at få ting til at glide nemmere.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Armand

Dato : 29-03-10 23:49

Kent Friis skrev:

> In kilerem skal gribe fast, og ikke glide. Den pivende lyd kommer når
> den ikke griber ordentligt fast.
>
> WD40 er til at få ting til at glide nemmere.

Smøremidler er ikke altid blot amøremidler:
I mine unge MC-dage kunne billige regn-overtrækshandsker af nylon godt
være en pestilens at køre med, da det nærmest var umuligt at holde
gasrullen p.g.a. det glatte våde nylon - Løsningen var et par pift med
kædefedt-spray

Tidligere var rem-voks noget almindeligt forekommende auto-tilbehør.
Voks er også et smøremiddel, men det fik alligevel gummiet til at bide
bedre på remskiven. Tricket er forøvrigt meget ældre end bilmotoren og
brugt på møllers remtræk i århundreder!

WD40 er petroleumstyndt og fordamper sikkert hurtigt, og dermed
virkningen :-/
Derfor er det vel et udemærket trick til at se om det vitterligt ér den
rem der 'kvidrer'.

Personligt kan jeg ikke forstå at en eksteriør rem skulle ændre lyd ved
motor(!)belastning, hvorfor det vil være en god ide at få udelukket
remmen som mulig støjsender!

--
Armand.

Fra : Ivar

Dato : 29-03-10 20:47

Jan Rasmussen skrev:

> Er det normalt at smøre en kilerem med f.eks. WD40 ?

Det er ikke normalt, men det er et af de anvendelseeksempler
WD40 selv giver:
http://www.wd40.dk/markenportfolio_wd40_anwendungen_werkzeug_dk.php

Jeg ville nok ikke gøre det for at fjerne en mislyd. Når lyden
ændrer sig når du kobler ind, kan man frygte at problemet
er et leje. Lyd fra kileremmen vil normalt ikke ændre sig
afhængig af koblingen.

Ivar Magnusson

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-10 06:11

Den 29-03-2010 19:50, Jan Rasmussen skrev:
> [...]
> jeg har købt en bil der lyder lidt som en fugl når bilen ikke er i gear.

Start med at smøre ham en på skrinet. Så kan han prøve om WD40 tager
smerten.

Derefter skal du have fat i noget der hedder Belt dressing. Det er et
harpiks produkt. Beregnet til formålet. Det blødgør remmen og sikrer
optimalt brug. Fås hos Mekonomen. De har i øvrigt fået webkatalog med
danske priser. Om du lige selv kan finde den er ikke sikkert da ikke alt
er på siden endnu.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-03-10 10:20

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> optimalt brug. Fås hos Mekonomen. De har i øvrigt fået webkatalog med
> danske priser. Om du lige selv kan finde den er ikke sikkert da ikke alt

Hmm... sjovt du nævner Mekonomen, forhandleren hvor bilen er købt er netop
Mekonomen værksted og medlem af DAF.

Mvh
JR

Fra : B.K.

Dato : 30-03-10 12:42

> Start med at smøre ham en på skrinet. Så kan han prøve om WD40 tager
> smerten.

Hold da helt kæft for en dumrian du er!!!
Anklage for vold m.m.
Det er muligt det går i jylland men ikke i danmark!!

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-03-10 16:13

B.K. skrev:

> Hold da helt kæft for en dumrian du er!!!
> Anklage for vold m.m.
> Det er muligt det går i jylland men ikke i danmark!!

Du ta'r da vist ting temmelig alvorligt... Her i Vestjylland kan sådan
en sætning godt forståes som tiltænkt. Det er nok bedst at du bare
ignorerer den og hopper videre til næsteindlæg :)

/Kent Glerup

Fra : Arne Riis

Dato : 30-03-10 16:48

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sætning godt forståes som tiltænkt. Det er nok bedst at du bare ignorerer

Sådan.
Godt svaret !!
AR

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-10 16:58

"B.K." skriver:

> Det er muligt det går i jylland men ikke i danmark!!

Jylland _er_ Danmark, resten er bare småøer.

Klaus

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-10 17:16

Den 30-03-2010 13:41, B.K. skrev:

> Hold da helt kæft for en dumrian du er!!!

Spar på udråbstegnene. Og vent så lige med flere indlæg til du er blevet
voksen.

> Anklage for vold m.m.

Jeg har vist ikke anklaget nogen for vold.

> Det er muligt det går i jylland men ikke i danmark!!

Ja, nu ligger det således at jeg ikke bor i Jylland. Men som en anden
skriver, så spring de indlæg over som du ikke forstår.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-04-10 11:55

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ja, nu ligger det således at jeg ikke bor i Jylland. Men som en anden
> skriver, så spring de indlæg over som du ikke forstår.

Spring dem HELT over :)

--
Per