2.5 TDI - hvordan er det nu lige med probl~
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-03-10 02:22

Hej i gruppen...

Efter et par år i Belgien, hvor jeg den senere tid har været uden bil,
og derfor har holdt mig fra gruppen for ikke at vække fartdjævlen
igen, er jeg nu på vej tilbage til DK (og bil!)...

Jeg overvejer lidt forskellige løsninger (privatleasing, køb af ny
eller næsten ny bil), men har fået øje på en Audi A6 2.5 TDI fra 2001
(modellen med 150hk). Men jeg synes at huske at der er noget med at
2.5 TDI i visse generationer har et svagt topstykke eller noget.

Er der nogen der har lidt oplysninger om hvilke modeller og årgang der
er problemer med?
Den aktuelle bil har kørt 148.000 km - service ved jeg ikke hvordan
den har det med (undersøger sagen pt.)

På forhånd tak.

Mvh. Kasper Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-03-10 02:24

> [...]
> (modellen med 150hk). Men jeg synes at huske at der er noget med at
> 2.5 TDI i visse generationer har et svagt topstykke eller noget.

Nu fandt jeg lige et ældre post - går ikke ud fra at nedenstående har
ændret sig?

Spørgsmålet har været oppe før:

1997-2003 V6 TDI 150 +155 + 163 + 180 Hk = HANDS OFFFFFFFFFFF !
Motortyperne er:
AKN (150 Hk)
AKE (180 Hk)
AYM (155 Hk)
BFC (163 Hk)

Mvh. Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-10 22:51

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Den aktuelle bil har kørt 148.000 km - service ved jeg ikke hvordan
> den har det med (undersøger sagen pt.)

OT men 148.000 km for en stor dielsel på 10 år? Det er under 15.000 km om
året. Lyder det ikke lidt mystisk?

Fra : Armand

Dato : 27-03-10 18:22

Ole skrev:

> OT men 148.000 km for en stor dielsel på 10 år? Det er under 15.000 km om
> året. Lyder det ikke lidt mystisk?

Ikke for en udenlandsk, som denne (jeg læser mellem linierne at det er i
B at købet gøres) som i modsætning til danse biler ikke skal
tæske-bruges-med-vold-og-magt p.g.a. den høje anskaffelsespris.

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-10 03:50

Armand wrote:
> Ikke for en udenlandsk, som denne (jeg læser mellem linierne at det
> er i B at købet gøres) som i modsætning til danse biler ikke skal
> tæske-bruges-med-vold-og-magt p.g.a. den høje anskaffelsespris.

Ja, det kan du have ret i. Point taken.

Ole

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-03-10 05:20

> [...]
> B at købet gøres) som i modsætning til danse biler ikke skal
> tæske-bruges-med-vold-og-magt p.g.a. den høje anskaffelsespris.

Præcis... Her i Belgien er ALLE(!) biler diesel - også modeller, som
ikke engang kan fåes i diesel på det danske marked. Jeg begriber ikke
hvem der køber en Alfa GT diesel f.eks. - men ikke desto mindre tror
jeg ikke at jeg har set en benziner endnu. Bilen står pt. i en del af
Bruxelles hvor der stort set udelukkende bor "xpats", altså udlændinge
med gode jobs. Mange af dem har næsten intet kørselsbehov, men får
kæmperabatter på nye biler / kan frikøbe deres firmabil efter
kontraktudløb til ingen penge. Om bilen har flere tidligere ejere, kan
jeg ikke sige - men 150.000 km på 10 år er slet ikke uset hernede.
Meeen det bliver nok ikke den bil alligevel. Jeg får formentligt et
kørselsbehov på 30.000 km årligt, så jeg tør ikke binde an med en 10
år gammel bil, og slet ikke en med et tvivlsomt ry.

Mvh. Kasper