vandskade - øv
Fra : jacob K

Dato : 27-03-10 20:58

foråret er kommet til byen...
fruen nød det, men nu glemte hun at lukke soltaget og det regnede i
morges...
har tørret det man kan komme til med håndklæder etc...

halvdelen af loftet, forsæder og hele gulvet er ramt.

jeg ville høre om der er nogen der kan komme med et godt råd, er det nok
med et par affugtningsposer fra silvan eller skal der mere til, jeg er
jo nok ikke den første der kommer ud for det?

lige nu står den på gaden med vinduet gaaaaanske lidt åben. - har ikke
adgang til garage

takker for svar
god weekend til alle

mvh
Jacob

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-03-10 20:59

On Sat, 27 Mar 2010 20:57:37 +0100, jacob K
<jkmogensen@FJERNgmail.com> wrote:

> [...]
>jo nok ikke den første der kommer ud for det?
>
>lige nu står den på gaden med vinduet gaaaaanske lidt åben. - har ikke

ups, shit!
Tør alt af du kan - og lad evt. "sugeklude" ligge i bilen. Når
mulighed byder sig - stil den i solen og lad alt stå åbent. Lige nu er
der bare at få så meget ud manuelt som muligt, men hvis solen bryder
frem, så benyt dig af den.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-03-10 21:29

"jacob K" <jkmogensen@FJERNgmail.com> skrev

> [...]
> nok ikke den første der kommer ud for det?
>
> lige nu står den på gaden med vinduet gaaaaanske lidt åben. - har ikke

Hvis du har mulighed for at få strøm hen til bilen kunne en elektrisk
affugter som denne måske hjælpe?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5763&Grp=&n=10

Eller alternativt køre en lang tur med airconditionen tændt og
ventilationsanlæget på recirkulation.

Ellers kan du starte med at pille tæpperne ud og få dem tørret først.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Anders Majland

Dato : 27-03-10 21:52

> Ellers kan du starte med at pille tæpperne ud og få dem tørret først.

Yep, ud med alt løst.

Dernæst er sådan en alm 2kW varmeblæser heller ikke dum. Man skal bare lige
passe på at den ikke kan sætte ild til noget. Men ruderne på klem så man får
luften skiftet og så noget varme så luften kan indeholde mest muligt fugt.
Sådan tørrede vi citronen efter at have fyldt den med sne (lidt overdrevet,
men bunden var meget våd ...)

PS kan anbefale en gummimåtte med kanter i bagagerummet. frossen vand er
nemmere at smide ud af bilen som løse flager