Südwest-starparade invaderer Danmark
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-03-10 10:12

SLAGER-INVASIONEN I DANMARK

Slagershowet fra Südvest-Starparade har aldrig bevæget sig så langt op i
Danmark som nu. Man har tidligere stoppet ved Åbenrå.

I takt med at slagermusikken som bekendt får større og større tag i den
danske befolkning bevæger dette kæmpe tyske slagershow sig nu så langt mod
npord som til FREDERICEIA.
Man kan se showet i FREDERICIA TEATER.
Der er masser af store kendte slager-navne med på turneen. Dem som de fleste
nok kender fra Feste der volksmusik og Musikantenstadl på tysk tv.
http://www.fredericiateater.dk/dokument.asp?DokumentID=26&HeaderID=5

De store enkeltkoncerter med tyske slagernavne fortsætter selvfølgelige også
sin sejrsgang op i Danmark. Horsens har udviklet sig til Danmarks kendte
slagerby nr. 1. Her bliver der koncerter med Helene Fischer. Semino Rossi
kigger også forbi. Geschwister Hoffman giver koncert 3 gange, men om det
bliver i Horsens kan jeg ikke lige huske.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 21-03-10 12:37

meddelelse news:4ba5e2e9$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Der er masser af store kendte slager-navne med på turneen. Dem som de
> fleste nok kender fra Feste der volksmusik og Musikantenstadl på tysk tv.

Ja, der er da et par kendte navne, men ikke nogle af dem jeg synes er vildt
gode. Så jeg tror ikke det er noget jeg gider deltage i. Men alligevel
positivt at der kommer mere af den slags!

> [...]
> Rossi kigger også forbi. Geschwister Hoffman giver koncert 3 gange, men om
> det bliver i Horsens kan jeg ikke lige huske.

Hvor har du set eller hørt det om Geschwister Hofmann? På deres egen
hjemmeside står der intet, og kan heller ikke finde noget ved alm. søgning
på nettet?

Til gengæld kommer en af de andre helt store stjerner til Horsens i
december. Nemlig Hansi Hinterseer, der giver koncert 13/12 2010!

Så de kommer ligeså stille

I øvrigt har DK 4 på opfordring oprettet "Schlagerklubben", som man kan
melde sig ind i hvis man er interesseret i schlager-musik. Medlemskab koster
300 kr. årligt. Hvis man melder sig ind inden 1. april, deltager man i
konkurrencen om 5 x 2 billetter til Helene Fischer i Horsens, som jo for
længst er udsolgt. Godt man købte billet i tide
http://schlagerklubben.dk4.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-03-10 12:54

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor har du set eller hørt det om Geschwister Hofmann? På deres egen
> hjemmeside står der intet, og kan heller ikke finde noget ved alm. søgning
> på nettet?

Halløjsada. Det er fordi det slet ikke er dem der kommer (eller man skulle
faktisk sige "kom") for Judith und Mel har allerede givet 2 af koncerterne.
Den ene foregik igår lørdag og den anden foregik i forgårs fredag. Og den
sidste koncert finder faktisk sted nu i aften søndag.

Men hvor pokker har de mon givet koncerter henne ? - og hvor er det i aften
?

PS: Det er da godt nok vildt med Danmarks nye slager-hovedstad Horsens. Også
Hansi Hinterseer. Så kan det snart ikke blive større. Det må da blive helt
enormt. Der må være kroner i det, sådan som tyskerne drø'ner rundt i
Danmark, med deres dejlige musik. Det er noget danskerne kan lide.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-03-10 14:05

meddelelsen news:4ba608d0$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Judith und Mel har allerede givet 2 af koncerterne. Den ene foregik igår
> lørdag og den anden foregik i forgårs fredag. Og den sidste koncert finder
> faktisk sted nu i aften søndag.

PS: Jeg kan se på deres hjemmeside at Danmark er kommet på med en ekstra
dag: Nu er (var) der altså 4 koncerter.
Det drejer sig om de førstnævnte koncerter fredag, lørdag og idag
søndag - men den 4. koncert var i torsdags, hvor de var et led ´
i det store tyske omrejsende slagershow med en masse navne, nemlig DIE
FEUERWERK DER VOLLSKMUSIK,
som gæstede Sønderjyllandshallen i Åbenrå (Apenrade) i torsdags.
Læs her hvad det herboende prøjserfolk skriver i deres tyske
prøjsertidende, i Haderslev om den sag:
http://www.nordschleswiger.dk/SEEEMS/20082.asp?artid=20917
(Jeg har sat en google oversæt på linket)

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 21-03-10 14:42

> [...]
> fredag. Og den sidste koncert finder faktisk sted nu i aften søndag.
>
> Men hvor pokker har de mon givet koncerter henne ? - og hvor er det i

Æv, nu troede jeg lige Judith & Mel er da o.k., men hvis Søstrene
Hofmann kom til landet ville det være fantastisk!

Judist & Mel var i Aabenraa i torsdags i forbindelse med "Das Feuerwerk der
Volksmusic", sammen med nogle andre slagerstjerner. Præsenteret af
Dieter-Thomas Heck.

Jeg ved ikke om de 3 optrædender i Danmark fredag, lørdag og søndag er
private arrangementer. For jeg kan i hvert fald ikke finde noget om det på
nettet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-03-10 15:12

> Jeg ved ikke om de 3 optrædender i Danmark fredag, lørdag og søndag er
> private arrangementer. For jeg kan i hvert fald ikke finde noget om det på
> nettet.

...............og på deres hjemmesides turneplan står der bare "Danmark".
Hmm...

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-03-10 14:08

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Til gengæld kommer en af de andre helt store stjerner til Horsens i
> december. Nemlig Hansi Hinterseer, der giver koncert 13/12 2010!
>
> Så de kommer ligeså stille

Lige så stille. Jeg synes tysk slager vælter frem i Danmark som en tornado
(tsunami).

Her er de næste:
Mireille Mathieu (Ålborg Kongrescenter): Søndag 16/05-2010 kl. 20.00

Das Feuerwerk der Volksmusik (Sønderjyllandshallen Åbenrå): Torsdag
18/03-2010 kl. 19.30

Hilsen Åge