Donkraft
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-10 18:45

Hej alle

Jeg har sådan en donkraft som har en lille "skål" der hvor den løfter -
smart til Mercedes'en hvor løftepunkterne er en lille plastic-knold som
passer ned i skålen. På mange andre biler er løftepunkterne blot den
skarpe kant/samling nederst på vangen.
Hvordan bruger jeg bedst min donkraft på sådanne biler, lægger en
træklods mellem?

Mvh Mathias

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-03-10 12:14

On 27 Mar., 18:44, <Mathias> wrote:
> [...]
> skarpe kant/samling nederst på vangen.
> Hvordan bruger jeg bedst min donkraft på sådanne biler, lægger en

Træklods er nok en mulighed, ellers noget som dette
http://biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Loftevarktoj/Loftesko/

Med venlig hilsen Kim

Fra : Armand

Dato : 27-03-10 19:37

Mathias skrev:
> [...]
> skarpe kant/samling nederst på vangen.
> Hvordan bruger jeg bedst min donkraft på sådanne biler, lægger en

Løft på hjulophænget - Ind forfra det medfører kort løftearbejde da det
er hjulet selv man løfter og ikke den affjedrede karosse.
Eller på for/bag -broen så hele enden løftes og kan blive stilet af på
et par bukke!

Dét er i grunden fordelen ved sådan en værkstedsdonkraft i.f.t. den
originale 'pind'!

--
Armand.

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-03-10 20:21

> [...]

Nej...

> Løft på hjulophænget - Ind forfra det medfører kort løftearbejde da det er
> hjulet selv man løfter og ikke den affjedrede karosse.

Jeg løfter både Volvo'en og Olds'en under forbroen - nej, ikke begge to på
en gang

> Eller på for/bag -broen så hele enden løftes og kan blive stilet af på et
> par bukke!

Når jeg løfter Volvo'en bagi bruger jeg anhængertrækket.

> Dét er i grunden fordelen ved sådan en værkstedsdonkraft i.f.t. den
> originale 'pind'!

Ja, nemli' ja....

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-03-10 22:04

> skarpe kant/samling nederst på vangen. Hvordan bruger jeg bedst min
> donkraft på sådanne biler, lægger en træklods mellem?

Korrekt. En træklods af blød træsort virker perfekt.

Alternativt en gummiklods eller andet, kun fantasien sætter grænser.

Løft kun andre steder hvis du VED hvad du laver og det kan holde. Fx. på
SAAB 9000 er der en oplagt aksel midt bagpå som nærmest skriger "løft mig
her, løft mig her", men det er et aboslut fucking no-no at løfte der.

Så selvom du finder et fix-punkt der ser bydende ud så tjek lige det er
ok...

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."