Spørgsmål vedr. salgsslutseddel ved bilkøb
Fra : micrelski@hotmail.co~

Dato : 29-03-10 05:52

Hejsa

Står og har købt en ny bil og skulle gerne ku hente den onsdag. Men så
begyndte min nuværende bil at larme fra motoren i lørdags, og den
indgår i denne handel.

Mit spørgsmål er :

Der står i kontrakten under byttebil, at jeg bærer risikoen for evt.
forringelser, med undtagelse af slitage som følger af normalt brug, i
tiden indtil bilen overgives til sælgerfirmaet.

Er det så min eller sælgerfirmaets problem, hvis der er noget som er
gået i stykker.

Håber i forstår mit problem.

Fra : Ole C

Dato : 29-03-10 13:43

micrelski@hotmail.com skrev blandt andet:

> [...]
> tiden indtil bilen overgives til sælgerfirmaet.
>
> Er det så min eller sælgerfirmaets problem, hvis der er noget som er

Tja, det fremgår vel egentlig af den citerede tekst fra kontrakten...
Det er jo ikke særlig præcist, når du skriver at det begyndte at "larme fra
motoren", men er der tale om et større motorhavari, så er det næppe dækket
af formuleringen "slitage som følger af normalt brug".

--
vh
Ole C

Fra : micrelski@hotmail.co~

Dato : 29-03-10 07:29

On 29 Mar., 14:42, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
> motoren", men er der tale om et større motorhavari, så er det næppe dækket
> af formuleringen "slitage som følger af normalt brug".

Ja men jeg aner slet ikke nok om biler, så bedre forklaring kan jeg
ikke gi. Men bilen kører stadig uden problemer. Men tør selvfølgelig
ikke at kører mere i den, da man ikke ved
om den snart er helt færdig. Så du mener at "slitage som følger af
normalt brug" det er dæk/bremser m.m der menes. Hvad med en vandpumpe/
kilerem m.m. Hvis de går i stykker, er det vel af slitage.

Fra : Ole C

Dato : 29-03-10 16:36

micrelski@hotmail.com skrev blandt andet:

> Ja men jeg aner slet ikke nok om biler, så bedre forklaring kan jeg
> ikke gi.

Hm - "larm" er godt nok meget upræcist.....
Du har ikke en bilkyndig bekendt, der lige kan lytte til "dyret"? Du kunne
jo også lige åbne motorhjelmen og se om du kan identificere hvor lyden
kommer fra.

> Men bilen kører stadig uden problemer. Men tør selvfølgelig
> ikke at kører mere i den, da man ikke ved
> om den snart er helt færdig.

Sikkert meget fornuftigt - og så længe er der jo heller ikke til det bliver
onsdag

> Så du mener at "slitage som følger af
> normalt brug" det er dæk/bremser m.m der menes. Hvad med en vandpumpe/
> kilerem m.m. Hvis de går i stykker, er det vel af slitage.

I får nok ikke noget stort slagsmål i forbindelse med en defekt på de nævnte
ting - og det lyder godt, at du siger bilen stadig kører som den skal. Jeg
havde alvorligere ting i tankerne...

--
vh
Ole C