tekst boks med begrænset tekst
Fra : Henrik Engedal Nisse~

Dato : 17-03-10 16:18

Jeg har et problem. Jeg vil lave en nyhedstekstboks i højre side
på min webside. Men jeg vil have teksten til kun at gå ned til
bunden og derefter forsvinde, dvs. ingen scroll. Meningen er, at
boksen hele tiden opdateres, men at teksten automatisk vil
forsvinde. Så det skal helst være ret nemt at opdatere det.

Er der nogle venlige mennesker som har en god ide til det? jeg er
lidt ny indenfor html, så al hjælp vil være en stor hjælp! Tak på
forhånd.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-03-10 19:04

Henrik Engedal Nissen wrote:
> [...]
>
> Er der nogle venlige mennesker som har en god ide til det? jeg er
> lidt ny indenfor html, så al hjælp vil være en stor hjælp! Tak på

Har du prøvet overflow:hidden på nyhedsboksen?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-03-10 21:21

Henrik Engedal Nissen skrev:
> [...]
>
> Er der nogle venlige mennesker som har en god ide til det? jeg er
> lidt ny indenfor html, så al hjælp vil være en stor hjælp! Tak på

Hvis du er helt ny i HTML er det er et lidt mærkeligt
sted at starte.
Hvis din beskrivelse skal stå til troende er der
tale om en såkaldt text scroller, hvor noget tekst
hele tiden glider opad (eller nedad) og forsvinder
ud af boksen.

Effekten opnås som regel ved at give boksen
en fikseret højde og så give den egenskaben
overflow:hidden.

Men du savner måske det script, der kan ordne sagen?
Så skal du google på "text scroller".

Jørgen Farum Jensen
..