Spørgsmål ang. salgsslutseddel ved bilkøb
Fra : micrelski@hotmail.co~

Dato : 29-03-10 05:49

Hejsa

Står og har købt en ny bil og skulle gerne ku hente den onsdag. Men så
begyndte min nuværende bil at larme fra motoren i lørdags, og den
indgår i denne handel.

Mit spørgsmål er :

Der står i kontrakten under byttebil, at jeg bærer risikoen for evt.
forringelser, med undtagelse af slitage som følger af normalt brug, i
tiden indtil bilen overgives til sælgerfirmaet.

Er det så min eller sælgerfirmaets problem, hvis der er noget som er
gået i stykker.

Håber i forstår mit problem.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-03-10 16:49

Hejsa

[...]

-----------------------------
Nu ved jeg ikke om du aflevrer en bil til en million eller en til femtusind.
Hvis det var det sidste er det nok et fedt om motoren larmer eller ej.
Larm fra motoren anser jeg ikke som slidtage.
Sig det som det er til forhandleren, med ærlighed kommer man længst. Måske
er det en helt ubetydelig ting der er defekt.

Mvh Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 29-03-10 22:27

> Er det så min eller sælgerfirmaets problem, hvis der er noget som er
> gået i stykker.
I har underskrevet en slutseddel med en given byttepris. Det beløb er
baseret på, at din bil er i samme stand +alm slidtage indtil i skal
færdiggøre handlen ved at bytte biler og penge. Hvis så din bil f.eks.
bliver utæt i køleren eller andre nye fejl siden i underskrev slutsedlen, så
har sælger lov til at komme med en ny byttepris. Det er det der står på
slutsedlen.

--
Klaus G.