Plasticstrip på brandhamerne
Fra : Jørgen

Dato : 19-03-10 10:59

Jeg har set, at der var sat plasticstrips på brandhanerne. Jeg troede først,
at det var hærværk.

I dag så jeg en reparatør ved en brandhane og spurgte ham. Det har med
lænsning af hanen at gøre. Frostsikring. Når hanen er lænset (og dermed tom
for vand over jordhøjden) sætter man en strip på til markering. Der er oven
i købet så meget styr på det, at man i år sætter sorte strips på. Til næste
år bliver de hvide.

Jeg har fået løst et problem for min nysgerrighed. Jeg håber, at andre har
glæde af min lille afsløring.

Jørgen

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-03-10 18:04

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> næste år bliver de hvide.
>
> Jeg har fået løst et problem for min nysgerrighed. Jeg håber, at andre har

Fantastisk! ENDELIGT kan jeg få min nattesøvn igen! Mange tak.

Steen.

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-03-10 19:21

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har fået løst et problem for min nysgerrighed. Jeg håber, at andre har
> glæde af min lille afsløring.
>
> Jørgen

Super, så ved man det

Jeg har boet på landet i 6 år, og alligevel måtte jeg ty til nyheds
grupperne få løst gåden om hvad de grønne beholdere med små antenner på,
der ligger uden for mange land ejendommer, er til.

Og nu er der en ting mere der kan stryges fra listen over uopklarede
mysterier.

Bjarne K.

Fra : JBH

Dato : 19-03-10 19:57

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i en meddelelse

> [...]
> grupperne få løst gåden om hvad de grønne beholdere med små antenner på,
> der ligger uden for mange land ejendommer, er til.

Jeg syntes ellers nok at stanken som er i nærheden af sådan et grønt
"badekar" på en varm sommerdag, giver en tydelig indikation af indholdet
:-/

mvh
JBH

Fra : mk\(5220\)

Dato : 21-03-10 00:08

SNIP

> [...]
> der ligger uden for mange land ejendommer, er til.
>
> Og nu er der en ting mere der kan stryges fra listen over uopklarede

Hvad er de beholdere da til ?
Har selv undret mig over det, og kan ikke finde svaret i grupperne.

Mvh Morten

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-03-10 00:16

mk(5220) tastede følgende:
> SNIP

> Hvad er de beholdere da til ?
> Har selv undret mig over det, og kan ikke finde svaret i grupperne.

Hér bruges de til at skjule døde svin under.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-03-10 00:39

On 21 Mar., 00:15, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> mk(5220) tastede følgende:

> Hér bruges de til at skjule døde svin under.

Men hvad så med antennerne?
Jeg husker gamle Frankenstein film hvor man skulle have et lyn til at
slå ned i en antenne for at genopvække monsteret.
Men de der små antenner har ikke de store chancer for at tiltrække
lyn

Hilsen Kim

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-03-10 09:14

Kim Christensen skrev:

> Men hvad så med antennerne?

Vil tro den er til at løfte beholderen i (vognmanden fra DAKA må vel
(heller) ikke løfte mere end 12 kg?)

> [...]
> slå ned i en antenne for at genopvække monsteret.
> Men de der små antenner har ikke de store chancer for at tiltrække

Så skulle det måske osse være monster-svin?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-03-10 09:17

On Sat, 20 Mar 2010 23:39:11 -0700 (PDT), Kim Christensen
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Men hvad så med antennerne?

Det er så lastbilen der henter de døde dyr, kan løfte kappen væk med
kranen på lastbilen.

De hedder i øvrigt en 'kadaverkap'.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Armand

Dato : 21-03-10 11:32

Mads Lie Jensen skrev:

> Det er så lastbilen der henter de døde dyr, kan løfte kappen væk med
> kranen på lastbilen.
>
> De hedder i øvrigt en 'kadaverkap'.

Er det blot et låg, og ikke en hel container?

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-03-10 13:46

Armand forklarede:

> Er det blot et låg, og ikke en hel container?

Forestil dig en 200l tromle skåret igennem på langs og støbt i grøn
plastic i stedet, så har du fætteren.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 21-03-10 17:38

Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand forklarede:

> Forestil dig en 200l tromle skåret igennem på langs og støbt i grøn
> plastic i stedet, så har du fætteren.

OK.

Selvom jeg kender til 'værktøjet' har jeg aldrig set det i brug og
troede egentlig at det var en lukket beholder der kunne løftes ind over
DAKA-vognen og dér åbnes som en faldlem!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-03-10 18:34

Armand udtrykte præcist:

> [...]
> egentlig at det var en lukket beholder der kunne løftes ind over DAKA-vognen

Nej, så hi-tech'et er den ikke.

Men måske noget for en iværksætter!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 21-03-10 09:18

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen
On 21 Mar., 00:15, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> mk(5220) tastede følgende:

> Hér bruges de til at skjule døde svin under.

Men hvad så med antennerne?

Det er ikke en antenne. Det er et beslag der er beregnet til at løfte med
grabben på Dakabilen så man ikke behøver at stå ud af bilen når man henter
grisene.

Steen.

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-03-10 04:21

On 21 Mar., 09:17, "Steen Jakobsen" <in...@post.dk> wrote:

> [...]
> grabben på Dakabilen så man ikke behøver at stå ud af bilen når man henter

Tak for svaret. Umiddelbart syntes jeg bare at de var så spinkle at
det mere lignede antenner end noget der kunne bruges til at løfte i.

Hilsen Kim

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-03-10 11:23

Kim Christensen formulerede spørgsmålet:

> Tak for svaret. Umiddelbart syntes jeg bare at de var så spinkle at
> det mere lignede antenner end noget der kunne bruges til at løfte i.

Der er måske tale om rustfrit (rustfast) stål.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 21-03-10 11:55

Hej Kim

> Tak for svaret. Umiddelbart syntes jeg bare at de var så spinkle at
> det mere lignede antenner end noget der kunne bruges til at løfte i.

De skal jo kun løfte den grønne plast halvskal der dækker grisen,
og den vejer ikke alverden.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-10 14:48

Max wrote:
> Hej Kim

> De skal jo kun løfte den grønne plast halvskal der dækker grisen,
> og den vejer ikke alverden.

Sådant en gris kan nu godt veje noget

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-03-10 15:46

On Sun, 21 Mar 2010 14:48:10 +0100, <Just> wrote:

>Sådant en gris kan nu godt veje noget

Jaja, men nu sidder antennen i kappen som dækker grisen, ikke i selve
grisen. Sådan en kadaverkap vejer ikke mange kilo.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-10 16:24

Mads Lie Jensen wrote:

> Jaja, men nu sidder antennen i kappen som dækker grisen, ikke i selve
> grisen. Sådan en kadaverkap vejer ikke mange kilo.

Max skrev at grisen ikke vejer alverden, og at du
ikke ser smiley viser bare du ikke fatter humor