Skrotningspræmie for oliefyr?
Fra : N. Foldager

Dato : 23-03-10 12:04

En nabo påstår, at der findes en skrotningspræmie for gamle oliefyr på
omkring 4.000 kr.

Kender nogen her til det?

(Der er *ikke* tale om det nye initiativ fra energistyrelsen med
tilskud ved udskiftning til nye energiformer)

Mvh

Niels Foldager

Fra : Ole V Jensen

Dato : 23-03-10 22:41

N. Foldager <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> (Der er *ikke* tale om det nye initiativ fra energistyrelsen med
> tilskud ved udskiftning til nye energiformer)

Mon ikke han mener den gamle ordning der udløb sidste år.
Puljen er tom - jeg nåede det ikke selv.

mvh
Ole-J

Fra : N. Foldager

Dato : 24-03-10 06:36

Ole V Jensen:

>Mon ikke han mener den gamle ordning der udløb sidste år.
>Puljen er tom - jeg nåede det ikke selv.

Nu taler du vel om renoveringspuljen. men det var jo ikke en
skrotningspræmie, men tilskud til nye arbejder.

Her skulle der være tale om en præmie, man får i og med, at man
afleverer det gamle fyr. Men jeg kan ikke finde andre end min nabo,
der siger det. Problemet er bare, at han fik skiftet anlæg sidste år
og burde vide det.

Mvh

Niels Foldager

Fra : Ole V Jensen

Dato : 24-03-10 21:35

> [...]

> afleverer det gamle fyr. Men jeg kan ikke finde andre end min nabo,
> der siger det. Problemet er bare, at han fik skiftet anlæg sidste år

Det jeg mener, er en pulje der var sidste år, hvor man kunne få 4.000
kr. i tilskud hvis man skrottede sit gamle olie/fastbrændselsfyr, hvis
man erstattede det med en ny kedel.
Skorstensfejeren skulle skrive under på at man havde skrottet sit gamle
fyr inden man kunne få tilskud.

Som sagt, så er puljen for længst brugt.

mvh
Ole-J

Fra : N. Foldager

Dato : 25-03-10 20:21

> [...]
>fyr inden man kunne få tilskud.
>

>Som sagt, så er puljen for længst brugt.

OK. Det lyder som den ordning, jeg har hørt om.

Mange tak.

Mvh

Niels Foldager

Fra : Armand

Dato : 24-03-10 09:53

<http://www.skrotditoliefyr.dk/da-DK/Sider/Skrotditoliefyr.aspx>

--
Armand.
(der lige fik den ind i nyhedsbrevet fra sin bank)

Fra : N. Foldager

Dato : 24-03-10 16:34

Armand:

Fra : Armand

Dato : 24-03-10 16:58

N. Foldager skrev:
> Armand:

> Tak. Men som jeg skrev i spørgsmålet.:
>
> (Der er *ikke* tale om det nye initiativ fra energistyrelsen med
> tilskud ved udskiftning til nye energiformer)

Aha!
Det var så dét at du mente!

--
Armand.