ferie og helligdag
Fra : onix

Dato : 19-03-10 19:45

Hejsa

hvis jeg skal holde 2 ugers ferie og den ene dag i ferien er en hellig dag -
skal jeg så bruge en feriedag mindre? Eller er loven så det bar er ærgerligt

Hilsen
Migas

Fra : Steen Hansen

Dato : 19-03-10 20:13

On Fri, 19 Mar 2010 19:45:11 +0100, "onix" <vedikke@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>skal jeg så bruge en feriedag mindre? Eller er loven så det bar er ærgerligt

Så holder du ikke 2 ugers ferie, men derimod 9 dages ferie, den tiende
dag gemmer du så bare til en anden lejlighed.

Du kan simpelthen ikke rent arbejdsmæssigt holde ferie på en
helligdag.

Fra : steffen

Dato : 19-03-10 20:31

Steen Hansen skrev:

> Så holder du ikke 2 ugers ferie, men derimod 9 dages ferie, den tiende
> dag gemmer du så bare til en anden lejlighed.
>
> Du kan simpelthen ikke rent arbejdsmæssigt holde ferie på en
> helligdag.

Det kommer jo desværre an på hvad man laver.
Jeg som Lokomotivføre der også køre/arbejder på søn og hellig dage, kan
godt holde ferie på en helligdag.

--
Steffen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-03-10 21:29

On Fri, 19 Mar 2010 20:30:57 +0100, steffen <tv@SPAMMENOT.kvaek.dk>
wrote:

>Det kommer jo desværre an på hvad man laver.
>Jeg som Lokomotivføre der også køre/arbejder på søn og hellig dage, kan
>godt holde ferie på en helligdag.
Så er din ferieuge også på 7 dage og ikke 5 eller 6 dage ?

/Hans

Fra : steffen

Dato : 20-03-10 08:24

> Så er din ferieuge også på 7 dage og ikke 5 eller 6 dage ?

Ja og nej, den regnes i Timer, da vi ikke har sammen arbejds-dags-længte
alle dage. svinger mellem 6 og 9 timer.

--
Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-10 11:10

steffen wrote:

> Ja og nej, den regnes i Timer, da vi ikke har sammen
> arbejds-dags-længte alle dage. svinger mellem 6 og 9 timer.

Iflg. paragraf 12 stk. 3 i ferieloven kan ferie IKKE
afholdes på søgnehelligdage.

Fra : /Peter

Dato : 19-03-10 21:16

"onix" <vedikke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> hvis jeg skal holde 2 ugers ferie og den ene dag i ferien er en hellig
> dag - skal jeg så bruge en feriedag mindre? Eller er loven så det bar
> er ærgerligt

Medmindre du normalt skulle arbejde på den hellidag,
er det vel kun arbejdsdage /(hverdage) du skal afskrive feriedage for.

Fra : /Peter

Dato : 19-03-10 21:20

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> "onix" <vedikke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Medmindre du normalt skulle arbejde på den hellidag,
> er det vel kun arbejdsdage /(hverdage) du skal afskrive feriedage for.

Skal præster mon bruge en feridage hvis de vil holde fri en søndag ?

Fra : Tomtomog meget tom

Dato : 22-03-10 08:28

> [...]
>
> hvis jeg skal holde 2 ugers ferie og den ene dag i ferien er en hellig
> dag - skal jeg så bruge en feriedag mindre? Eller er loven så det bar er

Din tillidsmand kender reglerne.