Forårets test af sommerdæk (FDM / ADAC)
Fra : Anders Majland

Dato : 26-03-10 08:03

http://www.fdm.dk/test-teknik/daektest/daektest-sommer-2010

Men hvorfor lade vægtningen på sne og is være hele 30% på et SOMMERDÆK

Nu ha jeg ikke set om det gav en anden vinder, men jeg ville helt sikkert
prioritere anderledes end de har gjort i testen ...

Men nu har begge potter relativt friske dæk så det er ikke aktuelt at
skifte gummi inden montering af hjulene på bilen.

/A

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-03-10 05:37

On 26 Mar., 08:03, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> [...]
>
> Nu ha jeg ikke set om det gav en anden vinder, men jeg ville helt sikkert
> prioritere anderledes end de har gjort i testen ...

Der er da ikke noteret nogen point under sne og is, så mon ikke det
bare er en std. tabel de viser ?

--
Christian

Fra : Anders Majland

Dato : 26-03-10 20:59

> Der er da ikke noteret nogen point under sne og is, så mon ikke det
> bare er en std. tabel de viser ?

http://www.fdm.dk/test-teknik/daektest/daek/pirelli-cinturato-p6

Du har ret - jeg havde ikke set deres stjerne for oven ...
Elendigt arbejde når den står over en tabel med vægtningerne ...

Sne samlet vurdering
Bremsning ABS
Igangsætning
Traktion/Sideføring 20%
35%
20%
45%

Is samlet vurdering
Bremsning ABS
Sideføring 10%
60%
40%

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-10 02:09

Anders Majland wrote:
> [...]
>
> Men nu har begge potter relativt friske dæk så det er ikke aktuelt at
> skifte gummi inden montering af hjulene på bilen.

Mangler der ikke en karakter for komforten?
I 2006 havde jeg nogle Pirelli "standard"-sutter på bilen, og de var hårde
som bare fanden. Så fik jeg nogle Conti Prem.Contact 2 på, og den kørte
meget mere komfortabelt.