Erfaring med laminatskærer
Fra : Optimus Prime

Dato : 23-03-10 11:23

Stødte på sådan en i ugens Bilka katalog:
http://etilbudsavis.dk/ugens-tilbud/17809/laminatskaerer

Er den anvendelig til hobbybrug (skal lægge ca. 30m² gulv)?

Sidste gang jeg lagde et tilsvarende gulv kostede det mig 2 save fordi
gulvet (Parador fra Bauhaus) var så hårdt at de til sidst ikke kunne
skære, så er lidt skeptisk overfor sådan en der...

Fra : TMus

Dato : 24-03-10 21:08

Optimus Prime <optimus@prime.dk> wrote in news:4ba89666$0$56778
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://etilbudsavis.dk/ugens-tilbud/17809/laminatskaerer

Jeg kender den ikke så jeg kan ikke hjælpe dig, men hvis du kommer til
erfaringer med den vil det være fedt hvis du fortæller om det. :)

-TMus

Fra : Optimus Prime

Dato : 25-03-10 10:14

TMus skrev:
> Jeg kender den ikke så jeg kan ikke hjælpe dig, men hvis du kommer til
> erfaringer med den vil det være fedt hvis du fortæller om det. :)

Jeg snakkede med en tidligere gulvmand... han kendte ikke til
opfindelsen, men var (ret) skeptisk...
De brugte altid gearingssav - det virkede bare... og som han sagde, hvis
man kunne låne sig til sådan en maskine så kostede en klinge til den
nogenlunde det samme.
Sav sviner selvfølgelig lide mere og larmer, men igen hvor mange hårde
laminatplader mon sådan en "saks" kan klippe før den giver op