"madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i en meddelelse
news:4ba46184$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4ba27f71$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i en meddelelse
>> news:4ba1fb6c$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
>>> hej
>>> er der nogle der kan fortælle mig hvorfor min bil drukner /går i stå når
>>> den skal trække. jeg lader så bilen løbe i frihjul et stykke vej
>>> hvorefter jeg starter den igen ved at slippe koblingen, nogle der ved
>>> hvordan problemet løses ???
>>
>> Virker den mekaniske tændingsregulering ? Det er den vaccumdåse som
>> sidder på strømfordeleren, med en slange til et sted på/ved
>> indsugningsmanifolden.
>>
>> mvh
>> JBH
> hej ved ikke hvordan man tester den
men det er først når bilen er varm
> problemerne kommer, og får den lov at køle lidt ned kører den igen ok ca
> 50 km, og den bruger ingen vand eller noget
Så tror jeg umiddelbart ikke det er et tændingsproblem, men vaccumdåsen kan
du checke ved at afmontere den lille slange fra manifolden, og suge i
slangen. Der skal opstå vaccum, og armen som går fra vaccumdåsen og ind i
strømfordeleren skal flytte sig. Muligvis du lige skal have
strømfordelerdækslet af for at se det.
Du kunne starte med at give den (i bensintanken) en flaske karburatorsprit
for at få evt. vand ud af tanken og svømmerhuset
Når den har autochoker er det et oplagt sted at checke karuratoren. Det kan
måske også være en halvdårlig bensinpumpe. (eller et andet sted i
brændstoftilførselen, så som tilstoppet/mgl. tankudluftning . Sådan en
gammel kadytt, er mig bekendt med jerntank, så rustslagger er nok også en
fejlmulighed.
Det forekommer mig at der sad en lille vaccmdåse på selve karburatoren. Den
gik tit i stykker, men gav svjh. kun dårlig tomgang (sikkert pga. falsk
luft).
mvh
JBH