Problem med Parrot MKi-9200 i Seat Leon '0~
Fra : Kim Jensen

Dato : 22-03-10 19:26

Hej!

I min nye Leon er der monteret sådan en Parrot MKi-9200 dims, der sørger
for håndfri telefon via Bluetooth. Den del virker fint nok.

Parrot'en har desuden USB indgang og iPod stik i handskerummet - vældig
fin idé, men jeg er ikke 100% vild med Mp3-afspilleren deri.

I bilen er der som standard USB-stik i midterkonsollen (og det
fabriksmonterede anlæg kan da også spille Mp3'er fra CD-skiver på meget
fornuftig vis). Men jeg kan absolut ikke få bilen til at "se" noget som
helst når jeg smider en USB stick i bilens standard USB-stick. Iflg.
manualen burde jeg kunne trykke på "Media" knappen og så vælge USB - men
der kan jeg kun vælge CD og AUX (og AUX giver *intet*).

Kan det passe, at man ved montering af sådan en Parrot-fyr blokerer for
brugen af standard USB-stikket?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-03-10 22:16

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i meddelelsen

> Kan det passe, at man ved montering af sådan en Parrot-fyr blokerer for
> brugen af standard USB-stikket?

Nej

USB stikket i din fabriksmonterede radio har intet med Parrot'en at gøre.
Men det er klart at du ikke kan spille musik fra begge enheder samtidig.
Du kan kun bruge din radio musikmæssigt sammen med parrot'en i håndfri mode.

Parrot'en har intet med din radio at gøre, andet end:
Den låner ledningsnettet til radioen, men den har sin egen forstærker, og
når den enten spiller musik eller virker håndfrit, låner den så bilens
højtt. til at formidle lyden.

MP3 afspilleren virker i stikket til Parrot'en? eller...?

Måske har det noget at gøre med filernes placering på MP3 afspilleren.
Her menes: at filerne måske kun kan afspilles fra roden og ikke liggende i
mapper ???

mvh
Bri@n

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-03-10 22:32

> Nej

Ok - det er nemlig det jeg synes vil være mærkeligt.

> USB stikket i din fabriksmonterede radio har intet med Parrot'en at gøre.

Det er jeg med på.

> Men det er klart at du ikke kan spille musik fra begge enheder samtidig.

Det havde jeg egentlig heller ikke forventet; det der undrer mig er at
jeg slet ikke kan bruge den faste USB-installation i bilen.

> [...]
> Den låner ledningsnettet til radioen, men den har sin egen forstærker,
> og når den enten spiller musik eller virker håndfrit, låner den så

Jep - også det jeg fornemmer; når jeg bruger MP3-afspilleren i Parrot'en
"overtager" den lyden fra det almindelige anlæg.

Det jeg egentlig bare søger svar på er i virkeligheden om jeg ikke burde
kunne bruge USB-stikket i bilen helt på samme måde som jeg jo fint kan
bruge CD-afspilleren i bilen?!

> MP3 afspilleren virker i stikket til Parrot'en? eller...?

Parrot'ens Mp3-afspiller virker, ja, men jeg er ikke imponeret over
måden den tilsyneladende skifter mellem at spille "enkeltnumre" og
"mapper" - det virker rimelig tilfældigt.

> Måske har det noget at gøre med filernes placering på MP3 afspilleren.
> Her menes: at filerne måske kun kan afspilles fra roden og ikke liggende
> i mapper ???

Jeg antager du her taler om bilens indbyggede afspiller; ja - det kunne
være en mulighed, men jeg synes nu jeg har placeret filerne helt i stil
med alt hvad jeg har kunne læse om den.

Det der undrer mig mest er, at når jeg plugger min USB stick i, sker der
ikke en dyt. Min USB-stick har en lille diode der lyser ved aktivitet
(fx når der sidder i Parrot'ens stik) - i bilens eget stik; nul
lys/aktivitet

Fra : co@ch [4130]

Dato : 23-03-10 09:07

> Parrot'ens Mp3-afspiller virker, ja, men jeg er ikke imponeret over måden
> den tilsyneladende skifter mellem at spille "enkeltnumre" og "mapper" -
> det virker rimelig tilfældigt.

Har du den version med dansk sprog?

Hvis ikke, så kan den opdateres til nyeste firmware, som retter nogle
visningsmuligheder for SDcard og MP3, men opdaterer dog ikke sproget

Hvad mener du med at det virker tilfældigt?
Har du fået indstillet den til at spille i "Random" mode?

Jeg har ikke problemer med min....men jeg bruger den så også kun til SDcard
og iPhone via bluetooth......
måske er det ikke helt det samme???

mvh
Bri@n

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-03-10 23:54

co@ch [4130] wrote:
> Har du den version med dansk sprog?

Den er med danske menuer og tale m.v.

> Hvad mener du med at det virker tilfældigt?

Hvis jeg browser ind på en mappe og ønsker at spille filerne i dén,
holder den sig i første omgang til filerne i mappen (som forventet). Men
stopper jeg - og Parrot'en så starter af sig selv igen (hvis jeg fx
starter bilen på ny), er det som om den bare tager alle numre på sticken
i alfabetisk rækkefølge, uden hensyntagen til hvilken mappe de ligger i.
Det kan være ret "mærkeligt" i og med jeg har en særdeles varieret
musiksmag og numrene derfor ikke altid lige "matcher" mit humør

> Har du fået indstillet den til at spille i "Random" mode?

Nej, det er slået fra under Indstillinger.

> Jeg har ikke problemer med min....men jeg bruger den så også kun til
> SDcard og iPhone via bluetooth......
> måske er det ikke helt det samme???

Hm - det ved jeg så ikke - det kan også godt være jeg bare forventer for
meget af den

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-03-10 22:35

"co@ch [4130]" skriver:

> Den låner ledningsnettet til radioen, men den har sin egen forstærker, og
> når den enten spiller musik eller virker håndfrit, låner den så bilens
> højtt. til at formidle lyden.

Det var da upraktisk.

Så hellere sætte den til line in på radioen og selv lade den skifte
over. Så har man kun 1 volumenknap.

Klaus