Identifikation af 2.0 motor i Passat 95
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-03-10 12:04

Hej.
I følge Haynes er der flere typer motorer, der kan være i min 2 liters
Passat Stc. (Family) fra 95.
Hvordan idetificerer jeg motoren?
Kai

Fra : Armand

Dato : 20-03-10 15:19

Fister Løgsovs skrev:
> Hej.
> I følge Haynes er der flere typer motorer, der kan være i min 2 liters
> Passat Stc. (Family) fra 95.
> Hvordan idetificerer jeg motoren?
> Kai

Prøv at slå 'VW Passat' op på Wikipedia
Dér plejer der at være en grundig oversigt over benyttede motorer,
hvoraf også deres typebetegnelse - Som du siden kan sammenligne med
typeskiltet på din motor!

--
Armand.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-03-10 15:38

Armand forklarede:

> [...]
> også deres typebetegnelse - Som du siden kan sammenligne med typeskiltet på

Det er desværre stadig et tågeskud.
http://en.wikipedia.org/wiki/VW_Passat#B4_engines
Min er en 8v, og jeg kan ikke finde 2E / ADY / AGG / ABA eller noget
der ligner, hverken på motor eller typeskilt.
Kai

Fra : Armand

Dato : 20-03-10 16:00

Fister Løgsovs skrev:
> [...]
> Min er en 8v, og jeg kan ikke finde 2E / ADY / AGG / ABA eller noget der
> ligner, hverken på motor eller typeskilt.

Hvor mange typer motorer er praktisk at bruge?
Mon ikke grunden til at der er flere 2-liters ligger i topstykkets
ventil-antal :-/

--
Armand.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-03-10 18:24

> Hvor mange typer motorer er praktisk at bruge?
> Mon ikke grunden til at der er flere 2-liters ligger i topstykkets
> ventil-antal :-/

Antal HK ....

--
Per

Fra : Armand

Dato : 20-03-10 22:48

Per Henneberg Kristensen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Antal HK ....

Ligger dét ikke i den detalje?
Jeg mener: 8 hhv. 16 -ventilet 2-liters har 116 hhv. 150HK - Hvor mange
flere ydelses-varianter er der for en to-liters i '95??

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-03-10 08:20

Armand wrote:

> Ligger dét ikke i den detalje?
> Jeg mener: 8 hhv. 16 -ventilet 2-liters har 116 hhv. 150HK - Hvor
> mange flere ydelses-varianter er der for en to-liters i '95??

Nok en del flere. Bare ikke for det danske marked. Dytten kan dog være
importeret.

Det er dog essentielt at kende sin motorkode på en VW. Gør det tusindfold
lettere at hente reservedele.

--
- Frank

Fra : Brian

Dato : 21-03-10 09:30

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det er dog essentielt at kende sin motorkode på en VW. Gør det tusindfold
> lettere at hente reservedele.

Og reservedele er en essentiel del af et VW ejerskab - eller hvordan skal
den (mis)forståes ?

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-03-10 11:30

Brian wrote:

> Og reservedele er en essentiel del af et VW ejerskab - eller hvordan
> skal den (mis)forståes ?

En VW er jo et langvarigt bekendtskab. Ikke en køb og smid væk ting.

Så naturligvis skal den vedligeholdes.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-03-10 17:59

Fister Løgsovs wrote:
> Hej.
> I følge Haynes er der flere typer motorer, der kan være i min 2 liters
> Passat Stc. (Family) fra 95.
> Hvordan idetificerer jeg motoren?

Kigger i bagagerummet under måtten på typeskiltet,

Er givetvis et 3 bogstavers ident øverst på seddelen. Stort skrift. Først
står motor - så står transmission.

--
- Frank

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-03-10 19:14

Frank Leegaard kom med følgende:

> Kigger i bagagerummet under måtten på typeskiltet,
>
> Er givetvis et 3 bogstavers ident øverst på seddelen. Stort skrift. Først
> står motor - så står transmission.

Jeg kigger i morgen, tak for info.
Kai

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-03-10 19:44

Fister Løgsovs wrote:
> Frank Leegaard kom med følgende:

> Jeg kigger i morgen, tak for info.
> Kai

Når du har bogstaver, kan jeg slå det op.

--
- Frank

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-03-10 11:06

Frank Leegaard forklarede:

> Når du har bogstaver, kan jeg slå det op.

Det er en adu.
Den seddel havde jeg aldrig fundet selv, tak for det.
Kai

Fra : alexbo

Dato : 21-03-10 11:19

"Fister Løgsovs" skrev

> Det er en adu.

Jeg er bange for du drømmer, en ADU er en 5 cylindret 234 HK.
Mon ikke det er ADY, 4 cylindre 2,0 115 HK

mvh
Alex Christensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-03-10 11:32

alexbo wrote:
> "Fister Løgsovs" skrev

> Jeg er bange for du drømmer, en ADU er en 5 cylindret 234 HK.
> Mon ikke det er ADY, 4 cylindre 2,0 115 HK

De nabotaster - de nabotaster ..

:-/

--
- Frank