Foreningsteknik, -regler og -jura
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-03-10 12:19

Ved haveforeningens ordinære generalforsamling - umiddelbart efter
aflæggelse af beretning, og før denne blev godkendt eller forkastet -
vedtog et flertal af forsamlingen et mistillidsvotum til bestyrelsen.
Hvorefter mødet blev hævet.

Nu er der så indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling med en
dagsorden som udelukkende handler om valg af nye bestyrelsesmedlemmer og
suppleanter.

Men hvad med årsregnskabet? Skal det hverken godkendes/forkastes eller
tages til efterretning som et punkt på dagsordenen? Og hvad med
budgettet? Og (gen)valg af revisorer? Og er det ikke rimeligt at medtage
Eventuelt som et afsluttende punkt?

--
Jørgen Grandt
http://www.hf-mosevang.dk/

Fra : Henning

Dato : 20-03-10 13:56

> [...]
>tages til efterretning som et punkt på dagsordenen? Og hvad med
>budgettet? Og (gen)valg af revisorer? Og er det ikke rimeligt at medtage

En ekstraordinær generalforsamling kan kun indeholde det ene punkt,
som giver anledning til indkaldelsen.
Idet bestyrelsen tidligere er blevet forkastet, har I samtidig
forkastet det budget, regnskab o.a. som bestyrelsen stod bag.
Den nye bestyrelse må efterfølgende indkalde til ekstraordinær
generalforsamling med regnskab som punkt.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-03-10 15:51

Henning skrev bl.a.:

> En ekstraordinær generalforsamling kan kun indeholde det ene punkt,
> som giver anledning til indkaldelsen.

Nå ja, det er jo sådan det er. Jeg har åbenbart glemt min 'børnelærdom'
hvad angår foreningsarbejde.

--
Jørgen Grandt
www.nyrnberggaarden.dk