Drivhus
Fra : Mogens

Dato : 28-03-10 20:01

Hej

Skal ud og skaffe et nyt drivhus, ca 8-9 kvm.
Fundet Nogle Juliana på nettet,
Et Compact plus koster ca 6000-7000 kr
Et Premium koster ca 12000 kr
Mon det dyre er det bedre ?
Vil mægtig gerne høre lidt hvis nogen har erfaring, for hvilken drivhus type
der ok.

Så så nu lige her i et Bauhaus katalog at de havde nogen der hed
Skandinavien Juliana.
kan ikke finde denne skandinavien model på Julianas hjemmeside.
Gad vide om det er en model kun til Bauhaus ?

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 28-03-10 20:42

"Mogens" <msg@tdcadsl.dk> skrev
> Skal ud og skaffe et nyt drivhus, ca 8-9 kvm.
> Fundet Nogle Juliana på nettet,
> Et Compact plus koster ca 6000-7000 kr
> Et Premium koster ca 12000 kr
> Mon det dyre er det bedre ?

Tror nok at det skal udtrykkes som at de billigste er ringest. Men det der
er bedst for dig, er det der passer til dine behov.

Køb kun noget du har set opstillet. Man trykker/rusker i sider og tag (i
aluen) for at vurdere stabiliteten.

Og husk så at de allerfleste er alt for lave. Jeg ville støbe en sokkel der
indbefatter at man kommer under jordniveau, evt. kombineret med at man
tilmed eller istedet hæver det over jorden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mogens

Dato : 28-03-10 21:00

Tak for respons, rigtigt det med at se det opstillet inden køb. Vil ta ud og
ruske godt i diverse drivhuse lige som i de amerikanske film, når
skurkene ikke vil i tale

MHT højden, de Juliana jeg har set på er faktisk høje, uden sokkel 245 cm,
vælges der en færdig sokkel, som er 12 ca, så er det nu en pæn højde.

Der skal huskes at tage hensyn til bygningreglementet, ifølge dette, som jeg
har forstået det
Må der ikke være noget punkt på drivhuset, som er over 250 cm, i en afstand
nærmere end 250 cm fra skel.
Så hvis nu terrænet ikke er vandret, så kan der nu godt være noget arbejde,
med at få fjernet omkring liggende jord, for at få drivhuset ned i højde, så
bygningsreglementet er overholdt.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 28-03-10 21:15

"Mogens" <msg@tdcadsl.dk> skrev
> MHT højden, de Juliana jeg har set på er faktisk høje, uden sokkel 245 cm,
> vælges der en færdig sokkel, som er 12 ca, så er det nu en pæn højde.

Det er sidehøjden der er vigtig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-03-10 06:29

On Sun, 28 Mar 2010 22:00:10 +0200, "Mogens" <msg@tdcadsl.dk> wrote:

>Tak for respons, rigtigt det med at se det opstillet inden køb. Vil ta ud og
>ruske godt i diverse drivhuse lige som i de amerikanske film, når
>skurkene ikke vil i tale

Ja, og ligesom på Hjallerup Marked, hvor prangerne snuser til hestenes
ører, for at konstatere om der er smurt petroleum i
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen