Gasolin'
Fra : Steen

Dato : 23-03-10 10:50

Er Killin' Time nogensinde udsendt officielt på CD?

Fra : Bo Armand

Dato : 23-03-10 11:05

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er Killin' Time nogensinde udsendt officielt på CD?

http://lmgtfy.com/?q=gasolin+killin+time

Hilsen Bo Armand

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-03-10 11:34

Bo Armand skrev:

>http://lmgtfy.com/?q=gasolin+killin+time

Faktisk lidt sjovt at sammenligne engelsk og dansk wiki.
Danskere må være dovne til at skrive på deres modersmål.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bo Armand

Dato : 23-03-10 13:37

> Faktisk lidt sjovt at sammenligne engelsk og dansk wiki.
> Danskere må være dovne til at skrive på deres modersmål.

> [...]

Ja det er faktisk utrolig så meget mere der står, hvis man kan engelsk.

Hilsen Bo Armand

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-03-10 14:42

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja det er faktisk utrolig så meget mere der står, hvis man kan engelsk.
>
> Hilsen Bo Armand

Ja og kan man ikke det, kan man bede Google oversætte til dansk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-03-10 16:13

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja det er faktisk utrolig så meget mere der står, hvis man kan engelsk.
>
> Hilsen Bo Armand

Og det er mindsk lige så utroligt hvad der kan komme til at stå, når man
sætter Google til at oversætte siderne. hehe

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 29-03-10 17:21

Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> Faktisk lidt sjovt at sammenligne engelsk og dansk wiki.
> Danskere må være dovne til at skrive på deres modersmål.

Lidt spidsfindigt at læse den engelske udgave, hvor Kim Larsen
tilsyneladende forlod Gasolin' (for det gjorde han næppe, han fik nok
bare frie hænder til at lave sin egen soloplade Værsgo'):

http://en.wikipedia.org/wiki/Gasolin%27_(English_album)

After the artistic and commercial success of Gasolin' 2, singer and
principal songwriter Kim Larsen left the band. He was unhappy as he felt
that too many of his new songs were rejected by the other band members.
Poul Bruun, the director of CBS in Denmark, afraid to see the band
disappear resolved the situation by letting Larsen record a solo album
(Værsgo). He further allowed Gasolin' to record their next album in two
versions, one in Danish for the home market and one with English lyrics
to be released in Europe.
--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : Bo Armand

Dato : 29-03-10 20:37

> Lidt spidsfindigt at læse den engelske udgave, hvor Kim Larsen
> tilsyneladende forlod Gasolin' (for det gjorde han næppe, han fik nok
> bare frie hænder til at lave sin egen soloplade Værsgo'):

Jeg ser det på samme måde.

Desuden hjalp de andre fra Gasolin, med på Værsgo. Og Mogens Mogensen stod
for noget af teksterne.

Så helt solo var det altså heller ikke.

Ved en præsentation af medlemmerne på Gasolin live sådan gør Wili Jønsson
grin med Kim Larsen, ved at sige her står manden der har opnået det vi andre
3 går og drømmer om, nemlig og komme på Dansktoppen

Det er self. Værsgo Jønsson hentyder til.

Sjov tanke når de andre alligevel var med. Men det blev jo kaldt for et solo
album.

Hilse Bo Armand

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-03-10 21:36

> Sjov tanke når de andre alligevel var med. Men det blev jo kaldt for et
> solo album.

Beckerlee syntes det var for meget Romanblad og Højskolesangbog og for lidt
rock

Som han siger i dokumentarfilmen....hver gang Kim kom med den slags sange,
fik han at vide, "den må du nok hellere gemme til solopladen".

Fra : Steen

Dato : 30-03-10 10:12

Allan Krautwald <allan@kanelbolle.dk> wrote:

> "Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Beckerlee syntes det var for meget Romanblad og Højskolesangbog og for lidt
> rock

Gasolin' ramte nok plet, med den gyldne mellemvej - Larsens folkelige
sange og tekster...og Beckerlees hendrix-inspirerede guitar

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-03-10 11:32

> Gasolin' ramte nok plet, med den gyldne mellemvej - Larsens folkelige
> sange og tekster...og Beckerlees hendrix-inspirerede guitar

De ramte i den grad plet. Det er derfor de stadig er så populære og kan
sælge genudgivelser i hobetal.

Fra : Max

Dato : 30-03-10 12:34

Hej Allan

> De ramte i den grad plet. Det er derfor de stadig er så populære og
> kan sælge genudgivelser i hobetal.

Ja, de er vel det eneste "rigtige" rock band vi har haft.

Max

Fra : Steen

Dato : 30-03-10 13:14

Allan Krautwald <allan@kanelbolle.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De ramte i den grad plet. Det er derfor de stadig er så populære og kan
> sælge genudgivelser i hobetal.

Ja, jeg har lige været en tur i byen og købe The Black Box. Havde
egentligt det meste i forvejen...men nogen gange er man bare en
hysterisk samler. Synd at de engelsksprogede udgivelser aldrig fandt vej
til boksen
--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-03-10 14:51

Synd at de engelsksprogede udgivelser aldrig fandt vej
> til boksen
> --

Ja men dem har man jo købt ved siden af

Fra : Steen

Dato : 30-03-10 16:33

Allan Krautwald <allan@kanelbolle.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Synd at de engelsksprogede udgivelser aldrig fandt vej
>
> Ja men dem har man jo købt ved siden af

Jeg har da "Foreign Affair", men kan egentligt ikke huske hvilke
udgivelser den inkluderer.....daffer lige på wiki...
Jo, de to "Foreign Affair" udgivelser dækker netop de fire
engelsksprogede udgivelser, der ikke findes i boksen.

--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : Steen

Dato : 23-03-10 14:45

In article <4ba8926a$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> http://lmgtfy.com/?q=gasolin+killin+time
>
> Hilsen Bo Armand

Okay, altså "kun" udgivet i en remixet udgave af Beckerlee.
Gad vide hvad det skulle rettes op på...

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-03-10 15:17

> In article <4ba8926a$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,

> Okay, altså "kun" udgivet i en remixet udgave af Beckerlee.
> Gad vide hvad det skulle rettes op på...

Hmm et godt spørgsmål. Jeg har en gammel vinyl udgave og genudsendelserne på
CD, men har ikke lyttet til dem back to back, så kan ikke svare på om der er
lavet andet end den normale digitalisering.

Fra : Steen

Dato : 23-03-10 17:50

In article <4ba8cd52$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> [...]

> CD, men har ikke lyttet til dem back to back, så kan ikke svare på om der er
> lavet andet end den normale digitalisering.

Og hvorfor den ikke skulle med i boksen, står stadig som en gåde for mig.

Fra : Bo Armand

Dato : 23-03-10 16:18

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Okay, altså "kun" udgivet i en remixet udgave af Beckerlee.
> Gad vide hvad det skulle rettes op på...

Du kan høre og sammenligne begge udgaver på netmusik.dk.
Killin' time, som Beckerlee mente den skulle lyde :
http://netmusik.shop2download.com/cgi-bin/WebObjects/TShop.woa/wa/PSShop/MusicCollection?id=1771158692

Yderst til Venstre på linket står A Foreign Affair, som er den første. Og
som Pappardi mixede den til det amerikanske marked.

Så der kan du sammenligne lyden. Beckerlees Killin' time syntes jeg lyder
som det Gasolin vi alle kender.

Begge udgaver kan forøvrigt stadig købes.

Hilsen Bo Armand

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 23-03-10 18:12

On Tue, 23 Mar 2010 10:50:13 +0100, Steen <isteen@gmail.com> wrote:

>Er Killin' Time nogensinde udsendt officielt på CD?

Den findes også på en opsamlings dobbelt CD, der hedder "Gasolin' A
Foreign Affair" fra 1997. CD1 herfra er i øvrigt identisk med den CD
der er refereret til fra "netmusik.dk" Be mærk lige af der er skrevet
forkert i titlen "Let It Snow". Den hedder "Let It Flow"

På "netmusik.dk" er der også en CD med titlen "A Foreign Affair", men
den har intet tilfælles med den 2CD jeg har.
Oplysningerne til den jeg har, kan ses her:
http://lindaa.eu/Music%20Collector/details/234.html

Fra : Bo Armand

Dato : 23-03-10 22:22

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.teleeu> skrev i en meddelelse

> På "netmusik.dk" er der også en CD med titlen "A Foreign Affair", men
> den har intet tilfælles med den 2CD jeg har.
> Oplysningerne til den jeg har, kan ses her:
> http://lindaa.eu/Music%20Collector/details/234.html

Du mener vel "A Foreign Affair 2" som indeholder de 2 Cd'er What a Lemon, og
The Last Jim.

Hvis ikke, ja så er jeg forvirret

Hilsen Bo Armand

Fra : Steen

Dato : 23-03-10 22:40

In article <4ba930ec$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> [...]

> "Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.teleeu> skrev i en meddelelse

> Du mener vel "A Foreign Affair 2" som indeholder de 2 Cd'er What a Lemon, og

Der findes både en "Foreign Affair" og en "Foreign Affair 2".
Gasolin udgave vist tre skiver til det engelske marked, og så
"Killin´Time"

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-03-10 11:32

On Tue, 23 Mar 2010 22:21:38 +0100, "Bo Armand"
<bo_armand@hotmail.com> wrote:

>"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.teleeu> skrev i en meddelelse

>Du mener vel "A Foreign Affair 2" som indeholder de 2 Cd'er What a Lemon, og
> [...]

Snarere omvendt. "A Foreign Affair" indeholder 2 CD er. Disc 1 er med
numre ugvet til det amerikanske marked, og "billedet / labelen" på den
er USA's flag. Disk 2 er med numre til det engelske marked, og her er
"billedet / labelen" det engelske flag.

Jeg hae ikke "A Foreign Affair 2", så den skal jeg ikke kunns sige
mere om end hvad der står på f.eks. netmusik.dk

Fra : Steen

Dato : 24-03-10 16:01

In article <c4qjq55tqp7dommieucj3qejjmnedlnb2d@4ax.com>,
Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.teleeu> wrote:

> Jeg hae ikke "A Foreign Affair 2", så den skal jeg ikke kunns sige
> mere om end hvad der står på f.eks. netmusik.dk

Jeg har også kun den første, men jeg mener jeg så 2'eren til 99,- et
sted på nettet