Peugeot CC
Fra : /Peter

Dato : 29-03-10 13:05

Min kone ønsker sig en brugt Peugeot CC, "barnevogen med soltag", men inden
hun køber den vil jeg gerne vide lidt mere om den. Helst fra tidligere
ejere, der har gode eller dårlige erfaringer.
Med fokus på selve taget og konstruktionen, om det er holdbart og tæt,
også om vinteren samt andre detaljer om bilen der kunne have interesse.

Findes der steder hvor jeg mon kan finde mere info?

Fra : Armand

Dato : 29-03-10 15:38

/Peter skrev:
> [...]
> også om vinteren samt andre detaljer om bilen der kunne have interesse.
>
> Findes der steder hvor jeg mon kan finde mere info?

Prøv i første omgang at tage forbi en forhandler så hun kan kigge ind i
bagagerummet og se omkostningen ved at skulle have plads til et
sammenklappet tag!

--
Armand.

Fra : /Peter

Dato : 29-03-10 16:34

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 29-03-10 16:34

Hej

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> også om vinteren samt andre detaljer om bilen der kunne have interesse.
>
> Findes der steder hvor jeg mon kan finde mere info?

Hvilken model taler vi om - 206, 207, 307, 308CC?

Mvh
Hans

Fra : /Peter

Dato : 29-03-10 17:42

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> "/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse

> Hvilken model taler vi om - 206, 207, 307, 308CC?

Jeg tror det er 306 men hun er vidst lun på dem alle bare de er indefor
budgettet på 90.000.

Fra : Armand

Dato : 29-03-10 18:44

/Peter skrev:
> .

> Jeg tror det er 306 men hun er vidst lun på dem alle bare de er indefor
> budgettet på 90.000.

Trods al sin beskedenhed synes jeg også at 306'eren er blandt de
allerpæneste med taget nede!

--
Armand.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 29-03-10 19:33

Hej

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det er 306 men hun er vidst lun på dem alle bare de er indefor
> budgettet på 90.000.

Prøv at søg på på hi-speed.dk - der er flere 306 cabriolet ejere derinde

http://www.hi-speed.dk/2phpBB/index.php

Mvh
Hans

Fra : /Peter

Dato : 29-03-10 20:08

> [...]
>
> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Prøv at søg på på hi-speed.dk - der er flere 306 cabriolet ejere

OK; mange tak

Fra : KASO

Dato : 29-03-10 20:53

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen
> "Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det er 306 men hun er vidst lun på dem alle bare de er indefor
> budgettet på 90.000.

Æhh - 306 er ikke lavet som CC - kun som almindelig cabriolet med kludetag.

Mindste/ældste/billigste CC er 206CC.

Fra : Armand

Dato : 30-03-10 00:30

KASO skrev:

> Æhh - 306 er ikke lavet som CC - kun som almindelig cabriolet med kludetag.
>
> Mindste/ældste/billigste CC er 206CC.

Jeg husker ellers 205'eren som en 'CC', men nærmere forskning udi emnet
erindrer mig om at dén kaldtes enten CJ eller CTi!

Men et eller andet må 306'eren med kludetag have været kaldt??

--
Armand.

Fra : /Peter

Dato : 30-03-10 06:15

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Æhh - 306 er ikke lavet som CC - kun som almindelig cabriolet med
> kludetag.

Ja, 206 CC var det vist...

Fra : Armand

Dato : 30-03-10 12:28

/Peter skrev:
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>>

> Ja, 206 CC var det vist...

Jeg tvivler på at du kan få en 206cc for 90.000,- uden at skulle give
betydeligt afkald på km-standen :-/

--
Armand.

Fra : Olsen

Dato : 30-03-10 08:22

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
> [...]
> også om vinteren samt andre detaljer om bilen der kunne have interesse.
>
> Findes der steder hvor jeg mon kan finde mere info?

Jeg har haft en 206 CC i knap 2 år fra ny (2003 og 2004) - og har vel lidt
erfaringer med den. Jeg var stort set glad for den og primær årsag til at
det kun blev til to år var at mit kørselsbehov på daværende tidspunkt var
meget motorvej - hertil var den efter min mening ikke perfekt.

Taget gav ingen problemer overhovedet - det var fuldstændig tæt i hele
perioden, ingen støj og jeg havde egentlig indtryk af et OK system til at
hæve og sænke det.

Du skulle kunne finde en del informationer på bl.a. denn side
http://www.peugeot206cc.co.uk/

Hvis det er som nummer to bil og med moderat kørselsbehov ville jeg uden
megen betænkning anbefale den - dog sikre mig et velholdt eksemplar - jeg
har set misligholdte modeller - men det gælder vel for alle biler.

Held og lykke med valget.