Maling af tag
Fra : Farmer

Dato : 28-03-10 08:39

Hej Ng

Jeg har forhørt mig om maling af mit tag har fået priser for 2 forskellige
firmaer der er meget forskel i prisen den ene er noget der hedder "Tip Top
Tagmaling" i 8620 Kjellerup det kostede ca 10000 kr og så er der noget der
hedder "Dansk Tagbearbejdning" i 7490 Aulum det kostede ca 15 - 16000 kr
det er jo en ret stor forskel men er det bedre ??

Mvh Brian........

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 28-03-10 11:17

"Farmer" <brikae@youmail.dk> skrev
> [...]
> der hedder "Dansk Tagbearbejdning" i 7490 Aulum det kostede ca 15 -
> 16000 kr det er jo en ret stor forskel men er det bedre ??

Tjah, jeg synes nu, at da det koster en ret stor andel af prisen på et nyt
tag, ville jeg vælge et nyt tag.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : jos

Dato : 28-03-10 11:42

Preben R. Sørensen wrote:
> "Farmer" <brikae@youmail.dk> skrev
>
> Tjah, jeg synes nu, at da det koster en ret stor andel af prisen på
> et nyt tag, ville jeg vælge et nyt tag.
Det er da vist et optimistisk gæt!
Naboen har lige fået malet for ~15.000,- - budet på nyt tag var 150.000,-
Den anden nabo har lige fået nyt tag - 180.000,-

jeg har lige fået bud på nyt tag: 265.000, - det kan der males meget for.
Desværre ikke på mit ;(

finn

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 28-03-10 12:00

"jos" <jos@her.dk> skrev
> [...]
> Den anden nabo har lige fået nyt tag - 180.000,-
>
> jeg har lige fået bud på nyt tag: 265.000, - det kan der males meget for.

Nu foreligger muligheden at man selv lægger taget. Det var godt nok nogle
hampre priser, eller noget meget billigt malerarbejde.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Farmer

Dato : 28-03-10 12:15

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "jos" <jos@her.dk> skrev

> Nu foreligger muligheden at man selv lægger taget. Det var godt nok nogle
> hampre priser, eller noget meget billigt malerarbejde.

15-20000 kr er ikke specielt billigt men det er normalt prisen for maling af
tag. der er ingen tvivl om det kan betale sig hvis man har et gammel tag fra
1970 med asbest i det er et rigtig godt tag siges ,bedre end de tage der
laves idag det siger ihvertfald fagfolk Tømmere osv.

Men spørgsmålet var om der var nogen der kendte det firma
http://www.tiptoptag.dk/

Mvh. Brian.

Fra : Fynbo

Dato : 28-03-10 16:54

"Farmer" <brikae@youmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tage der laves idag det siger ihvertfald fagfolk Tømmere osv.
>
> Men spørgsmålet var om der var nogen der kendte det firma

Prisen er sikkert god nok.. Min tagmaler tager 16000,- for en overflade på
ca.160 m2
og 10 års garanti oveni.

Fynbo

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 02-04-10 07:30

> [...]

> Nu foreligger muligheden at man selv lægger taget. Det var godt nok nogle
> hampre priser, eller noget meget billigt malerarbejde.

Er det ikke lidt dumt at sammenligne priser på gør det selv arbejde og at få
en håndværker ud at lave noget.
Det koster jo også 500 - 800 kr pr time at få bilen på værksted og 0 kr pr
time at lave den selv.

Det koster ca 100 kr. pr m2 at få renoveret sit tag hvis taghældningen er
uden 35 grader.
Det koster fra 600kr. pr m2 til 1000 kr at få en håndværker til at skifte
taget, alt efter hvilken tagbeklædning der ønskes.
Håndværkeren ved hvilke regler der skal overholdes, og hvordan det skal
gøres.

Hvis man er gør det selv typen, og man glemme diverse regler, ja så kan man
lave det hele selv for ca 250 - 300 kr pr m2.

Frank

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 28-03-10 19:13

Farmer wrote:
> [...]
> hedder "Dansk Tagbearbejdning" i 7490 Aulum det kostede ca 15 - 16000 kr
> det er jo en ret stor forskel men er det bedre ??

Genboens søn har en andel en en geschäft der bl.a. renser og maler
eternit og eternitskifer tage og jeg har fået et tilbud på 13.500 + moms
for en gang rensning og maling. Nu afhænger tilbudet i nogen grad af
hældning på taget og størrelsen hvilket du også skal regne på.

Det du skal have focus på er hvordan de opsamler skyllevandet fra
rensningen - Om der dækkes af for at undgå sprøjt (der kan indeholde
asbestfibre) fra et blive spredt i hele haven og om vandet fra
tagafløbene bliver filtreret eller opsamlet. - Jeg har hørt om beboere i
nabolaget der efterfølgende fik forbud imod at dyrke grøntsager i haven
fordi afdækning og opsamling havde været utilstrækkelig.

Nu er der nok lidt rigeligt langt for Martedal at køre fra NØ-fyn til
det mørke jylland omkring Karup og Herning selvom de har styr på
detaljen med opsamling og afrensning.

/Lars

Fra : John V.

Dato : 29-03-10 15:52

Den 28-03-2010 09:39, Farmer skrev:
> [...]
> hedder "Dansk Tagbearbejdning" i 7490 Aulum det kostede ca 15 - 16000 kr
> det er jo en ret stor forskel men er det bedre ??

Få et tilbud mere, der er jo en ret stor forskel.
Se også på eventuelle garantier.

John

Fra : Heidi

Dato : 29-03-10 18:42

> [...]
> der hedder "Dansk Tagbearbejdning" i 7490 Aulum det kostede ca 15 -
> 16000 kr det er jo en ret stor forskel men er det bedre ??

Hvis du vil have garanti på arbejdet, skal du vælge en der er medlem af
tagmalerforeningen http://www.tagmalerforeningen.dk/medlemmer.php

Vi brugte Thorlund Tagteknik i Risskov for omkring 4-5 år siden, og dem var
vi yderst tilfredse med. De gjorde rigtig pænt rent efter sig og sørgede for
at opsamle det beskidte vand på korrekt vis - og ryddede uopfordret vores
terrasse for møbler osv. så de ikke blev svinet til. Naboen valgte et andet
firma på samme tidspunkt som os, og der blev alt på deres terrasse svinet
til, fordi de ikke selv havde flyttet tingene.
Vi bor lidt udenfor Viborg, så afstanden til Risskov skal du ikke lade være
nogen hindring - de kom også gratis ud for at måle og give tilbud inden. Jeg
mener vi gav omkring 25-26.000 for asbesttag, ca. 200 m2 med almindelig
parcelhushældning.

--
Heidi

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-03-10 18:28

Heidi wrote:

> [...]
> svinet til. Naboen valgte et andet firma på samme tidspunkt som os,
> og der blev alt på deres terrasse svinet til, fordi de ikke selv

Tager de også et 44 år gammet B5-tag? Jeg har foreløbig fået afslag 2
steder.

Kører de til Vestfyn? Kontaktadresse?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Heidi

Dato : 30-03-10 21:03

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i meddelelsen

> Tager de også et 44 år gammet B5-tag? Jeg har foreløbig fået afslag 2
> steder.
>
> Kører de til Vestfyn? Kontaktadresse?

Kik på det link jeg skrev til tagmalerne - de står næsten nederst.

--
Heidi

Fra : jos

Dato : 31-03-10 09:51

Erik Ginnerskov wrote:

> Tager de også et 44 år gammet B5-tag? Jeg har foreløbig fået afslag 2
> steder.

Jeg har ved samtale med adskillige tagmalere, konkluderet at det er bedre at
skifte taget!
B5, især med hældning <= 15 grader er udtjent efter ~30 år!! - mørt og
revnet.

finn

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 02-04-10 07:42

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> Tager de også et 44 år gammet B5-tag? Jeg har foreløbig fået afslag 2
> [...]

Nogle af de gamle B5 tage kan godt renses og males, men de færreste firmaer
vil give garanti.
B5 plader er ikke overfladebehandlet fra nye af, og derfor er de som regel
mere medtaget end andre plader.
Det afhænger helt af hvordan pladerne ser ud og taghældningen.
Problemet er at selvom pladerne ser ok ud når de er renset, så kan der komme
saltudtrækninger efter at de er blevet malet.
Vi har lavet en del B5 tage, og mange af dem er stadig pæne efter 9 år, men
man kan ikke garantere at de ikke får bla saltudtrækninger. Mit eget tag er
et b5 tag og er nok 50-60 år gammelt. Det er renset og malet, og indtil nu
har der kun været 2 steder hvor jeg har haft en mindre saltudtrækning (
revne renses og der fuges med akrylfugemasse, og males 2 gange igen ).
Det er 10 år siden at det blev renoveret, og det ser stadig pænt ud.
Hvis du vil se hvordan taget ser ud efter 10 år, vil jeg gerne maile dig et
billede, så kan du selv vurdere om du vil prøve at få en tagmaler til at
kigge på det, og så undlade garantien.

Frank

Fra : Farmer

Dato : 02-04-10 11:40

"***Fr@nk***" <Frank.opel@gmx.netdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et billede, så kan du selv vurdere om du vil prøve at få en tagmaler til
> at kigge på det, og så undlade garantien.

Hej Frank

Jeg vil gerne se billeder af dit tag der er malet for ca 10 år siden.
Ps. Jeg kan også konkludere at den pris jeg har fået på godt 16000 kr er en
meget fair pris så efter de priser der snakkes om her og det firma kender
jeg flere der har fået malet taget af og de var vist ganske tilfresse, og
han er medlem af det der byg garanti, så tror sq bare jeg vælger dem

Mvh. Brian

Mvh Brian

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 02-04-10 16:03

"Farmer" <brikae@youmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kender jeg flere der har fået malet taget af og de var vist ganske
> tilfresse, og han er medlem af det der byg garanti, så tror sq bare jeg

Hej Brian.

Er din mail som står herinde korrekt, så sender jeg lidt billeder til den.
Hvis du har ca 165 m2 tag under 35 graders taghældning, så er prisen helt
korrekt, set med mine øjne.

Hvis folk vil vide ca hvor mange m2 tag de har på deres hus, så har man en
tommelfingerregel som rammer tæt på de antal der er når det måles korrekt
op. Hvis huset har en vinkel på, bliver kvm tallet lidt mere.

Under 35 graders taghældning ( grundareal på hus gange med 1,3 giver ca
tagareal )
Over 35 graders taghældning ( grundareal gange på hus med 1,6 giver ca
tagareal )

Vi måler alle tage op med laser, så hos os betaler kunderne hverken for mere
eller mindre, end der rent faktisk er.

Frank

Fra : Farmer

Dato : 03-04-10 08:12

> [...]
>
> Vi måler alle tage op med laser, så hos os betaler kunderne hverken for
> mere eller mindre, end der rent faktisk er.

Hej Frank

ja min mail er brikae@youmail.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-04-10 20:30

***Fr@nk*** wrote:

> Nogle af de gamle B5 tage kan godt renses og males, men de færreste
> firmaer vil give garanti.

Skulle måske spørge, om de vil gøre arbejdet, hvis de ikke skal garantere
for holdbarheden. Min lettere fremskredne alder taget i betragtning er jeg
ikke voldsomt vild med tanken om selv at kravle op og gøre det.

> [...]
> dig et billede, så kan du selv vurdere om du vil prøve at få en
> tagmaler til at kigge på det, og så undlade garantien.

Det må du da meget gerne: fornavn hos efternavn prik landekode

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 02-04-10 07:20

"Heidi" <xnospamx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tagmalerforeningen http://www.tagmalerforeningen.dk/medlemmer.php
>
> Jeg mener vi gav omkring 25-26.000 for asbesttag, ca. 200 m2 med

Sikke noget sludder at skrive.
Hvorfor skulle det kun være tagmalere af tagmalerforeningen der kunne give
garanti.
Du er til gengæld sikker på at du kun får 5 års garanti, hvis tagmaleren er
medlem af den forening.
Det er også bemærkelsesværdigt at foreningen kun har ca 26 medlemmer ud af
landets måske 300 tagmalere.

Men jeg kan da se at ud fra den pris du har givet for at få renoveret 200 m2
tag, så er der nogle kunder der gerne betaler overpris for at støtte
foreningen stadigvæk.
Hvis jeg skulle have renoveret taget ( kører kun på sjælland ) så ville 200
m2 tag under 35 graders taghældning have kostet 19600,- kr. incl moms og 10
år garanti.

Frank

Fra : Armand

Dato : 02-04-10 11:44

***Fr@nk*** skrev:
> [...]
> medlem af den forening.
> Det er også bemærkelsesværdigt at foreningen kun har ca 26 medlemmer ud af

Det er mindst ligeså bemærkelsesværdigt at der stedse dukker nye små
tagmaler-mestre op, forøvrigt i samme tempo som andre forsvinder.
Jeg har branchen stærkt mistænkt for at være præget af opportunister der
lever på at lave billigt arbejde med gode garantier, men ikke agter at
holde firmaet i live så længe at de kan risikere at skulle bruge penge
på garanti-rep. :-|

Og en sådan mistro kan kun en branceforening være med til at stå imod!

--
Armand.

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 02-04-10 15:47

> [...]
> garanti-rep. :-|
>
> Og en sådan mistro kan kun en branceforening være med til at stå imod!

Det er korrekt, men folk må jo gerne spørge om feks CVR nummer eller om
referencer.
Det er jo nemt idag at tjekke om det er et nystartet firma.

Det største problem er at de nye tror at alt er en dans på roser. de glemmer
at der er 4-5 måneder hvor man ikke tjener penge, men der er stadig
udgifter.

Frank

Fra : Heidi

Dato : 02-04-10 13:41

"***Fr@nk***" <Frank.opel@gmx.netdk> skrev i meddelelsen

> Sikke noget sludder at skrive.
> Hvorfor skulle det kun være tagmalere af tagmalerforeningen der kunne give
> garanti.

Okay, forkert formuleret af mig - men hvis man vil være sikker på garanti,
også hvis firmaet går ned, så kan det være en ide at vælge et medlem af
tagmalerforeningen.

> [...]
> er medlem af den forening.
> Det er også bemærkelsesværdigt at foreningen kun har ca 26 medlemmer ud af

Det er muligt - men det ændrer ikke på at vi var godt tilfredse med den
leverandør vi valgte, og som er medlem. Vi havde 3-4 firmaer ude for at give
en pris, så vidt jeg husker alle medlem af foreningen. Billigste pris var
lidt under de 20.000 og så var det orange - det fravalgte vi. Dyreste var på
den forkerte side af 30K. Om de var så dyre fordi de er medlem af foreningen
skal jeg ikke kunne sige - vi syntes nærmere det lignede at de skulle have
finansieret nogle kæmpestore og dyre biler.

> Men jeg kan da se at ud fra den pris du har givet for at få renoveret 200
> m2 tag, så er der nogle kunder der gerne betaler overpris for at støtte
> foreningen stadigvæk.

Nu får jeg lige at vide af manden at taget nok nærmere er ca. 250 m2, og så
er priserne jo nok ikke så forskellige igen. Vi fik desuden udskiftet et par
rygninger samt alle udluftningshætter, det var med i prisen.

> Hvis jeg skulle have renoveret taget ( kører kun på sjælland ) så ville
> 200 m2 tag under 35 graders taghældning have kostet 19600,- kr. incl moms
> og 10 år garanti.

Hvad har jeg ud af din 10 års garanti, hvis dit firma ikke eksisterer så
længe? Og det er der jo ingen garanti for (no pun intended), specielt i
disse tider.

--
Heidi

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 02-04-10 15:54

> Okay, forkert formuleret af mig - men hvis man vil være sikker på garanti,
> også hvis firmaet går ned, så kan det være en ide at vælge et medlem af
> tagmalerforeningen.

helt enig

> Nu får jeg lige at vide af manden at taget nok nærmere er ca. 250 m2, og
> så er priserne jo nok ikke så forskellige igen. Vi fik desuden udskiftet
> et par rygninger samt alle udluftningshætter, det var med i prisen.

Jamen det ændre jo en hel del. Nu lyder det jo til at det er en rimelig
pris, men der er nu også forskel på om taget er 200 eller 250 m2.

> Hvad har jeg ud af din 10 års garanti, hvis dit firma ikke eksisterer så
> længe? Og det er der jo ingen garanti for (no pun intended), specielt i
> disse tider.

Tjek firmaet ud. Det er det bedste råd jeg kan give.
Mit firma eksistere i bedste velgående og har gjort det lang tid.
Hvad er din garanti værd, hvis Byg Garantiordning har ramt deres loft på
5.000.000 for det indeværende år, når du reklamere ?
Så kan din sag overføres til næste år, og så kan du håbe at de ikke får for
mange sager der. Jeg ved ikke om private kunder ikke har adgang til de
oplysninger som vi andre har, men jeg kan fortælle dig at den garantiordning
ikke er meget værd i mine øjne, hvilket også er grunden til at jeg har
fravalgt den.

Frank