Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny AF motor i Nikkor
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 22-03-10 17:36

Efter en tid med en ustabil AF på min 18 - 200, sendte jeg den til eftersyn
og evt. reparation hos DFA.
Har netop fået den tilbage fra DFA med en ny AF motor, ( og afprøvet ?)
Nu kan den fokusere igen, men den lyder som en cykel med løs forskærm når
den fokuserer, og specielt på kontinuerligt er den helt galt.
Nogen her der har erfaring i udskiftning af AF motor eller andre
reparationer hos DFA.

mvh
Poul E. Kristensen

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-03-10 18:06

On 2010-03-22 17:35:50 +0100, "Poul E. Kristensen" <poulemil@mail.dk> said:

> [...]
> den fokuserer, og specielt på kontinuerligt er den helt galt.
> Nogen her der har erfaring i udskiftning af AF motor eller andre

Jeg synes du skulle kontakte DFA og beklage dig.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 22-03-10 18:18

> Jeg synes du skulle kontakte DFA og beklage dig.

Det har jeg nu også tænkt mig at gøre i morgen, - men derfor kunne det godt
være interresant at høre om andres erfaringer.

mvh
Poul E. Kristensen

Fra : Jan

Dato : 22-03-10 20:35

Den 22-03-2010 17:35, Poul E. Kristensen skrev:
> [...]
> den fokuserer, og specielt på kontinuerligt er den helt galt.
> Nogen her der har erfaring i udskiftning af AF motor eller andre

Hejsa

Efter en tur til Den Dominikanske Republik, overlevede CPU og AF motor
ikke i min 18-200. Den blev afleveret hus DFA, sendt til Stockholm, hvor
så vidt jeg ved, Nikon har deres "støvfri" værksted, to 14 dage, den har
virket perfekt siden, den zoomer heller ikke ud af sig selv som den
havde tendens til

Mvh Jan

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 30-03-10 21:08

"Poul E. Kristensen" <poulemil@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den fokuserer, og specielt på kontinuerligt er den helt galt.
> Nogen her der har erfaring i udskiftning af AF motor eller andre

Har været endnu en tur hos DFA. Nyt print og diverse justering.
Virker perfekt igen

mvh
Poul E. Kristensen