Skifte indhold i en <div>
Fra : Jean Jensen

Dato : 26-03-10 08:33

Hej NG.

Hvordan skifter jeg via klik i menu, indhold af en <div>?

Sagen er, at jeg på en given side kun ønsker at udskifte
indholdet af en enkelt <div> - altså ikke hele siden.

Det må ikke ske ved hjælp af et script, idet min accordion-menu
da vil konflikte...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-03-10 09:29

Den 26-03-2010 08:33, Jean Jensen skrev:
> [...]
> indholdet af en enkelt<div> - altså ikke hele siden.
>
> Det må ikke ske ved hjælp af et script, idet min accordion-menu

Din eneste mulighed er at lave en ny side for hver gang der skal skiftes
indhold. I praksis en ny side pr. link. I dag er browserne så hurtige,
at man ikke bemærker, hvis hele siden hentes igen.

Grundlæggende, hvis du laver det serverside, kan de forskellige faste
ting som f.eks. header, menu og footer, indsættes automatisk via
includes. Så behøver du reelt kun skifte indholdet manuelt.

Din server skal så understøtte ASP/NET eller PHP, ellers må du lave hver
ny side manuelt evt. via copy/paste og redigering.

MVH
Rune Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 26-03-10 09:51

Jean Jensen formulerede spørgsmålet:
> [...]
> indholdet af en enkelt <div> - altså ikke hele siden.
>
> Det må ikke ske ved hjælp af et script, idet min accordion-menu

Det lader sig ikke gøre.
HTML er statisk - når siden først er vist, er det sådan det er.
Ved hjælp af scripts, kan man i begrænset omfang manipulere indholdet.

Forstår ikke rigtigt, at det er menuen, der skal bestemme om der må
køre andre scripts end menuen selv. Der er masser af metoder til at
fremstille menuer i ren HTML.

Det kan være simpelt at udskifte indholdet af en div - det kan også
være kompliceret - det afhænger af hvad der skal skiftes med hvad.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-03-10 16:10

Jean Jensen wrote:

> Hvordan skifter jeg via klik i menu, indhold af en <div>?

Det lyder for mig som "dynamisk include", som laves med enten asp eller php.

http://hjemmesideskolen.dk/html/dynasp.php?id=dynasp1
http://hjemmesideskolen.dk/html/dynphp.php?id=s3

> Sagen er, at jeg på en given side kun ønsker at udskifte
> indholdet af en enkelt <div> - altså ikke hele siden.

Og det kan man netop på den mode, som er beskrevet i de to tillinkede sider

> Det må ikke ske ved hjælp af et script, idet min accordion-menu
> da vil konflikte...

Hvis du mener javascript, så er der ikke noget at være nervøs for i den
forbindelse.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk