Hjælp: opel kadett
Fra : madsen

Dato : 18-03-10 11:08

hej
er der nogle der kan fortælle mig hvorfor min bil drukner /går i stå når den
skal trække. jeg lader så bilen løbe i frihjul et stykke vej hvorefter jeg
starter den igen ved at slippe koblingen, nogle der ved hvordan problemet
løses ???
på forhånd mange tak
mvh Madsen

Fra : Hr. V

Dato : 18-03-10 11:19

"madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i meddelelsen
> [...]
> den skal trække. jeg lader så bilen løbe i frihjul et stykke vej hvorefter
> jeg starter den igen ved at slippe koblingen, nogle der ved hvordan

Jeg ville starte med et standard servicetjek på Kadetten. Luftfilter,
tændingsindstilling, tændrør, utætheder omkring/i karburator o.s.v. Hvornår
har den sidst fået servíce?

/V

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-10 17:33

"Hr. V" <spamisdelicious@eatmyshorts.com> wrote in message

> Jeg ville starte med et standard servicetjek på Kadetten. Luftfilter,
> tændingsindstilling, tændrør, utætheder omkring/i karburator o.s.v.
> Hvornår har den sidst fået servíce?

Gamle biler servicere man først når de ikke virker ;)

Min gamle 405'er får en liter olie engang imellem og det er det...

Kasper

Fra : JBH

Dato : 18-03-10 18:07

"Kasper" <Tjae> skrev i en meddelelse

> "Hr. V" <spamisdelicious@eatmyshorts.com> wrote in message

> Gamle biler servicere man først når de ikke virker ;)
>
> Min gamle 405'er får en liter olie engang imellem og det er det...´

Jeg havde engang en Opel Kadett, den fik olie, når motoren bad om det
(Noget med hydrauliske ventilstrammere

mvh
JBH

Fra : GSX 750

Dato : 18-03-10 18:08

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> "Hr. V" <spamisdelicious@eatmyshorts.com> wrote in message

> Gamle biler servicere man først når de ikke virker ;)
>
> Min gamle 405'er får en liter olie engang imellem og det er det...
>
> Kasper

Ja og så sker det her:

Mvh
Jarl
Alfa Romeo 75, der snart skal have det store forårstjek: Luftfilter,
tændrør, utætheder omkring/indsprøjtning, bremser o.s.v

Fra : JBH

Dato : 18-03-10 20:31

"madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> den skal trække. jeg lader så bilen løbe i frihjul et stykke vej hvorefter
> jeg starter den igen ved at slippe koblingen, nogle der ved hvordan

Virker den mekaniske tændingsregulering ? Det er den vaccumdåse som sidder
på strømfordeleren, med en slange til et sted på/ved indsugningsmanifolden.

mvh
JBH

Fra : madsen

Dato : 20-03-10 06:48

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Virker den mekaniske tændingsregulering ? Det er den vaccumdåse som sidder
> på strømfordeleren, med en slange til et sted på/ved

hej ved ikke hvordan man tester den men det er først når bilen er varm
problemerne kommer, og får den lov at køle lidt ned kører den igen ok ca 50
km, og den bruger ingen vand eller noget
mvh Madsen

Fra : JBH

Dato : 20-03-10 08:42

> [...]
> problemerne kommer, og får den lov at køle lidt ned kører den igen ok ca
> 50 km, og den bruger ingen vand eller noget

Så tror jeg umiddelbart ikke det er et tændingsproblem, men vaccumdåsen kan
du checke ved at afmontere den lille slange fra manifolden, og suge i
slangen. Der skal opstå vaccum, og armen som går fra vaccumdåsen og ind i
strømfordeleren skal flytte sig. Muligvis du lige skal have
strømfordelerdækslet af for at se det.

Du kunne starte med at give den (i bensintanken) en flaske karburatorsprit
for at få evt. vand ud af tanken og svømmerhuset

Når den har autochoker er det et oplagt sted at checke karuratoren. Det kan
måske også være en halvdårlig bensinpumpe. (eller et andet sted i
brændstoftilførselen, så som tilstoppet/mgl. tankudluftning . Sådan en
gammel kadytt, er mig bekendt med jerntank, så rustslagger er nok også en
fejlmulighed.

Det forekommer mig at der sad en lille vaccmdåse på selve karburatoren. Den
gik tit i stykker, men gav svjh. kun dårlig tomgang (sikkert pga. falsk
luft).

mvh
JBH

Fra : Armand

Dato : 18-03-10 21:24

madsen skrev:
> [...]
> starter den igen ved at slippe koblingen, nogle der ved hvordan problemet

Er der en manuel choker, som du kan komme til at trække?

Min tanke er at det kan kikse med accelerationspumpen og dét kan man i
en vis grad kompensere for med chokeren. Så hvis chokerbrug hjælper når
den dør, er det modsat en indikation af at accelerationspumpen kikser,
hvorefter du kan besvære dig under kølerhjelmen og kigge ned i
karbunaden efter afmontering af luftfilteret for at se om der strintes
bensin ind i 'dybet' når du med hånden betjener gasspjældet!

--
Armand.

Fra : madsen

Dato : 20-03-10 06:49

> [...]
> efter afmontering af luftfilteret for at se om der strintes bensin ind i
> 'dybet' når du med hånden betjener gasspjældet!

hej nej det er med auto choker
mvh Madsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-03-10 21:27

> [...]

> den skal trække. jeg lader så bilen løbe i frihjul et stykke vej hvorefter
> jeg starter den igen ved at slippe koblingen, nogle der ved hvordan

Staller den når du giver skal give gas?

Har du haft luftfilterkassen af og glemt at sætte vacuum slangen der går ned
til strømfordeleren fast?

Mvh. Uffe Ravn
Nu en hel uge med stjålet Kadett

Fra : Armand

Dato : 18-03-10 21:47

Uffe Ravn skrev:

> Mvh. Uffe Ravn
> Nu en hel uge med stjålet Kadett

Det er fandeme skandaløst - Jeg håber at du snart bliver knaldet :-|

--
Armand.

Fra : GSX 750

Dato : 19-03-10 14:51

> Det er fandeme skandaløst - Jeg håber at du snart bliver knaldet :-|
>

> --
> Armand.

ROTFL :)
Jarl

Fra : CL

Dato : 19-03-10 20:07

Armand wrote:

> Det er fandeme skandaløst - Jeg håber at du snart bliver knaldet :-|

jep op i galgen med ham.

Carsten Larsen

Fra : madsen

Dato : 20-03-10 06:53

> [...]
>
> Staller den når du giver skal give gas?
>
> Har du haft luftfilterkassen af og glemt at sætte vacuum slangen der går

det sker når jeg kører ud af mororvejen med jævn hastighed, så begynder den
at tabe fart, og giver jeg den så gas dør den, men træder jeg koblingen ned
og lader den gå i stå, kan jeg igen starte den ved at slippe koblingen, når
den er nede på ca 35 km/t, og så kører den igen fint i ca 40/50 km

mvh Madsen

Fra : JBH

Dato : 20-03-10 08:45

Hov forresten.

Prøv da at spørge i forum hos "Opelfolket"

http://www.opelpower.dk/

mvh
JBH

Fra : Armand

Dato : 20-03-10 09:57

madsen skrev:
> [...]
> og lader den gå i stå, kan jeg igen starte den ved at slippe koblingen, når
> den er nede på ca 35 km/t, og så kører den igen fint i ca 40/50 km

Kan det passe at den har større tendens til det ved fyldt tank end ved
tom tank?
Det kunne godt hænde at dreje sig om minimal udluftning af tanken (á når
tanken er tømt, skal der undervejs være kommet tilsvarende 50 liter(?)
luft ind i den), så en dag hvor den gør det gentagne gange, prøv da at
stoppe; tage tankdækslet af og køre videre, for at se om dét hjælper (at
få 100% mulig luft fyldt i tanken)!

--
Armand.

Fra : Lars Hansen

Dato : 20-03-10 19:22

> [...]
>
> Staller den når du giver skal give gas?
>
> Har du haft luftfilterkassen af og glemt at sætte vacuum slangen der går

Den slange havde en kedelig mani med at "klappe" sammen når man havde kørt
et godt stykke tid.
Pil den af eller skift den, den koster ikke mange basseører.
Har rettet mange mystiske fejl på Kadetter ved at skifte den vakummslange,
også den fejl du oplever.

Mvh
Lars Hansen