Stafetten: Rebeller
Fra : Steen

Dato : 29-03-10 09:21

Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
i den genre hvor de (måske) hører til. Rebeller har vi haft i mange år

Her er fx Hank Williams III med Punch Fight F*ck-Hank
http://www.youtube.com/watch?v=ZQqa4NQRUvs

The Pogues med If I Should Fall from Grace with God
http://www.youtube.com/watch?v=DrBLqp-s__o

--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-03-10 09:46

On 29-03-2010 10:21, Steen wrote:
> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
> i den genre hvor de (måske) hører til.

Dette eksempel er næsten for nemt:

Kevin Costner & Modern West med "Long Hot Night" fra 'Grand Ole Opry'.

http://www.youtube.com/watch?v=-jL8E2-sFIw&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-10 14:12

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
> i den genre hvor de (måske) hører til. Rebeller har vi haft i mange år

Så må Nina Hagens version af "My Way" være selvskreven:
http://www.youtube.com/watch?v=he2XSjpAg8s

Eller hvad med den amerikanske nationalsang udsat for Jimi Hendrix på
Woodstock: http://www.youtube.com/watch?v=AaA-u9fmnGY

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-03-10 14:56

On 29-03-2010 15:11, Alex Linaa wrote:

> Så må Nina Hagens version af "My Way" være selvskreven:
> http://www.youtube.com/watch?v=he2XSjpAg8s

Det er et af de bedre forslag, her i stafetterne.
Og den findes i mange versioner på YouTube, sunget af Nina Hagen. Hun er
rigtig god.

Det er ikke Frank Sinatra, som er nævnt på YouTube, der er
'ophavsmanden' til sangen. Sinatra har 'kun' sunget den.
Men det er Poul Anka, som her synger den på 'the Sinatra way':

http://www.youtube.com/watch?v=uP_tMa7VliY

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-03-10 15:19

On 29-03-2010 10:21, Steen wrote:
> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
> i den genre hvor de (måske) hører til.

Mange af de store skuespillere har forsøgt sig som sangere. Her er
Sylvester Stallone sammen med Dolly Parton fra soundtrack'et til filmen
"Rhinestone":

http://www.youtube.com/watch?v=PziPETQZyXo&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-03-10 16:02

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
> i den genre hvor de (måske) hører til. Rebeller har vi haft i mange år

KANDIS
Den her må være selskreven. KANDIS spiller jo normalt sådan noget almindelig
underholdningsmusik, livligt friskt og muntert eller sentimentalt.
MEN HER skal jeg love for, at vi ikke kan kende dem:
http://www.youtube.com/watch?v=YVAygPJG6VM&feature=fvw

KIM OG HALLO
.............og en anden dejlig dansktop-gruppe som KIM OG HALLO plejer jo at
levere noget velspillet og velpoleret almindelig slager, men HER. Her har
den dæwleme fået
power-knappen drejet i bund. http://www.youtube.com/watch?v=zqM8meDg0V0

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-03-10 18:04

On 29-03-2010 10:21, Steen wrote:
> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
> i den genre hvor de (måske) hører til.

Bruce Willis, Billy Preston og BB King med "Sinners Prayer":

http://www.youtube.com/watch?v=ysiT0P6OtvU&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-03-10 18:40

On 29-03-2010 10:21, Steen wrote:
> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
> i den genre hvor de (måske) hører til.

Plácido Domingo.

To sange sammen med John Denver: "Perhaps Love:

http://www.youtube.com/watch?v=3YnfCH7LNcM&feature=fvw

Og "Annie´s song":

http://www.youtube.com/watch?v=n2r0RRCUB2A&feature=related

Og så en mexikansk sang: "Mía":

http://www.youtube.com/watch?v=fa121Jaj4Eg

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-03-10 19:37

Steen skrev:

> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive
> liggende i den genre hvor de (måske) hører til. Rebeller har
> vi haft i mange år

Her er en rebel, Jimmy Cliff, med titelnummeret fra
filmen "The Harder They Come":
http://www.youtube.com/watch?v=xGE4dnrPPZQ

--
Herluf :·)

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-03-10 21:42

Steen wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=ZQqa4NQRUvs
>
> The Pogues med If I Should Fall from Grace with God

Jeg synes det er svært at vide hvad en rebel er, da rigtigt mange kunstnere
jo breder sig over adskillige genrer, men måske Johnny Cash i The Wanderer,
som i hvert fald er noget anderledes end det, han ellers laver. Og det er
vist den eneste gang, han har indspillet sammen med U2. I øvrigt et
fantasisk nummer:

http://www.youtube.com/watch?v=l3YFmpSFJ40

William Shatner er mest kendt som skuespiller, men sang også. Her i en noget
speciel version af Betals' Lucy in the Sky with Diamonds

http://www.youtube.com/watch?v=M1O3YkFqEHI&feature=related

Cream var mest kendt for deres ret tunge, guitardominerede blues. Her er de
dog i en helt anden, og meget mere akustisk boldgade med Anyone for Tennis

http://www.youtube.com/watch?v=MB2f6-U72Zk

Jan

Fra : Steen

Dato : 30-03-10 10:12

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> Jeg synes det er svært at vide hvad en rebel er, da rigtigt mange kunstnere
> jo breder sig over adskillige genrer, men måske Johnny Cash i The Wanderer,

Cash var en rebel http://dl.dropbox.com/u/2576680/cash.jpg
Hvis vi dvæler lidt ved countrygenren, så ville Grand Ole Opry ikke
rigtigt kendes ved Hank Williams. Waylon Jennings, Johnny Paycheck og en
masse andre, var heller aldrig lukket ind i det fine selskab.

--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : Max

Dato : 30-03-10 10:27

Hej Steen

> [...]
> rigtigt kendes ved Hank Williams. Waylon Jennings, Johnny Paycheck og
> en masse andre, var heller aldrig lukket ind i det fine selskab.

Ja, det er lidt sært at dem der er værd at høre på, ja det er
dem der er lukket ude.

--
Mvh Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-03-10 10:30

Steen wrote:

> [...]
> rigtigt kendes ved Hank Williams. Waylon Jennings, Johnny Paycheck og
> en masse andre, var heller aldrig lukket ind i det fine selskab.

Hvis altså Grand Ole Opry er "det fine selskab". I en periode var det vist
finere at være uden for.

Jan

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-03-10 23:49

> [...]
> rigtigt kendes ved Hank Williams. Waylon Jennings, Johnny Paycheck og en
> masse andre, var heller aldrig lukket ind i det fine selskab.

Hank Williams Jr. og Waylon Jennings kommer in på Sr.'s engagement med 'Opry
i sangen 'The Conversation'
When they fired him from the Opry......

Den kan ses/høres her:
http://www.youtube.com/watch?v=QoOEEQPiUxE

--
Uffe Bærentsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-03-10 11:22

Steen skrev:

> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke
> kan blive liggende i den genre hvor de (måske) hører til.

Country Joe McDonald må have været en rigtig rebel,
da han lavede sine protestsange mod amerikanernes
krig i Vietnam i 1960'erne. Her fra Woodstock, 1969:

Country Joe McDonald - "Feel Like I'm Fixing To Die"
http://www.youtube.com/watch?v=LBdeCxJmcAo

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 30-03-10 12:26

Hej Steen

> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive
> liggende i den genre hvor de (måske) hører til. Rebeller har vi haft
> i mange år

Så er ham her vel også en rebel, tænk sig at vrikke
med underlivet på scenen :)

TOMMY STEELE singing the blues
http://www.youtube.com/watch?v=AU_atFdI89I

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-10 15:31

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
> i den genre hvor de (måske) hører til. Rebeller har vi haft i mange år

Jeg synes godt nok Roger Whittaker har bevæget sig ud på det vilde larmende
overdrev, med ekkoklang og lydforvrængning og skærende lyd, med nyt nye
stærkt opreklamerede hit.
Men det bliver det sgu ikke bedre af - GUD hvor det larmer. Det er grusomt.
Det er selvfølgelig "Shannon River Lady". Huuu ha.
http://www.youtube.com/watch?v=SlNkIW-HF0k

Her kan høre ham når han synger som han plejer. Ingen forvrængning, ekko,
skærende lyd og al det fis-værk.
http://www.youtube.com/watch?v=xQ2aOO3QCYM&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 30-03-10 16:33

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> Jeg synes godt nok Roger Whittaker har bevæget sig ud på det vilde larmende
> overdrev, med ekkoklang og lydforvrængning og skærende lyd, med nyt nye
> stærkt opreklamerede hit.

Har han lavet et hit?
Jeg troede han var død...
--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-10 17:16

> Har han lavet et hit?

Med lidt god vilje har han lavet hele 2, hvoraf det seneste var i 1975
http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Whittaker#HIT_SINGLES

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-10 18:37

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Med lidt god vilje har han lavet hele 2, hvoraf det seneste var i 1975
> http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Whittaker#HIT_SINGLES

Nu har han jo altså haft masser af hit år efter år, siden han startede sin
musikalske løbebane - og er ydermere i fjernsynet med dem til hele Europa.

Hvor kommer 1975 ind i billedet.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-10 20:43

meddelelse news:4bb236bb$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu har han jo altså haft masser af hit år efter år, siden han startede sin
> musikalske løbebane - og er ydermere i fjernsynet med dem til hele Europa.
>
> Hvor kommer 1975 ind i billedet.

Et hit, vil være at finde på en hitliste. Det siger ligesom sig selv,
Men ok, hvis vi regner nr. 10 på den engelske hitliste i 1986 med, så har
han faktisk haft 3 hits i top-10, når man ikke medregner US AC, som er den
amerikansske "oldemorliste". Men siden 1986 har han altså ikke haft noget
der bare ligner et hit

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-10 18:34

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Har han lavet et hit?

Ja også det + en del flere

> Jeg troede han var død...

Så er det i hvert fald godt klaret af en død sanger, at være i fjernesynet
med nyt hit konstant.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-10 18:51

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Har han lavet et hit?
> Jeg troede han var død...

Hvorfor skulle han være død når han er i TV konstant? - endda i de
allerstørste musikshows i hele Europa

Musikantenstadl - Mega-Europahit i øjeblikket
http://www.youtube.com/watch?v=IzWr8deOjYI

Feste Der Volksmusik:
http://www.youtube.com/watch?v=5EfM0U6mYhA

Immer Wieder Sontags:
http://www.youtube.com/watch?v=lUBlSuHY38Y

Musikantendampfer:
http://www.youtube.com/watch?v=Waw_wDoOBOE&feature=related

Strasse der lieder:
http://www.youtube.com/watch?v=uuU4ttsisRY&feature=fvw

Nu har han været fremme i 46 år - Hvad får dig til at tro at han skulle
være død??? - Dyb undren

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-03-10 18:55

On 30-03-2010 17:33, Steen wrote:
> Har han lavet et hit?
> Jeg troede han var død...

Du har rodet op i en hvepserede!!! :-|

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-10 19:00

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du har rodet op i en hvepserede!!! :-|
>
> Henning.

Så er det dæleme med at få rullet sig ind i en pressenning Henning

Hi Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-10 19:01

meddelelsen news:4bb23c13$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

http://www.overvad.org/oktober/Sejlsaesonen%20er%20nu%20slut.jpg

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-03-10 19:19

On 30-03-2010 20:01, Åge Halldorsson wrote:

> http://www.overvad.org/oktober/Sejlsaesonen%20er%20nu%20slut.jpg

Hvis der pakkes ud, så hatten af for det. Vejret har lovet forår i dag!

Og så et lille tip.
Her må du også kunne søge til et eller andet arrangement:
F.eks. må et af de, i hele landet så utrolig populære tyske
schlagershows, være tilskudsberettiget.

http://jp.dk/indland/article1581437.ece

Kan du ikke forestille 'live music', på kajen, ved båden og
Havnegrillen? Lyder det ikke godt:

http://www.youtube.com/watch?v=39eUzlYd2Qc

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-10 20:59

> Kan du ikke forestille 'live music', på kajen, ved båden og Havnegrillen?
> Lyder det ikke godt:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=39eUzlYd2Qc

Nej. Det lyder ikke godt.

Det minder ikke meget om den stil jeg kan lide. Kan du høre forskellen? -
Prøv at lytte godt efter.

Dit musiklink: www.youtube.com/watch?v=39eUzlYd2Qc

Min stil: http://www.youtube.com/watch?v=_kwl0hi2cUo&feature=related

Jeg kan ikke rigtigt høre noget sammenhæng'

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-03-10 21:24

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> Min stil: http://www.youtube.com/watch?v=_kwl0hi2cUo&feature=related

hun ser ud som om hun keder sig gudsjammerligt ...

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-10 14:27

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> hun ser ud som om hun keder sig gudsjammerligt ...
>
> /thomas

Så synes du måske bedre om "Echte vriendschap" ?
http://www.youtube.com/watch?v=aA8nh5Di5zU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-03-10 14:34

> [...]

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Så synes du måske bedre om "Echte vriendschap" ?

jøsses .. hvis de var så stor en penge maskine skulle man tro at de
kunne ofre lidt mere på den video ... og hun ser stadig ud som om hun
keder sig ...

og hun skulle måske taget noget mere tøj på når det nu er en frisk dag
ved vesterhavet ..

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-10 15:13

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> jøsses .. hvis de var så stor en penge maskine skulle man tro at de
> kunne ofre lidt mere på den video ... og hun ser stadig ud som om hun
> keder sig ...

Ja det ligner en amatørvideo, og lydsiden gør intet for at fjerne dette
indtryk

/Alex

Fra : Steen

Dato : 30-03-10 21:45

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

> Du har rodet op i en hvepserede!!! :-|
>
> Henning.

Ja, det fornemmer jeg. Jeg husker ham svagt fra min barndom, hvor han
sad med en guitar og fløjtede. Ellers er der ikke noget der popper op.
--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : P.Petersen

Dato : 30-03-10 15:31

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
> i den genre hvor de (måske) hører til. Rebeller har vi haft i mange år

Her er en af de gutter, der altid har stået en masse røre om, såvel
musikalsk som personligt og politisk.
Den amerikanske musiker Steve Earle. Desværre ikke så kendt i vores lille
land.
Altid kontroversiel og vidt favnende i sin musik.

Her et lille link hvis der er nogenen der er nysgerrige:
http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Earle
Og så links til nogle af hans numre:

http://www.youtube.com/watch?v=xvaEJzoaYZk

Denne her kender de fleste dog nok fra Allan Olsen:
http://www.youtube.com/watch?v=ituFNPXAaE8&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=EG8ZUaLACZ8

Og til sidst et nummer Steve har skrevet, selvom mange tror det er et
traditionelt nummer.
Blev flittigt afspillet over hele verden på St. Patrick's Day
http://www.youtube.com/watch?v=_7-PM_4aeE4&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Steen

Dato : 30-03-10 16:33

P.Petersen <psp@ka-net.dk> wrote:

> [...]
> land.
> Altid kontroversiel og vidt favnende i sin musik.

Fuldstændig enig - han er en spændende musiker....rock, country,
bluegrass, americana - han har dækket det meste
--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : Steen

Dato : 31-03-10 09:38

> [...]

> land.
> Altid kontroversiel og vidt favnende i sin musik.

Pelle, du ramte én af mine favoritrebeller - Steve Earle.
Derfor får du det tunge hverv, at føre stafetten videre
--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : P.Petersen

Dato : 31-03-10 11:55

> Pelle, du ramte én af mine favoritrebeller - Steve Earle.
> Derfor får du det tunge hverv, at føre stafetten videre
> --
> http://bit.ly/daWnEe

Tak Steen.
Jeg finder på et nyt emne i løbet af dagen.
Med venlig hilsen

Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-03-10 19:45

On 29-03-2010 10:21, Steen wrote:
> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
> i den genre hvor de (måske) hører til.

Hvad mon han var bedst til?

http://www.youtube.com/watch?v=uIB5k49OAM8&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Max

Dato : 30-03-10 19:47

Hej Henning

> Hvad mon han var bedst til?

Prøver du at konkurere med tågehornet ?

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-03-10 19:55

On 30-03-2010 20:47, Max wrote:

> Prøver du at konkurere med tågehornet ?

Jeg prøver at komme med lidt 'modvægt' til rock'en og al den tyske schlager.

Henning

--
Take time to laugh.

Fra : Max

Dato : 30-03-10 19:58

Hej Henning

> Jeg prøver at komme med lidt 'modvægt' til rock'en og al den tyske
> schlager.

I denne tråd er det faktisk country der har magten :)

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-03-10 20:11

On 30-03-2010 20:58, Max wrote:
> I denne tråd er det faktisk country der har magten :)

Jeg mente det selvfølgelig ikke så bogstaveligt.
Generelt synes jeg, at det er spændende med disse stafetter.
For min part må jeg da tilstå, at det har givet mig kendskab til rigtig
mange gode numre, jeg ellers aldrig ville have hørt.
Og tonen er som helhed meget sober. Det lidt brok, der er/har været på
sidegrenene, har været ret uskyldigt.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Steen

Dato : 30-03-10 21:45

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

> Og tonen er som helhed meget sober. Det lidt brok, der er/har været på
> sidegrenene, har været ret uskyldigt.

Og det er da dejligt forfriskende. Vil man ha' anderledes boller på
suppen, så ved vi nok godt hvilken gruppe vi skal abonnere på...

--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 30-03-10 20:46

On Mon, 29 Mar 2010 10:21:23 +0200, Steen wrote:

> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
> i den genre hvor de (måske) hører til. Rebeller har vi haft i mange år

David Bowie må passe den beskrivelse, Her er et par eksempler

Space Oddity:
http://www.youtube.com/watch?v=D67kmFzSh_o

Hello Spaceboy (live):
http://www.youtube.com/watch?v=CZVGeUBrimA

Sammen med Billy Corgan i hans fantastiske 50 års fødselsdagskoncert:
http://www.youtube.com/watch?v=-HD73LyWpcw

Fra : perhag

Dato : 30-03-10 14:44

On 29 Mar., 10:21, ist...@gmail.com (Steen) wrote:
> Rebeller har vi haft i mange år

Rebel betyder oprører, og sådanne har vi ikke mange af i Danmark. Her
3 navne, som med god vilje kan kaldes rebeller:

John Mogensen - Hva' tænker de på

http://www.youtube.com/watch?v=FfMPesgoMU4

C.V. Jørgensen - Entertaineren

http://www.youtube.com/watch?v=ekuhjpVbaEs

Martin Hall - Tout Le Monde

http://www.youtube.com/watch?v=hwEz2loqs_s&feature=related

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-03-10 08:47

On 29-03-2010 10:21, Steen wrote:
> Nogle kunstnere spræller så miget, at de næsten ikke kan blive liggende
> i den genre hvor de (måske) hører til.

Den største sangerinde er hun ikke, men hun gør det vældig charmerende:

Meryl Streep synger "The Winner Takes It All":

http://www.youtube.com/watch?v=C1uSczg_ytg

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-10 16:05

> Meryl Streep synger "The Winner Takes It All":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=C1uSczg_ytg
>
> Henning.

Det lyder rigtigt godt. Hun har virkelig sangstemme og synger fantastisk.
Det er noget man stort set ikke finder meget af i disse år.
Hun er faktisk en af de sangerinder i verden der synger bedst. Ikke mange
nulevende når hendes niveau. Det er sang på verdensniveau.
I disse år finder man jo stort set kun brægende og skrigende kvinder
indenfor sang. Hvis hvis man er mere til skrig pog hvin og hyl
så vil man nok ikke finde Meryl Streeps sang god.
Den sang jeg give mange fine point herfra. Mig gi 10 stura point herfra.
Det være mange godt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-10 16:06

meddelelsen news:4bb36482$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> jeg give mange fine point herfra. Mig gi 10 stura point herfra. Det være
> mange godt.

Ups! - nu har jeg da vist set for meget næseringsdommere i brægeri for en
aften.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-03-10 16:12

On 31-03-2010 17:04, Åge Halldorsson wrote:

> Det lyder rigtigt godt. Hun har virkelig sangstemme og synger
> fantastisk. Det er noget man stort set ikke finder meget af i disse år.

Så er du måske ikke helt fortabt endnu?

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 07:30

meddelelse news:4bb36482$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det lyder rigtigt godt. Hun har virkelig sangstemme og synger fantastisk.
> Det er noget man stort set ikke finder meget af i disse år.

Så fik du da endegyldigt bevist at du er fuldstændig tonedøv.
Kragen kan sgu ikke synge (hvilket hun heller ikke selv lægger skjul på).
Specielt de dybe toner er falske og skæve, og det går heller ikke for godt
når der kommer flere hurtige toner i det høje leje.

> Hun er faktisk en af de sangerinder i verden der synger bedst. Ikke mange
> nulevende når hendes niveau. Det er sang på verdensniveau.

Du ville ikke genkende verdensniveau, om det så stod på din græsplæne og
sang i kor.

Som bonus til I andre der godt kan skelne "rent" fra "falsk", er her den
originale udgave, med en kvinde der faktisk kan ramme alle tonerne
klokkerent, og har noget power og følelse i stemmen:
http://www.youtube.com/watch?v=5dP2_yjFE3w

Forskellen er til at tage og føle på :)

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-04-10 09:15

On 01-04-2010 08:30, Alex Linaa wrote:

> [...]
> Specielt de dybe toner er falske og skæve, og det går heller ikke for godt
> når der kommer flere hurtige toner i det høje leje.

Tag nu ikke alt håb fra Åge.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Steen

Dato : 01-04-10 09:23

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

> Tag nu ikke alt håb fra Åge.
>
> Henning.

I anledning af datoen i dag, holder Åge måske en grillfest for alle os
DKM'er - mad fra grillen, øl fra Fur - og vild slager på ghettoblasteren
--
http://bit.ly/daWnEe