fortoldning/moms fra England?
Fra : suneshk

Dato : 23-03-10 09:00

Hej .
Tænker på at købe et par sko fra footlocker UK (
http://www.foot-locker.co.uk/Products/FL_EU_BaseCatalog/Model/Nike-Shox-Nz-42.aspx?VariantID=314248372204085
) da jeg tænker jeg kan spare lidt penge.

Men skal man betale toldafgift af sådanne varer købt i England eller
moms eller noget i den stil?
På forhånd tak :)

mvh Sune

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-03-10 16:11

suneshk <minisunfunny@hotmail.com> writes:

>Men skal man betale toldafgift af sådanne varer købt i England eller
>moms eller noget i den stil?

Nej, det er fordelen ved det indre marked.

Desværre er der en regel, der siger, at hvis et selskab sælger for
mere end et givent beløb om året, så skal de opkræve dansk moms. I
det tilfælde forsvinder noget af besparelsen.

Men det vil du opdage, inden du betaler. Der kommer ikke yderligere
omkostninger på, efter du har betalt for varen i "butikken".

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-03-10 16:13

suneshk wrote:

> Men skal man betale toldafgift af sådanne varer købt i England eller
> moms eller noget i den stil?
> På forhånd tak :)

Ikke hvis det er England eller den del af UK som er med i EU. I så fald
vil der enten være inkluderet 17.5% UK moms, eller butikken opkræver
dansk 25% moms (om de gør det ene eller det andet er ikke dit problem).

Hvis det er Jersey el.lign. skal du betale moms, måske told, og
fortoldningsgebyrer til PestDanmark.

--
Jesper Lund

Fra : suneshk

Dato : 23-03-10 09:40

On 23 Mar., 16:13, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> [...]
> dansk 25% moms (om de gør det ene eller det andet er ikke dit problem).
>
> Hvis det er Jersey el.lign. skal du betale moms, måske told, og

tak :)

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-03-10 23:36

Klaus Ellegaard wrote:

> Desværre er der en regel, der siger, at hvis et selskab sælger for mere
> end et givent beløb om året, så skal de opkræve dansk moms. I det
> tilfælde forsvinder noget af besparelsen.

Du kan altid finde en engelsk boghandel med 0% moms som det danske
skattevæsen ikke har opdaget

Jeg har indtryk at at de engelske butikker først bliver opmærksomme på
denne EU regel, når de får trusselsbreve fra skattemafiaen i Danmark.

--
Jesper Lund

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-03-10 00:08

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Du kan altid finde en engelsk boghandel med 0% moms som det danske
> skattevæsen ikke har opdaget

Sikke noget vrøvl.
Enten betales der moms i det EU-land varen sælges, eller dansk moms hvis
sælgers omsætning til Danmark er over et vist beløb . Der betales aldrig "0%
moms" når man handler i et andet EU-land.

Fra : Preben

Dato : 24-03-10 08:05

Den 24.03.2010 kl. 00:07 skrev Allan Soerensen <nospame@nospame.nospame>:

> [...]
> "0%
> moms" når man handler i et andet EU-land.

Der betales ikke moms på bøger i England:
http://www.tomtheprinter.co.uk/2007/02/uk-governments-rules-for-vat-on-printed.html

--
mvh/Preben

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-03-10 00:46

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> sælgers omsætning til Danmark er over et vist beløb . Der betales aldrig
> "0% moms" når man handler i et andet EU-land.

Check selv hvad bogmomsen er i UK. Jeg udtaler mig naturligvis ikke
generelt, og jeg skrev eksplicit BOGhandel.

Jeg betaler aldrig moms når jeg køber bøger i UK. Kun når Amazon.co.uk en
sjælden gang er så meget billigere end de andre at det kan kompensere for
de ekstra 25% til dansk moms, som Amazon opkræver. De fleste andre online
bookstores i UK sælger så lidt til Danmark, at de skal opkræve UK moms
hvilket for bøger er til at overse.

--
Jesper Lund