Font i table m. css
Fra : tinegade

Dato : 29-03-10 10:01

Hej Alle!

http://www.elektronik-cup.dk/indexNy.htm har jeg ikke kunnet
få skriftentypen i tabellen til at være verdana som på resten af
siden.
Det er definer i min css fil:
td,tr,div, table {
   font-family: Verdana;
   font-size: 11px;
   color:#000000;
   }

Hvor går det galt for mig??

Tak,
Tine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-03-10 12:29

tinegade skrev:

> På http://www.elektronik-cup.dk/indexNy.htm har
> jeg ikke kunnet få skriftentypen i tabellen til at være
> verdana som på resten af siden.

Hvis du bare definerer skrifttypen i body, og fjerner
den alle andre steder

body{
font-family: verdana,arial,sans-serif;
}

bliver den nedarvet - der er ingen grund til andet.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 29-03-10 14:03

tinegade wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej Alle!
>
> På http://www.elektronik-cup.dk/indexNy.htm har jeg ikke kunnet
> få skriftentypen i tabellen til at være verdana som på resten
af
> siden.
> Det er definer i min css fil:
> td,tr,div, table {
>    font-family: Verdana;
>    font-size: 11px;
>    color:#000000;
>    }
>
> Hvor går det galt for mig??
>
> Tak,
> Tine

De eneste sted du har sat font-family er i tabellen, så derfor må
det være den der vises i Verdena, mens resten vises i en anden
skrifttype.
Jeg plejer at definere font-family i body, så virker det på hele
siden.
derudover så mangler du en afsluttende </html>
Jeg undlader også altid at skrive noget med store bogstaver,
f.eks TD osv.

PerR

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-03-10 15:56

Per Rasmussen <jegskal@givedig.dk> skrev :

>derudover så mangler du en afsluttende </html>

Det er ikke påkrævet i html transional.

(men det er da en god ide, at bruge det)
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-03-10 16:11

Kerim Ellentoft skrev:

> Det er ikke påkrævet i html transional.
>
> (men det er da en god ide, at bruge det)

Siden er i strict - hvis ellers doctypen var rigtig.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-03-10 14:18

tinegade tastede følgende:
> Hej Alle!
>
> På http://www.elektronik-cup.dk/indexNy.htm har jeg ikke kunnet
> få skriftentypen i tabellen til at være verdana som på resten af
> siden.
> Det er definer i min css fil:
> td,tr,div, table {
>    font-family: Verdana;
>    font-size: 11px;
>    color:#000000;
>    }
>
> Hvor går det galt for mig??
>
> Tak,
> Tine

Doctypen er forkert - mangler ns. Det sætter browserne i quirksmode, og
de opfører sig som de har lyst til, og følger altså ikke standarderne,
og man kan ikke regne med noget af det man ser - og det ser ikke ens ud
i forskellige browsere.
Den skal se sådan ud ( gerne på een linie:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Desuden er der 21 valideringsfejl - hvilket har samme effekt.
http://validator.w3.org/
http://jigsaw.w3.org/css-validator/
Kan hjælpe dig på vej med at fikse dem.

Birger