EasyBlink
Fra : Dennis

Dato : 22-03-10 16:52

Hej NG.

Kørte i dag på motorvejen og kom til at savne det med, at man bare giver
blinkafviseren et lille tryk og så blinker den selv 3-4 gange - har haft
det i nogle låne biler, og det er super dejligt.

Jeg har så googlet lidt og fundet frem til, at det vist hedder EasyBlink
og kan eftermonteres forholdsvis billigt, under 1.000 kr!
Så det skal jeg da ha', men jeg ved intet om det/dem, men ligner et
modul man selv kan installere?

Er der nogen der ved hvad man skal vælge og evt. fordele og ulemper ved
de forskellige - eller kommer det an på bilen? Og er det nemt at klare selv?

Min bil er en Avensis fra ´05.

Med venlig hilsen

Dennis Væring

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-03-10 18:03

Dennis skriver:

> [...]
> og kan eftermonteres forholdsvis billigt, under 1.000 kr!
> Så det skal jeg da ha', men jeg ved intet om det/dem, men ligner et

På mange moderne biler er det ren software man bruger, men kan godt se
at på "yoda" er det et ekstra modul man mokker ik.

> Er der nogen der ved hvad man skal vælge og evt. fordele og ulemper ved
> de forskellige - eller kommer det an på bilen? Og er det nemt at klare selv?
>
> Min bil er en Avensis fra ´05.

Her gik jeg og trode at Toyota mokkede godt med udtyr i deres biler,
men åbenbart ikke.

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-03-10 18:24

> Her gik jeg og trode at Toyota mokkede godt med udtyr i deres biler,
> men åbenbart ikke.

Hvornår blev det en mulighed på VAG ??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-03-10 18:34

"Mogens (K)" skriver:

> Hvornår blev det en mulighed på VAG ??

Pas, min femmer havde det og Touranen har det - så senest 2003.

Jeg kan se at det er tilbehør på en 2001 passat for 349 kr
http://shop.vw.dk/pdffilesdk/Passat_Tilbeh%C3%B8r_2001-.pdf

Og Golf 4 har det også som tilbehør
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=449596

Men VW er jo heller ikke ligefrem kendt for at have masser af udstyr.
Det hører jo japanerne til - eller hvad?

Klaus

Fra : Brian

Dato : 22-03-10 19:20

> Men VW er jo heller ikke ligefrem kendt for at have masser af udstyr.

Er det sarkasmen ?

VW er kommet godt efter det, men frem til årtusindskiftet, synes jeg nu det
var ret fattigt.

> Det hører jo japanerne til - eller hvad?

Jeg forbinder det mere med italienske/franske biler.

/Brian

Fra : Dennis

Dato : 24-03-10 16:07

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> På mange moderne biler er det ren software man bruger, men kan godt se
> at på "yoda" er det et ekstra modul man mokker ik.

Det er også muligt, men jeg ved det ikke. Jeg håbede lidt, at der var
nogen herinde der vidste det

> Her gik jeg og trode at Toyota mokkede godt med udtyr i deres biler,
> men åbenbart ikke.

Der er også rigeligt synes jeg Men kunne dog godt tænke mig der også
lige havde været EasyBlink...

Fra : Brian

Dato : 22-03-10 19:18

"Dennis" <vaeringfjern@mig.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har så googlet lidt og fundet frem til, at det vist hedder EasyBlink
> og kan eftermonteres forholdsvis billigt, under 1.000 kr!

Hvis du har mod på eBay, kan det 100% findes til en bedre pris der.

> Så det skal jeg da ha', men jeg ved intet om det/dem, men ligner et modul
> man selv kan installere?

Jeg har engang hjulpet en kammerat med at gøre det på en Golf IV. Det var
blot et nyt relæ, en sokkel og 3-4 ledninger der skulle forbindes.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-10 20:52

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Hvis du har mod på eBay, kan det 100% findes til en bedre pris der.

Jep! Jeg har bl.a. et sæt liggende (Wabco), i uåbnet emballage, som kan
erhverves for 500,-

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Dennis

Dato : 24-03-10 16:09

Brian skrev:
> Hvis du har mod på eBay, kan det 100% findes til en bedre pris der.

Det kunne være en mulighed, men det er ikke fordi jeg synes der er noget
i vejen med prisen, jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge og hvad der
passer til min bil.

> Jeg har engang hjulpet en kammerat med at gøre det på en Golf IV. Det
> var blot et nyt relæ, en sokkel og 3-4 ledninger der skulle forbindes.

Så var det et nyt blinkrelæ monteret i en anden sokkel, som der blev
trukket ledninger til fra den gamle sokkel?

/Dennis

Fra : Brian

Dato : 24-03-10 21:18

> [...]

> vejen med prisen, jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge og hvad der passer

Er du i tvivl, tjekker du fabrikantens hjemmeside - men de fleste er
universale.

> Så var det et nyt blinkrelæ monteret i en anden sokkel, som der blev
> trukket ledninger til fra den gamle sokkel?

Det var en ny sokkel, et nyt relæ, og 3-4 ledninger til den nye sokkel. Hvor
ledningerne blev trukket fra, kan jeg ikke huske længere.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 22-03-10 13:05

On 22 Mar., 19:19, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Er det sarkasmen ?

Nååårh - lidt

> VW er kommet godt efter det, men frem til årtusindskiftet, synes jeg nu det
> var ret fattigt.

Korrekt. Golfen er rimeligt godt med. Passaten halter stadigvæk en del
bagefter.

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-03-10 20:42

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i
meddelelsen

> Korrekt.

Vedr. komfortblinket er det en tysk relaterende "opdagelse", som jeg ser
det. Ikke en japansk...

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-10 20:53

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Vedr. komfortblinket er det en tysk relaterende "opdagelse", som jeg ser
> det. Ikke en japansk...

Men det undrer stadig at ikke flere har det - i disse Canbus tider...

Fra : TDN

Dato : 24-03-10 21:30

> [...]
> forskellige - eller kommer det an på bilen? Og er det nemt at klare selv?

Hej!

Prøv at spørge i forumet på www.toyotaextreme.dk der er helt sikkert nogen
med erfaring med easyblink.

Mvh
Thomas

Fra : Dennis

Dato : 25-03-10 15:22

TDN skrev:
> Prøv at spørge i forumet på www.toyotaextreme.dk der er helt sikkert
> nogen med erfaring med easyblink.

Tusind tak, det havde jeg ikke lige tænkt på