Bedre lyd i Fabia
Fra : Mogens

Dato : 21-03-10 23:22

Vil gerne forbedre lyden i min Skoda Fabia 2008.
Der en alm Blaupunkt radio nu, Monte Carlo MP 28
Tænkt mig at lægge en forstærker i reservehjulsbrønden, reservehjulet kan
sagtens blive der, og hvis jeg fjerner den indsats hvor donkraft mm ligger,
og ligger donkraft hjulnøgle løst ned ved reservehjulet, kan der godt lægge
en forstærker ovenpå reservehjulet. Eneste ulempe er at Bagagebundpladen
(masonith) ligger lige ovenpå forstærkeren, altså ikke megen køling fra
oversiden, men meget fra undersiden.

Forestillet mig enten en Blaupunkt THA 475 pnp ( 4 kanaler ) eller en THA
555 pnp (5 kanaler )

475 pnp har 4*75 watt
555 pnp har 4*55 watt + 1*200 watt altså udgang til sub.

Skal faktisk kun bruge 2 udgange ( til forreste dørhøjttalere ) og så en
tredje til subben.

Kan 475 anvendes med 2 fronthøjttalere og sub ?

Hvilken vil give bedst lyd (mest power)

Har søgt og søgt for at finde billede af det såkaldte adapter kabel som er
nødvendig, kan ikke finde billede af det, hvor tykt mom dette kabel er ?
relevant nu hvor det skal føres fra radio til bagagerum

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-03-10 23:48

Mogens skriver:

> Vil gerne forbedre lyden i min Skoda Fabia 2008.

Skift højttalerne....
http://www.pioneer.eu/dk/products/car_accessories/Skoda/Fabia/05_2007/speakers.html

> [...]
> en forstærker ovenpå reservehjulet. Eneste ulempe er at Bagagebundpladen
> (masonith) ligger lige ovenpå forstærkeren, altså ikke megen køling fra

Hvordan det?

Hvis luften ikka kan bevæge sig, vil der bare blive varmt.....

> Har søgt og søgt for at finde billede af det såkaldte adapter kabel som er
> nødvendig, kan ikke finde billede af det, hvor tykt mom dette kabel er ?
> relevant nu hvor det skal føres fra radio til bagagerum

Hvilket adapterkabel bør det være?

Hvor bor du?

Er det i nærheden af mig, må du gerne komme forbi og låne en af mine
Phoenix Gold Sapphire forstærker - sådan 2x75W, bare for at prøve
lyden af med ekstra forstærker.

Evt kan vi prøve at mokke de højttalere jeg har liggende i. Der er en
verden til forskel på standardmonterede og så ordentlige
højttalere.....

Klaus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-03-10 23:07

> Mogens skriver:

> Skift højttalerne....
> http://www.pioneer.eu/dk/products/car_accessories/Skoda/Fabia/05_2007/speakers.html

Jeg overvejer også nye til min Sonata.
http://www.pioneer.eu/dk/products/car_accessories/Hyundai/Sonata/10_2005/index.html
Kan du sige noget om, hvilke der er bedst? Man kan vel ikke bare sige, at
man skal tage 3-vejs.
Bør man skifte både i fordøre og bagdøre, eller kan man nøjes med fordørene,
når det er sjældent, at der er mere end 2 personer i bilen.

Kurt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-03-10 23:12

"Kurt B. Andersen" skriver:

> [...]
> Kan du sige noget om, hvilke der er bedst? Man kan vel ikke bare sige, at

Nej, jeg ville vælge et system med løs diskanter. Groft sagt, så gå
efter vægten. Jo tungere, jo bedre.

> Bør man skifte både i fordøre og bagdøre, eller kan man nøjes med fordørene,
> når det er sjældent, at der er mere end 2 personer i bilen.

Det er bedre at bruge flere penge på fordørene og så skrue ned for
lyden bagi, hvis du spørger mig.

Klaus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-03-10 00:30

> [...]
> efter vægten. Jo tungere, jo bedre.

> Det er bedre at bruge flere penge på fordørene og så skrue ned for

Ok. Vægten bliver lidt svær at finde, da jeg nok køber via nettet for at
spare lidt kr.
Jeg må lige se nærmere på muligheden for særskilte diskanter, da jeg ikke er
god til hverken at skille biler ad eller at gemme ledninger.
Men umiddelbart er jeg så nået frem til følgende Pioneer
TS-A1703i - 3-vejs
TS-E1702is - 2-vejs
TS-E170ci - 2-vejs + diskanter
Det billigste sted jeg lige kan finde er hos
http://avantix.dk/catalog/index.php?cPath=199_24_28_31&sort=2a&filter_id=10
som har alle 3 på tilbud.

Kurt

Fra : CL

Dato : 23-03-10 00:57

Kurt B. Andersen wrote:

> Det billigste sted jeg lige kan finde er hos
> http://avantix.dk/catalog/index.php?cPath=199_24_28_31&sort=2a&filter_id=10
> som har alle 3 på tilbud.

prøv at kigge her http://www.caraudio24.de/
har brugt dem flere gange uden problems

Carsten Larsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-03-10 19:47

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> prøv at kigge her http://www.caraudio24.de/
> har brugt dem flere gange uden problems

> Carsten Larsen

Tak for linket. Nogle af dem er i hvert fald noget billigere end her i
landet.

Kurt