/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Golf uden reservehjul
Fra : Mort1s1


Dato : 28-03-10 10:01

Golf 6, har ikke reservehjul, men en pumpe, og noget lappegrej, hvis luft
alene ikke gør det.
Hvad er erfaringen - er det ok, eller skal man ofre et reservehjul /
nødhjul, donkraft og værktøj - det er vist noget med 1200-1300 kr.

Mort1s1


 
 
Klaus D. Mikkelsen (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-03-10 10:06

Mort1s1 skriver:
>
> Golf 6, har ikke reservehjul, men en pumpe, og noget lappegrej, hvis luft
> alene ikke gør det.

Som Golf V.....

> Hvad er erfaringen - er det ok, eller skal man ofre et reservehjul /
> nødhjul, donkraft og værktøj - det er vist noget med 1200-1300 kr.

Alene de 3 år med Touran og 4 år med Golf V uden en punktering og nu
et halvt med Golf VI. Så finder jeg reservehjulet overflødigt. Til
gengæld har jeg brugt kompressoren 2 gange, den ene gang da traileren
manglede luft og den anden, da svigermors trillebør var flad.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

KASO (28-03-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 28-03-10 10:33


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4BAF1C04.21BC25B8@du.kan.finde.den...
> Mort1s1 skriver:
>>
>> Golf 6, har ikke reservehjul, men en pumpe, og noget lappegrej, hvis luft
>> alene ikke gør det.
>
> Som Golf V.....
>
>> Hvad er erfaringen - er det ok, eller skal man ofre et reservehjul /
>> nødhjul, donkraft og værktøj - det er vist noget med 1200-1300 kr.
>
> Alene de 3 år med Touran og 4 år med Golf V uden en punktering og nu
> et halvt med Golf VI. Så finder jeg reservehjulet overflødigt. Til
> gengæld har jeg brugt kompressoren 2 gange, den ene gang da traileren
> manglede luft og den anden, da svigermors trillebør var flad.
>



Jeg har været punkteret en del gange gennem årene - men pudsigt nok ikke med
de biler, der har haft lappegrej istedet for reservehjul, så jeg har aldrig
fået afprøvet løsningen. Ifht. et "nødhjul" (de små, begrænsede hjul, som
nogle biler kører med) er det nok hip som hap - ifht. et rigtigt
reservehjul, vil jeg foretrække reservehjulet. Et lappet (med lappegrejet)
hjul må kun køre 80 km/t og begrænset afstand - ligesom med nødhjulet. Med
et rigtigt reservehjul har du ikke disse begrænsninger.


Armand (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-10 12:29

KASO skrev:
>
> .................... Et lappet (med
> lappegrejet) hjul må kun køre 80 km/t og begrænset afstand - ligesom med
> nødhjulet. Med et rigtigt reservehjul har du ikke disse begrænsninger.

Jeg har lige checket op på div. produktblade og må erkende at min
erindring omkring "kunne køre videre som intet var hændt" ikke holder stik!
Min hidtil eneste erfaring omkring 'udvendig' lapning var v.h.a. en
projektil-formet gummi-dut med 'modhager' i spidsen (og således
indvendig i karkassen), hvor alle de løst solgte sæt i dag blot er en
'elastik' der jokkes igennem hullet, og dét kan måske være grunden til
at jeg ikke huskede nogen fart-restriktion :-/

--
Armand.

Armand (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-10 12:05

Mort1s1 skrev:
> Golf 6, har ikke reservehjul, men en pumpe, og noget lappegrej, hvis
> luft alene ikke gør det.
> Hvad er erfaringen - er det ok, eller skal man ofre et reservehjul /
> nødhjul, donkraft og værktøj - det er vist noget med 1200-1300 kr.
>
Udvendigt foretagne lapninger har med tiden vist sig tilstrækkeligt
effektive, hvorved at det er mere komfortabelt dels at nødlappe istedet
for hjulskift og dels at kunne køre videre som intet var hændt fremfor
at liste afsted med et nødhjul - Så jég finder Folkevogns løsning ganske
relevant, selvom deres indfaldsvinkel sikkert er baseret på
vægt-optimering :-/

--
Armand.

Mogens \(K\) (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-03-10 12:16

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4baf37b7$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så jég finder Folkevogns løsning ganske relevant, selvom deres
> indfaldsvinkel sikkert er baseret på vægt-optimering :-/

Næppe. Den er udført ud fra et økonomisk synspunkt IMO.


Armand (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-10 12:22

Mogens (K) skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4baf37b7$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Så jég finder Folkevogns løsning ganske relevant, selvom deres
>> indfaldsvinkel sikkert er baseret på vægt-optimering :-/
>
> Næppe. Den er udført ud fra et økonomisk synspunkt IMO.


Du mener altså at en kompressor er billigere end et nødhjul?

--
Armand.

Bjørn J. (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-03-10 12:24


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4baf3bb9$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Du mener altså at en kompressor er billigere end et nødhjul?

Det passer meget godt.

I min campingvogn er der standard sådan et sæt med.

Reservehjul har aldrig hørt med, det skal købe selv og iøvrigt medbringe ved
kørsel i Tyskland (så hut jeg visker).

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-03-10 16:15

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4baf3c6a$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Du mener altså at en kompressor er billigere end et nødhjul?
>
> Det passer meget godt.
> Reservehjul har aldrig hørt med, det skal købe selv og iøvrigt medbringe
ved
> kørsel i Tyskland (så hut jeg visker).

En kollega har sådan en 160 hk's Golf model 2010, og han kunne mentalt ikke
forliges med tanken om at køre uden reservehjul. Altså blev der bestilt et
reservehjul hos VAG - pris 3.500 kr...




Bjørn J. (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-03-10 16:18


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4baf725f$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> En kollega har sådan en 160 hk's Golf model 2010, og han kunne mentalt
> ikke forliges med tanken om at køre uden reservehjul. Altså blev der
> bestilt et reservehjul hos VAG - pris 3.500 kr...

Så er det vel forhåbentlig også i alu-udgave ellers har de godt nok taget
numsen på ham.....

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-03-10 16:20

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4baf731b$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så er det vel forhåbentlig også i alu-udgave ellers har de godt nok taget
> numsen på ham.....

Leasingbil


Bjørn J. (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-03-10 16:22


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4baf739d$0$277$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Så er det vel forhåbentlig også i alu-udgave ellers har de godt nok taget
>> numsen på ham.....
>
> Leasingbil

Jow, men det må da have indvirkning på den samlede leasingpris, så i sidste
ende har firmaet nok betalt rigeligt for reservehjulet..

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-03-10 16:26

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4baf7413$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jow, men det må da have indvirkning på den samlede leasingpris...

Dét har det også - hver en krone tæller med, men du kan i princippet få alt,
hvad du vil ha' :)


Bjørn J. (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-03-10 16:29


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4baf750a$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Jow, men det må da have indvirkning på den samlede leasingpris...
>
> Dét har det også - hver en krone tæller med, men du kan i princippet få
> alt, hvad du vil ha' :)

"Har du penge, så kan du få, men har du ingen, så må du gå.."..

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-03-10 16:33

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4baf75cc$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Har du penge, så kan du få, men har du ingen, så må du gå.."..

For nogen opleves 100.000 kr nemmere at omgås, hvis de deles i 36 portioner,
end hvis pengene skal lægges på bordet - såvel fysisk som mentalt


Bjørn J. (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-03-10 16:38


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4baf7694$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP

>> "Har du penge, så kan du få, men har du ingen, så må du gå.."..
>
> For nogen opleves 100.000 kr nemmere at omgås, hvis de deles i 36
> portioner, end hvis pengene skal lægges på bordet - såvel fysisk som
> mentalt

Det er nemlig rigtigt, ring bare til Peter (reklame i dansk TV)...

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-03-10 16:43

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4baf77d4$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er nemlig rigtigt, ring bare til Peter (reklame i dansk TV)...

He he - det er ik engang løwn :)

Den klassiske:
"Vores nye bilkøb koster os ik noget, fordi vi skal ikke gi mere pr mdr i
banken inkl. det nye lån end med den gamle bil" :)


Bjørn J. (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-03-10 16:46


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4baf7907$0$286$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Det er nemlig rigtigt, ring bare til Peter (reklame i dansk TV)...
>
> He he - det er ik engang løwn :)
>
> Den klassiske:
> "Vores nye bilkøb koster os ik noget, fordi vi skal ikke gi mere pr mdr i
> banken inkl. det nye lån end med den gamle bil" :)

LOL, ja så må de da håbe på, de vedbliver at være i stand til at
"vedligeholde lånet"..

mvh/Bjørn J.



folmer@rasmussen.dk (28-03-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 28-03-10 20:50

On Sun, 28 Mar 2010 17:37:56 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
>news:4baf7694$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>KLIP
>
>>> "Har du penge, så kan du få, men har du ingen, så må du gå.."..
>>
>> For nogen opleves 100.000 kr nemmere at omgås, hvis de deles i 36
>> portioner, end hvis pengene skal lægges på bordet - såvel fysisk som
>> mentalt
>
>Det er nemlig rigtigt, ring bare til Peter (reklame i dansk TV)...

>--

Er det ikke ham der helt konsekvent har en ÅOP på over 30%?

--

Venlig hilsen
Folmer

Claus Frørup (29-03-2010)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 29-03-10 06:45

Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:

>On Sun, 28 Mar 2010 17:37:56 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
>wrote:
klip
>>
>>Det er nemlig rigtigt, ring bare til Peter (reklame i dansk TV)...
>

>
>Er det ikke ham der helt konsekvent har en ÅOP på over 30%?

Det er ren ågerkarl....
En bekendt er lige blevet færdig med at betale på en faldskærm...øehhh
fladskærm mage til min. Jeg gave 4200 kontant, han har afleveret
ca.9500.... men så leverede de også faldskærmen på adressen


--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

folmer@rasmussen.dk (28-03-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 28-03-10 20:48

On Sun, 28 Mar 2010 17:17:47 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
>news:4baf725f$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>
>KLIP
>
>> En kollega har sådan en 160 hk's Golf model 2010, og han kunne mentalt
>> ikke forliges med tanken om at køre uden reservehjul. Altså blev der
>> bestilt et reservehjul hos VAG - pris 3.500 kr...
>
>Så er det vel forhåbentlig også i alu-udgave ellers har de godt nok taget
>numsen på ham.....

>--

Ja, det er da standardudstyr på en Sonata. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Armand (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-10 17:45

Mogens (K) skrev:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4baf3c6a$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Du mener altså at en kompressor er billigere end et nødhjul?
>>
>> Det passer meget godt.
> > Reservehjul har aldrig hørt med, det skal købe selv og iøvrigt
> medbringe ved
>> kørsel i Tyskland (så hut jeg visker).
>
> En kollega har sådan en 160 hk's Golf model 2010, og han kunne mentalt
> ikke forliges med tanken om at køre uden reservehjul. Altså blev der
> bestilt et reservehjul hos VAG - pris 3.500 kr...
>
>
For et 80-km/t's nødhjul??
Tror at man for samme beløb vil kunne få 10stk regulære hjul, hvormed
man kan tillade sig at køre V-max, ved en ophugger!

Dårligt beslutning af én der har for mange penge og for lidt tid (til at
danne sig et billede af prisen) :-|

--
Armand.

Mogens \(K\) (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-03-10 18:24

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4baf8766$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> For et 80-km/t's nødhjul??

Det ved jeg faktiks ikke

> Tror at man for samme beløb vil kunne få 10stk regulære hjul, hvormed man
> kan tillade sig at køre V-max, ved en ophugger!

Jeg tror ikke, folk køber en spritny bil til 350.000 kr for så at lægge et
brugt dæk/fælg i bagagerummet...

> Dårligt beslutning af én der har for mange penge og for lidt tid (til at
> danne sig et billede af prisen) :-|

Nu er det ikke alle, som går efter det billigste altid.


Armand (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-10 18:35

Mogens (K) skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4baf8766$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> For et 80-km/t's nødhjul??
>
> Det ved jeg faktiks ikke
>
>> Tror at man for samme beløb vil kunne få 10stk regulære hjul, hvormed
>> man kan tillade sig at køre V-max, ved en ophugger!
>
> Jeg tror ikke, folk køber en spritny bil til 350.000 kr for så at lægge
> et brugt dæk/fælg i bagagerummet...
>
Uanset hvad bilen har måttet koste, er et alm. hjul til erstatning for
det hæslige originale nødhjul er forbrdring hinsides hvad alusutter
måtte give, og det samme må således også gælde hvis det er et lappesæt
man erstatter :-|
Selv million-øser har da (tidligere) haft en simpel original fælg
liggende bagi, så hvorfor ikke som efter-køb??

>> Dårligt beslutning af én der har for mange penge og for lidt tid (til
>> at danne sig et billede af prisen) :-|
>
> Nu er det ikke alle, som går efter det billigste altid.

I denne sag vil jeg mene at selv et originalt nødhjul er 'billigere
stads' end et ophugger-hjul i original størrelse :-|

--
Armand.

Peter Dalgaard (29-03-2010)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 29-03-10 09:20

On Mon, 29 Mar 2010 07:44:56 +0200, Claus Frørup wrote:

> En bekendt er lige blevet færdig med at betale på en faldskærm...øehhh
> fladskærm mage til min. Jeg gave 4200 kontant, han har afleveret
> ca.9500.... men så leverede de også faldskærmen på adressen

Du kender godt den om den ordblinde der døde under et fladskærmsudspring,
ikke?



--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School
Phone: (+45)38153501
Email: pd.mes@cbs.dk Priv: PDalgd@gmail.com

Claus Frørup (29-03-2010)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 29-03-10 16:18

Isang tao pinangalanan, Peter Dalgaard nagsulat:

>On Mon, 29 Mar 2010 07:44:56 +0200, Claus Frørup wrote:
>
>> En bekendt er lige blevet færdig med at betale på en faldskærm...øehhh
>> fladskærm mage til min. Jeg gave 4200 kontant, han har afleveret
>> ca.9500.... men så leverede de også faldskærmen på adressen
>
>Du kender godt den om den ordblinde der døde under et fladskærmsudspring,
>ikke?

Jo... det var vist noget med en springskærm der blev flad.... ik`?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Andreas M. Hansen (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 28-03-10 15:57

> Du mener altså at en kompressor er billigere end et nødhjul?
>

Sådan en kompressor kan ikke koste mange basører:

http://www.lidl.dk/dk/home.nsf/pages/c.o.20100406.p.Mini_kompressor

mvh

Andreas M. Hansen



Armand (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-10 17:41

Andreas M. Hansen skrev:
>> Du mener altså at en kompressor er billigere end et nødhjul?
>>
>
> Sådan en kompressor kan ikke koste mange basører:
>
> http://www.lidl.dk/dk/home.nsf/pages/c.o.20100406.p.Mini_kompressor
>
Men hvad ville prisen for et nødhjul være hvis Lidl/Jem&Fix kunne sælge
sådanne i samme mængder (læs: hvor lidt betalte Folkevogn for nødhjul
til hele deres produktion?) :-/

--
Armand.

AS (30-03-2010)
Kommentar
Fra : AS


Dato : 30-03-10 17:44


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:4baf37b7$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Udvendigt foretagne lapninger har med tiden vist sig tilstrækkeligt
> effektive, hvorved at det er mere komfortabelt dels at nødlappe istedet
> for hjulskift og dels at kunne køre videre som intet var hændt fremfor at
> liste afsted med et nødhjul


Det kræver, at man finder hvor der skal lappes. Nogen gang er det muligt kun
på værkstadet.



Mogens \(K\) (28-03-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-03-10 12:12

"Mort1s1" <mortensensfjern@fjernmail.dk> skrev i meddelelsen
news:4baf1ace$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Golf 6, har ikke reservehjul, men en pumpe, og noget lappegrej, hvis luft
> alene ikke gør det.
> Hvad er erfaringen - er det ok

Jep - det er helt ok. Mine biler har det samme - no problem (ér testet)


ABJ (28-03-2010)
Kommentar
Fra : ABJ


Dato : 28-03-10 14:48


"Mort1s1" <mortensensfjern@fjernmail.dk> skrev i meddelelsen
news:4baf1ace$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Golf 6, har ikke reservehjul, men en pumpe, og noget lappegrej, hvis luft
> alene ikke gør det.
> Hvad er erfaringen - er det ok, eller skal man ofre et reservehjul /
> nødhjul, donkraft og værktøj - det er vist noget med 1200-1300 kr.
>
> Mort1s1

Gu skal regne med at et dæk der er lappet med skum er ødelagt, og at fælgen
kræver en større rensning, det koster hurtigt mere end et hjul fra DBA, jeg
lægger et vinterhjul i hjulbrønden om sommeren og et sommerhjul om vinteren.

Er der ikke donkraft med en Golf, der er i min Passat som også er født uden
reservehjul.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408521
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste