Fiat 500 "omvendte døre" hvorlænge?
Fra : Lars Arup

Dato : 24-03-10 00:23

Jeg så fornylig i den blå avis en annonce fra en der ville sælge 2 stk Fiat
500 st car, en rød og en hvid som han skrev var årgang 1970. Det der undrede
mig var at billederne af de to viste typen med baghængslede døre. Det troede
jeg da var ændret engang i tresserne.

Er der nogle Fiatkyndige der kan opklare dette væsentlige spørgsmål??

MVH Lars Arup

Fra : alexbo

Dato : 24-03-10 00:40

"Lars Arup" skrev

> [...]
> Det troede jeg da var ændret engang i tresserne.

> Er der nogle Fiatkyndige der kan opklare dette væsentlige spørgsmål??

St.car beholdt de baghængslede døre til vistnok 1973.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Arup

Dato : 25-03-10 01:10

OK, det var nyt for mig.
Takker mange gange og undrer mig over at man ikke har ændret begge varianter
samtidigt.

MVH Lars Arup

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 25-03-10 07:07

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> OK, det var nyt for mig.
> Takker mange gange og undrer mig over at man ikke har ændret begge
> varianter samtidigt.
>
> MVH Lars Arup

Det er helt almindeligt at st kører videre efter sedan er ændret bla mazda
626+929
i firserne

Fra : alexbo

Dato : 25-03-10 10:10

"Lars Arup" skrev

> OK, det var nyt for mig.
> Takker mange gange og undrer mig over at man ikke har ændret begge
> varianter samtidigt.

Jeg kunne forestille mig at de mindre salgstal for en st.car har betydet at
man har valgt at lade den køre videre uden en dyr ændring af værktøjet.

Stig har skrevet om nogle Mazda'er, jeg husker Golf 1 cabriolet som blev
produceret i "mange" år efter at den alm. var blevet Golf 2, man sprang
direkte til Golf 3 med cabrioletudgaven

mvh
Alex Christensen

Fra : KASO

Dato : 25-03-10 16:45

> [...]
>
> Stig har skrevet om nogle Mazda'er, jeg husker Golf 1 cabriolet som blev
> produceret i "mange" år efter at den alm. var blevet Golf 2, man sprang

Og Golf III cabriolet fik også kun et let facelift, da hatchback'en blev til
Golf IV

Fra : Lars Arup

Dato : 26-03-10 02:58

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Og Golf III cabriolet fik også kun et let facelift, da hatchback'en blev
> til Golf IV

Ja det er jo set i andre tilfælde, dog må en Fiat 500 st car købt i 1973
føles som en meget gammeldags bil og må vel være den sidste bil overhovedet
der har haft "omvendte" døre.

MVH Lars Arup

Fra : KASO

Dato : 26-03-10 07:36

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> føles som en meget gammeldags bil og må vel være den sidste bil
> overhovedet der har haft "omvendte" døre.

Nej - ikke den sidste - der er faktisk et nogle biler idag, der har
genoptaget idéen (dog kun bagdørene).

Fiat 500 blev jo produceret i mange år - og ligesom VW type 1, var den jo
ikke lige moderne i alle årene.

Som knægt blev jeg fragtet en del rundt i en Fiat 500 - med omvendte døre.
Det var min mors bil - min far kørte i den "store" bil (Fiat 1100 - og
senere Fiat 124)