Negativt bo
Fra : Jens Fisker

Dato : 21-03-10 03:17

Hej

Jeg varetager boet efter et familiemedlem. (min fader)

Der er sket et stort fald i ejendomsvurderingen(den nye) på en ejendom
i boet.

Løsgæld: 130.000 kr.
Realkreditlån: 500.000 kr.
Samlet : 630.000 kr. (+ evt. salgsomk.)

Vurderingen er 610.000 kr. (den kan muligvis sælges til mere)

Er det ikke noget med, at man må købe den til 15% under
ejendomsvurderingen?

Må man det? - når det så med sikkerhed bliver negativ?

Jens

Fra : KT

Dato : 21-03-10 12:11

"Jens Fisker" <fisker.fisker.jens@gmail.com> wrote in message
[...]

At du må noget er ikke det samme som at have ret til det.
Du må forhandle med bobestyreren om hvilken pris, der kan handles til.

Knud

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-03-10 12:44

Jens Fisker wrote:

> Er det ikke noget med, at man må købe den til 15% under
> ejendomsvurderingen?

Det har kun betydning i forhold til din beskatning af arven (eller
gavebeskatning hvis det er salg mellem familiemedlemmer i live).

I dette tilfælde er der kreditorer som ikke får dækning, og de kan
forlange at ejendommen sælges til højstbydende.

--
Jesper Lund

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-03-10 13:17

Jesper Lund wrote:

> Det har kun betydning i forhold til din beskatning af arven (eller
> gavebeskatning hvis det er salg mellem familiemedlemmer i live).

Nu er det et par år siden jeg sad i en lignende situation, men der var det
netop værdien på boopgørelsen, man havde mulighed for at ansætte som
seneste (kendte) vurdering - 15%.

Det har ikke kun med beskatning at gøre, men også opgørelse af arvelodder.

Stig Johansen