Volvo Cars sælges søndag
Fra : EjS

Dato : 27-03-10 21:23

Det var så det med Volvo. Sælges sandsynligvis til Geely og
offentliggøres søndag efter lang tids spekulationer.

http://di.se/Artiklar/2010/3/26/202936/I-helgen-blir-Volvo-kinesiskt/

Jeg ønsker Volvo held og lykke som de sikkert for brug for. Det bliver
min sidste Volvo og vil i fremtiden kigge efter andre bilmærker,
f.eks. Jaguar, Range Rover, BMW, Honda og Peugeot.

VH Esben
Volvo XC60 AWD D5 Summum Aut.
Peugeot 407 HDi Premium Aut.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-03-10 12:13

"EjS" <baatbyggaregatan236@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det bliver min sidste Volvo
> Volvo XC60 AWD D5 Summum Aut.

Hva da?
(man udvikler formodentligt stadig Volvo lokalt i Sverige)

Fra : Bjørn J.

Dato : 28-03-10 12:21

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva da?
> (man udvikler formodentligt stadig Volvo lokalt i Sverige)

Måske man tror, alle nye manualer udelukkende vil blive trykt på
kinesisk..

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-04-10 20:20

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Hva da?
> (man udvikler formodentligt stadig Volvo lokalt i Sverige)

Og producerer - ihvertfald en del år fremover...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Peter

Dato : 28-03-10 13:23

> [...]

>min sidste Volvo og vil i fremtiden kigge efter andre bilmærker,
>f.eks. Jaguar, Range Rover, BMW, Honda og Peugeot.

Det er alt for tidligt at sige noget om hvordan det vil udvikle sig, men
meget spændende.
Umiddelbart er der potentiale til noget godt, Svenskernes design, med
Kineserne's produktions omkostninger og kapital samt behov for køretøjer, er
nær på et perfekt match.

Der er mange gode spørgsmål.
Kommer bilerne til at hedde Geely el. Volvo, eller en kombination.
Bliver der ændret på specifikationer, ("Volvo" kvalitet el. "Made in China")
Kan vi i EU købe en S40 el. 80L produceret i Kina.
Er sikkerheden for høj idag, overlever piskesmælds sæderne (WHIPS)
foreksempel.
Bliver V60, årets bil 2012?
Får man en model med elektriske bremser på markedet.
Falder priserne? hvor meget?
Kommer der C10/20 baseret på kinesisk behov.
Kan man fortsætte med at brug Focus undervogn?

Mvh Peter

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-03-10 22:52

> Der er mange gode spørgsmål.
> Kommer bilerne til at hedde Geely el. Volvo, eller en kombination.

Volly lyder da meget mundret ...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-03-10 07:14

On 28 Mar., 05:23, EjS <baatbyggaregatan...@gmail.com> wrote:
> [...]
> min sidste Volvo og vil i fremtiden kigge efter andre bilmærker,
> f.eks. Jaguar, Range Rover, BMW, Honda og Peugeot.

Jaguar og LandRover (RangeRover) er ejet af Tata i Indien, og det er
vel ikke bedre end Geely ?
Og Honda bygges i England, de har vel heller ikke verdens bedre ry som
bilproducenter...

MVH Leo

Fra : ShutEye

Dato : 15-04-10 15:47

<klip og OT>
>Og Honda bygges i England, de har vel heller ikke verdens bedre ry som
>bilproducenter...

Er det ikke længere muligt at købe en RIGTIG Honda (bygget i Japan) her i
Europa?
(Ejer selv en af den 'rigtige' slags)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-03-10 14:15

[...]

Ejerskabet er jo principielt et fedt, det er produktet der sælger. Men kan
godt følge dig i at man helst ikke vil sælg ud til kineserne, man ved jo
endnu ikke hvad det bringer med sig. Udgangspunktet når man taler salg til
kinesere er i hvert fald altid negativt.
Hvis ejerskab betyder så meget for dig, så husk at eks. Jaguar og Land Rover
er ejet af indiske Tata.

Mvh Niels

Fra : Bjørn J.

Dato : 28-03-10 14:19

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> kinesere er i hvert fald altid negativt.
> Hvis ejerskab betyder så meget for dig, så husk at eks. Jaguar og Land

Så er det unægtelig nemmere med en BMW.

Den kan kun tale tysk, engelsk, fransk eller italiensk til dig.....))

PS: Jeg er begyndt at holde meget af Roswitta...;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Armand

Dato : 28-03-10 14:41

EjS skrev:
> Det var så det med Volvo. Sælges sandsynligvis til Geely og
> offentliggøres søndag efter lang tids spekulationer.
>
> http://di.se/Artiklar/2010/3/26/202936/I-helgen-blir-Volvo-kinesiskt/

Er det ganske normalt at sådanne top-forretningsfolk endsige deres
bankforbindelser ikke holder weekend??

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 28-03-10 20:28

> [...]

>min sidste Volvo og vil i fremtiden kigge efter andre bilmærker,
>f.eks. Jaguar, Range Rover, BMW, Honda og Peugeot.

Så er der skrevet under.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6858122.ab
http://di.se/Artiklar/2010/3/28/202972/Avtal-om-Volvo-PV-klart/?sr=6&tr=269780&rlt=0
For mit vedkommende kommer der også til at stå Volvo på min fjerde bil.

Peter

Fra : EjS

Dato : 28-03-10 14:12

> Hvis ejerskab betyder så meget for dig, så husk at eks. Jaguar og Land Rover
> er ejet af indiske Tata.

Det gør en verden til forskel (for mig :)

VH

Fra : Bjørn J.

Dato : 28-03-10 22:46

"EjS" <baatbyggaregatan236@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Det gør en verden til forskel (for mig :)

Det må i så fald være noget med hellige køer..:)

mvh/Bjørn J.

Fra : Armand

Dato : 29-03-10 15:14

Bjørn J. skrev:
> "EjS" <baatbyggaregatan236@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det må i så fald være noget med hellige køer..:)

Og dét passer jo fint sammen med bilbranchen og denne gruppe i
særdeleshed!

--
Armand.