Hvad er konsekvensen af "betinget" fængsel~
Fra : cpeter

Dato : 26-03-10 09:53

"Den 18-årige blev for kun tre måneder siden idømt 50 dages betinget
fængsel for vold samt dømt til at gennemgå et kursus i at styre sit
temperament, et såkaldt Anger Management-kursus. Efter overfaldet på
taxachaufføren lyder den samlede straf nu på tre måneders betinget
fængsel plus 80 timers samfundstjeneste."

Ovenstående er klippet fra
http://lokalavisen.dk/teenagere-gennemt%C3%A6vede-taxachauff%C3%B8r-for-fire-kroner-/20100325/artikler/100329510/1052

I min naivitet troede jeg, at "betinget fængsel" var en straf som blev
udløst, hvis man efterfølgende begik en vilkårlig lovovertrædelse.
Artiklens tekst antyder, at man løbende kan "opspare" betingede
straffe. I så fald, hvad er det der udløser den samlede opsparing af
straffe?