Afgift på en Saab 900 2.0T fra 1997
Fra : Jesper Lillesø

Dato : 22-03-10 13:03

Hej

Jeg er på udkig efter overstående. Jeg har set mig lidt omkring på
nettet, og finder ikke nogen NG900 med turbo i DK. Jeg forestiller mig
at det er fordi der ikke er solgt mange af dem...

Kigger man til Sverige eller Tyskland er sagen en anden. Man kan få en
der har kørt maks 200tkm til omkring 10000 Dkr - uden afgift.

Jeg har set lidt på SKATs hjemmeside for afgift på brugte
motorkøretøjer, og det eneste jeg kan finde er værdifastsættelser fra
2007. Jeg håber selvfølgelig afgiften er faldet siden

Men et eksempel er en 900 2.0T (185HK) fra 1997 167tkm skal koste 90
tkr (56 tkr i afgift).
En ikke turbo med 185 på klokken koster 64 tkr (39 tkri afgift).

Jeg kan jo se at man kan få en ikke turbo til væsentlig mindre (40
tkr), men hvad er jeres bud på hvad det gør for turboens pris?

På forhånd tak!

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-03-10 20:45

"Jesper Lillesø" <lillesoe@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kan jo se at man kan få en ikke turbo til væsentlig mindre (40
> tkr), men hvad er jeres bud på hvad det gør for turboens pris?

Find ud bilens handelspris og beregn 62% af den - det er lig afgiften

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-10 20:50

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Find ud bilens handelspris og beregn 62% af den - det er lig afgiften

Det kan være svært, når der stort set ikke er nogle til salg (én på
Bilbasen, med anden årgang og dobbelt kilometertal).

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-03-10 20:53

> Det kan være svært, når der stort set ikke er nogle til salg (én på
> Bilbasen, med anden årgang og dobbelt kilometertal).

Nejda - enhver pris kan genereres. Jo ældre bil - jo mere er priserne lig
hinanden...

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-03-10 21:07

On Mon, 22 Mar 2010 20:53:24 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

>Nejda - enhver pris kan genereres. Jo ældre bil - jo mere er priserne lig
>hinanden...

Hvad er så dit kvalificerede bud på en handelspris på omtalte vogn ?

/Hans

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-03-10 05:36

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er så dit kvalificerede bud på en handelspris på omtalte vogn ?

Den kan Henrik B nemt frembringe på grund af hans kendskab til Saab og det
faktum, at han selv har importeret tidligere. Bilen som sådan er jo også en
dusinvare og ikke en specialbil.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-03-10 08:23

> Den kan Henrik B nemt frembringe på grund af hans kendskab til Saab og det
> faktum, at han selv har importeret tidligere. Bilen som sådan er jo også
> en dusinvare og ikke en specialbil.

Vurderer man ud fra niveauet i Bilbasen, vil en udsalgspris sikkert ligge
omkring de 35-40.000 kr...

Fra : Henrik B.

Dato : 23-03-10 12:57

> Vurderer man ud fra niveauet i Bilbasen, vil en udsalgspris sikkert ligge
> omkring de 35-40.000 kr...

Og dermed en afgift i størrelsesordenen: 22.000 - 25.000,-

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 22-03-10 14:01

On Mar 22, 8:50 pm, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Det kan v re sv rt, n r der stort set ikke er nogle til salg ( n p
> Bilbasen, med anden rgang og dobbelt kilometertal).

Præcis

Jeg kan se man kan få SKAT til at lave en bindende vurdering af en
konkret bil.

Jeg har søgt lidt mere (og lidt bredere) og kan se at en 1999 9-5 2.0t
(234 tkm) kan fåes til knap 60 tkr og en 9-3 2.0t (180 tkm 150HK
lavtryk?) fra 2000 fåes til 79 tkr.

Det er sgu ikke nemt

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 23-03-10 06:31

Hej

On Mar 23, 12:57 pm, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Og dermed en afgift i størrelsesordenen: 22.000 - 25.000,-

Takker for input.

Jeg går videre med opgaven...

--
Jesper

Fra : Henrik B.

Dato : 23-03-10 14:40

> Takker for input.
>
> Jeg går videre med opgaven...

Du er velkommen til at mail'e mig direkte, hvis du har spørgsmål, eller
behov for hjælp.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-03-10 18:26

> Du er velkommen til at mail'e mig direkte, hvis du har spørgsmål, eller
> behov for hjælp.

Jep, men vi "hører" det jo gerne via dette forum, så info spredes -
vidensdeling