Pava på Dinitrol?
Fra : Towli

Dato : 27-03-10 14:50

Hej

Min 5½ år gamle Picasso fik en Dinitrolbehanding fra ny.
Nu syns jeg den fortjener en tur til. Forbrugerliv.dk kan imidlertid skaffe
25% rabat hos Pava (bor i Kbh). Kan man komme Pava ovenpå en allerede
Dinitrolbehandlet bil?
Hvad anbefaler i i det hele taget mht rustbeskyttelse? Skal man have de der
dobbelt-dobbelt behandlinger ?

/Jan

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 27-03-10 16:56

Towli skrev:
> [...]
> allerede Dinitrolbehandlet bil?
> Hvad anbefaler i i det hele taget mht rustbeskyttelse? Skal man have de

FDM mener:
Det er FDMs opfattelse, at produkterne fra de kendte leverandører i det
store og hele rustbeskytter lige godt. Der findes ingen undersøgelser,
som beviser, at et produkt kan fremhæves i forhold til andre. Det er
vigtigt, at produktet kan arbejde sammen med det produkt, som bilen
eventuelt er behandlet med fra fabrikkens side. Det er
rustbeskyttelsescentrets ansvar, at der anvendes forenelige produkter.

Som regel er en undervognsbehandling hvert andet år mere end
tilstrækkeligt. Dette kan dog variere afhængig af bilens stand. Ældre
biler, som behandles første gang, vil ofte have behov for at blive
efterbehandlet allerede efter 1/2 - 1 år, for at få begyndende
rustangreb mættet med rustbeskyttelse, ligesom gammel rustbeskyttelse
kan have tilbøjelighed til at løsne sig.

Hilsen Matthias

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-03-10 17:10

> hos Pava (bor i Kbh). Kan man komme Pava ovenpå en allerede
> Dinitrolbehandlet bil?

Hvis Pava benytter samme type som Dinitrol kan du godt.

Hvis du ikke ved om de gør det skal du undersøge det først, dvs. rådføre
dig hos et par centre og høre hvilken type de bruger der.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Towli

Dato : 27-03-10 17:16

Jeg takker for jeres indputs og vil ringe til Pava og spørge dem om de mener
jeg kan benytte dem (men det mener de jo nok :) )

/Jan

Fra : Brian

Dato : 27-03-10 17:38

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg takker for jeres indputs og vil ringe til Pava og spørge dem om de
> mener jeg kan benytte dem (men det mener de jo nok :) )

Netop, så drop det. Spørg istedet hvilken type de bruger, og spørg efter det
samme hos et Dinitrol center - så kan du tage en beslutning udfra det.

Jeg ville holde mig til Dinitrol, nu bilen har fået det før.
Jeg ved ikke hvordan det er i Kbh, men i Jydeland er det intet problem at
hente 15-20% rabat på en behandling hos Dinitrol. Lige nu er det endda uden
for sæson...

/Brian

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-03-10 18:08

> Netop, så drop det. Spørg istedet hvilken type de bruger, og spørg efter
> det samme hos et Dinitrol center - så kan du tage en beslutning udfra
> det.

Præcis. Man skal aldrig spørge en sælger om man kan dit og dat, for hvis
han kan sælge noget ved at man kan dit og dat så er det hvad han svarer.

> Jeg ville holde mig til Dinitrol, nu bilen har fået det før.

Enig. Uanset rabat så ville jeg vælge Dinitrol (eller Mercasol).

Fra : TDN

Dato : 27-03-10 19:39

> [...]
> allerede Dinitrolbehandlet bil?
> Hvad anbefaler i i det hele taget mht rustbeskyttelse? Skal man have de

Jeg vil til enhver tid vælge Dinitrol frem for Pava, du kan sikkert handle
dig frem til en rabat ved Dinitrol også.

Mvh
Thomas

Fra : JBH

Dato : 28-03-10 01:20

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> allerede Dinitrolbehandlet bil?
> Hvad anbefaler i i det hele taget mht rustbeskyttelse? Skal man have de

Der findes svjv. 2 typer til hulrums/undervognsbehandling, voks og
oliebaseret. PAVA har jeg kun set som oliebaseret. Dinitrol bruger vist
begge slags.
Jeg vil foretrække voksbehandlingen, i alt fald i hulrummene. Den sviner og
lugter ikke på samme måde som olien.

mvh
JBH

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-03-10 01:32

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev

> [...]
> begge slags.
> Jeg vil foretrække voksbehandlingen, i alt fald i hulrummene. Den sviner

Sidst jeg købte en dunk PAVA fik jeg at vide at der i den tynde var både et
olieprodukt og voks.

Så PAVA bruger begge dele.

Mvh. Uffe Rav

Fra : JBH

Dato : 28-03-10 07:43

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev

> Sidst jeg købte en dunk PAVA fik jeg at vide at der i den tynde var både
> et olieprodukt og voks.
>
> Så PAVA bruger begge dele.

Okay, PAVA har også voksprodukter og der er tilsyneladende ingen problemer i
at skifte mellem olie og voks

http://www.pavarustbeskyttelse.dk/_html/pava-PV-400.html

http://www.pavarustbeskyttelse.dk/_html/pava-pv-700-wax.html

Jeg ved ikke hven som forhandler PAVA produkter til private.
Dinitrol's produkter kan købes i Harald Nyborg .

http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=dinitrol

mvh
JBH

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-03-10 08:22

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev

> Jeg ved ikke hven som forhandler PAVA produkter til private.
> Dinitrol's produkter kan købes i Harald Nyborg .
>
> http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=dinitrol

Tja. jeg har købt dunkene hos den lokale Pava station, det kan du vel også?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : KASO

Dato : 28-03-10 10:36

> [...]
> allerede Dinitrolbehandlet bil?
> Hvad anbefaler i i det hele taget mht rustbeskyttelse? Skal man have de

Mht. virkning, er det nok udførelsen, der er vigtigst - ikke produktet.

Et andet aspekt er, hvad prisen ender med - 25% er jo ligegyldigt, hvis du
kan få Dinitrol til samme pris eller lavere (jeg ved ikke, hvem der er
dyrest) - FDM-medlemmer får f.eks. rabat hos Dinitrol.

Min egen - aldeles uvidenskabelige - erfaring er, at Pava lugter længst og
værst....
Dinitrol reklamerer med, at de nu har lugtfri produkter - men hvordan
virkningen så er - tjah - det ved jeg ikke....

Fra : Henrik B.

Dato : 05-04-10 20:26

> [...]
> allerede Dinitrolbehandlet bil?
> Hvad anbefaler i i det hele taget mht rustbeskyttelse? Skal man have de

Hold dig til Dinitrol! Jeg mener at du kan få procenter hvis du er medlem
ved FDM. Desudne kører Dinitrol ofte arrangementsweekender, hvor man kan få
rabat, ved tidsbestilling netop dér.
Du skal ikke have en dobbeltbehandling, men en vedligholdelsesbehandling.

Derudover - vælger du PAVA, så vil du have fornøjelse af PAVA-lugten, hver
sommer de næste mange år frem. Ved Dinitrol, stinker det petroleumsagtigt i
en lille uges tid, og så er det forbi.

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 05-04-10 20:31

> Hold dig til Dinitrol! Jeg mener at du kan få procenter hvis du er
> medlem ved FDM.

15% for at være præcis.