Gældsbrev for udlandsdansker
Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-03-10 08:03

Min mor er meget venligt gået med til at låne mig penge til at
reparere tag med. Da jeg har en søster (og for god ordens skyld) er vi
enige om at der skal papir på det, og jeg kan se at det normale i DK
(min mor bor i DK) er at lave et gældbrev for et anfordingslån.

Nu bor jeg i Portugal, og det har fået mig til at tænke på:

- skal der skrives noget specielt i gældsbrevet i den anledning?
- giver det en frihedsgrad mht anfordringdelen? Familielån er ikke
noget det lokale skattevæsen går op i.

Min mors tanke var at det skulle være rentefrit og betalt tilbage i
løbet af 5 år, det er det hele.

Jeg kan se at der på nettet findes en del blanketter der kan købes for
100-200kr. Er nogen mere værd end andre (det burde være ret simpelt),
eller er der noget jeg skal være på vagt overfor?

mvh

Martin

Fra : -=Madsen=-

Dato : 18-04-10 17:28