Har du erfaring med jordvarme?
Fra : Tom Andersen

Dato : 20-03-10 20:36

Hej

Jeg hører til dem der har et gammelt oliefyr + plads til nogle jordslanger
og overvejer derfor et jordvarmeanlæg.
Har du nogle erfaringer - gode eller dårlige - som du vil dele?

Installatør (Fyn), fabrikat, dimensionering af slangelængder (senere
udvidelse af forbrug), ilægning af slanger o.s.v.

Tom

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-03-10 15:09

> Jeg hører til dem der har et gammelt oliefyr + plads til nogle jordslanger
> og overvejer derfor et jordvarmeanlæg.
> Har du nogle erfaringer - gode eller dårlige - som du vil dele?

Find først og fremmest ud af om du overhovedet må få jordvarme.

Mvh Maria

Fra : Tom Andersen

Dato : 21-03-10 16:38

> Find først og fremmest ud af om du overhovedet må få jordvarme.

Er der andre hensyn her end afstand til drikkevandsboringer?

Tom

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-03-10 21:30

> Er der andre hensyn her end afstand til drikkevandsboringer?

Der kan være servitut på at man skal aftage fjernvarme eller naturgas. Der
kan formentlig også være restriktioner i særlige naturområder.

Mvh Maria

Fra : Tom Andersen

Dato : 22-03-10 06:53

> Der kan være servitut på at man skal aftage fjernvarme eller naturgas. Der
> kan formentlig også være restriktioner i særlige naturområder.

Der er naturgas, men det skulle ikke gælde jordvarme, så vidt jeg kan læse
mig til rundt omkring og i følge div. vvs-leverandører....

Tom

Fra : Hauge

Dato : 21-03-10 16:40

Tom Andersen skrev:
> Har du nogle erfaringer - gode eller dårlige - som du vil dele?

Jeg tror du vil få nogle langt bedre svar i dk.teknik.energi, der sidder
nogle stykker der kender til emnet..

Mvh Hauge

Fra : N. Foldager

Dato : 22-03-10 21:03

>Jeg hører til dem der har et gammelt oliefyr + plads til nogle jordslanger
>og overvejer derfor et jordvarmeanlæg.
>Har du nogle erfaringer - gode eller dårlige - som du vil dele?

Jeg har jordvarme. Du må da gerne skrive til mig.

Mvh

Niels Foldager

Fra : Armand

Dato : 22-03-10 21:27

N. Foldager skrev:

> Jeg har jordvarme. Du må da gerne skrive til mig.

Grundtanken bag nyhedsgrupper er at almenheden kan læse med fra
sidelinien og således blive klogere, endsige at senere tilkomne kan søge
sig frem til emnet, og dermed svarene/forklaringerne :-|

--
Armand.

Fra : N. Foldager

Dato : 24-03-10 06:43

Armand:

>Grundtanken bag nyhedsgrupper er at almenheden kan læse med fra
>sidelinien og således blive klogere, endsige at senere tilkomne kan søge
>sig frem til emnet, og dermed svarene/forklaringerne :-|

Det er jeg principielt helt enig med dig i. Jeg har også selv
grundlagt en nyhedsgruppe med tilhørende vejledning (dk.forbruger).

Men denne gang gad jeg altså ikke. Det var mest begrundet i, at
spørgeren bare ønsker al informationen serveret i sin helhed på et
sølvfad:

> Installatør (Fyn), fabrikat, dimensionering af slangelængder
> (senere udvidelse af forbrug), ilægning af slanger o.s.v.

Det er da et større arbejde at gøre rede for det hele, og vil
indeholde information, som spørgeren ved i forvejen eller ligeså godt
selv kan finde på nettet.

Så kunne jeg selvfølgelig have valgt helt at tie stille.

Men jeg besvarer da gerne afgrænsede spørgsmål.

Mvh

Niels Foldager