Alufælge til Peugeot 206
Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 28-03-10 13:17

Hej gruppe

Foråret nærmer sig og jeg vil have investeret i et par alufælge til min
Peugeot 206 1,4 XR fra '99. Så melder det første spørgsmål sig: hvordan
finder jeg ud af, om en given alufælg præcist passer på min bil. Det skal
(gern)enten være 16" eller 17".

Jeg har fundet denne liste på nettet:
"6x16 - 195/45-16
7x16 - 215/40-16 ET 24
7x17 - 205/40-17 ET 25
7.5x18 - 215/35-18
(Dette kræver dog montering af skærmforøger foran for at gå gennem syn)"

Kan jeg stole på fuldt og fast på ovenstående liste i junglen af alufælge?

På forhånd tak :)

Søren

Fra : Armand

Dato : 28-03-10 14:37

Søren Bøgh Nielsen skrev:
> [...]
>
> Kan jeg stole på fuldt og fast på ovenstående liste i junglen af alufælge?

Hos færdselsstyrelsen: </www.fstyr.dk>, ligger typegodkendelserne at
finde. Desværre åbnes disse i et PDF.dokument, som jeg derfor ikke kan
linke til direkte hvorved at du selv må gå ind på sitet og kigge.

Jeg har dog lige været inde og referere indpresnings-dybderne (á: ET) da
jeg syntes at erindre at især ovenstående opgivelse for 16" er meget småt:
Af de af dig nævnte dimensioner nævner typegodkendelsen kun 6½x16" og
7x17" - begge har 28mm som indpresningsdybde!

--
Armand

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 28-03-10 17:20

> [...]
> Af de af dig nævnte dimensioner nævner typegodkendelsen kun 6½x16" og
> 7x17" - begge har 28mm som indpresningsdybde!

Tak for svaret. Nu har jeg fundet min typegodkendelse på fstyr.dk ud fra
registreringsattesten og kan se, at der står følgende:

Fælge: 5½Jx14
Indpresningadybde: 34 mm
Dæk: 175/65 R 14

Hvordan får jeg så det "oversat" til andre størrelser? :) Skal ET altid være
det samme?

Søren

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 28-03-10 17:58

Hej

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4baf81ba$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvordan får jeg så det "oversat" til andre størrelser? :) Skal ET altid
> være det samme?

http://www.hi-speed.dk/sizeguide.html

http://www.hi-speed.dk/2phpBB/index.php

Folk derinde ved alt om din bil, og hvad der kan anbefales...:)

Mvh
Hans

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 28-03-10 18:18

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.hi-speed.dk/sizeguide.html
>
> http://www.hi-speed.dk/2phpBB/index.php
>
> Folk derinde ved alt om din bil, og hvad der kan anbefales...:)

Tak for links - jeg kan endda se, at jeg har fundet listen derinde :)

Søren

Fra : Armand

Dato : 28-03-10 18:07

Søren Bøgh Nielsen skrev:

> [...]
> Dæk: 175/65 R 14
>
> Hvordan får jeg så det "oversat" til andre størrelser? :) Skal ET altid være

Var der ikke en hel række af fælg-alternativer?

ET plejer at rykke sig få mm ud mod yderkanten på de bredeste fælge!

--
Armand.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 28-03-10 18:18

> Var der ikke en hel række af fælg-alternativer?

Jo, det var udelukkende for at finde ud af, om jeg 100% kan stole på den
liste jeg skrev i første indlæg.

> ET plejer at rykke sig få mm ud mod yderkanten på de bredeste fælge!

Ok - mange tak for hjælpen :)

Søren