Service af fruens S40.
Fra : Bjørn J.

Dato : 17-03-10 13:24

Så har jeg modtaget tilbud på 140.000 km service samt udskiftning af bremser
hele vejen rundt fra DK og DE.

DK: 6.915,40 kr.

DE: 1.122,25 Euro = ca. 8.400,- kr.

Jeg må tilstå, Volvo-pusheren er sgu kommet efter det.

Dejligt, så sparer vi en tur frem og tilbage Vejle/Flensborg og skal kun
køre godt 5 km for at aflevere potten til "operationen"..

KANON !

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-03-10 14:37

On Wed, 17 Mar 2010 13:24:16 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Dejligt, så sparer vi en tur frem og tilbage Vejle/Flensborg og skal kun
>køre godt 5 km for at aflevere potten til "operationen"..

Hvis det er incl. skiver hele vejen rundt, så har de ikke noget at
skamme sig over.

Der må naturligvis være et eller andet galt. Vi taler jo trods alt om
et autoværksted.

Du bliver sikkert tilbudt gratis cacao, incl. børne/slavearbejde!!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-03-10 14:54

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis det er incl. skiver hele vejen rundt, så har de ikke noget at
> skamme sig over.

Skiver incl. klodser .... hele vejen rundt.

> Der må naturligvis være et eller andet galt. Vi taler jo trods alt om
> et autoværksted.

Jeg kan kun holde mig til de afgivne tilbud og de ligner hinanden
"mistænkeligt" 112% i linierne ..

> Du bliver sikkert tilbudt gratis cacao, incl. børne/slavearbejde!!

Jow, det er vist gået lidt ned af bakke siden, de lå på den gamle placering
i midtbyen.

Den gang var der morgenbuffet eller frokostbuffet til de gode kunder.... og
det var dejligt !

Nu er de gode kunder helt alene ned i midtbyen, men deres potter er nu også
noget større end min lille lastvogn..selvom jeg syntes, mine
reperationsregninger måtte gælde en full size..

Jeg er sikker på, der gives rigelige mængder af kaffe/te/cacao og den
sædvanlige hyggesnak med Jes Martin..

Jeg har altid godt kunne lide atmosfæren i alle de godt 10 år, jeg er kommet
der..

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 17-03-10 15:48

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Skiver incl. klodser .... hele vejen rundt.

For at holde prisen nede, vender de sikkert T. Hansen, efter et sæt
uoriginale bremsedele. )

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : hanzen

Dato : 17-03-10 16:03

> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> For at holde prisen nede, vender de sikkert T. Hansen, efter et sæt
> uoriginale bremsedele. )

Og snart går snakken om at T.Hansens uoriginale dele er lige så gode som de
originale.

I 80'erne da Skoda var en vittighed havde jeg en kollega der skulle skifte
kobling i dette sjove køretøj.
Han fik så en pris på en uoriginal på omkring 700 kr. Det var uden
udrykkerleje.
For sjov spurgte han Skoda om prisen på en original. Den kunne han få for
lidt over 500 kr incl. udrykkerleje.
Så han valgte den originale.

--

hilzen
hanzen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-03-10 17:40

> For at holde prisen nede, vender de sikkert T. Hansen, efter et sæt
> uoriginale bremsedele. )

Næppe for så er det ud af klappen som aut. forhandler/værksted

Fra : Henrik B.

Dato : 17-03-10 18:09

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Næppe for så er det ud af klappen som aut. forhandler/værksted

Vi har allerede diskuteret det - hvordan skal Bjørn finde ud af det?

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-03-10 21:27

KLIP

> Vi har allerede diskuteret det - hvordan skal Bjørn finde ud af det?

Som i "gamle dage". Selv være til stede på værkstedet og se tingene paqkkes
ud af originale Volvo-emballager eks. ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-03-10 08:08

Bjørn J. wrote:

> Som i "gamle dage". Selv være til stede på værkstedet og se tingene paqkkes
> ud af originale Volvo-emballager eks. ?

Kan du også tyde kinesisk?

--
vh
Torben

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-03-10 08:53

KLIP

> Kan du også tyde kinesisk?

Den handel er vist ikke gået helt i hak endnu ?

PS: Jeg kan faktisk godt en del hollandsk..

mvh/Bjørn J.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-03-10 09:24

Bjørn J. wrote:

> Den handel er vist ikke gået helt i hak endnu ?
>
> PS: Jeg kan faktisk godt en del hollandsk..

Ik ben niet arrogant, ich ben gewoon de beste.

SpykerSåb næste gang, så? Måske som verhuur?

--
vh
Torben

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-03-10 09:31

KLIP

> Ik ben niet arrogant, ich ben gewoon de beste.

Nu kører du vist ikke Saab, så du må nøjes med den skundavare, du kører i.

> SpykerSåb næste gang, så? Måske som verhuur?

Njaee... det de har vist omkring den nye model, er just ikke sådan lige til
husmandsbrug.

Så jeg siger "BMW maakt rijden geweldig".

mvj/Bjørn J.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-03-10 09:59

Bjørn J. wrote:

> Nu kører du vist ikke Saab, så du må nøjes med den skundavare, du kører i.

Ja, den ene prøvetur i en 9000 var mere end rigeligt. Og jeg for!nøjes
hver gang jeg kører i min sekundavare.

> Njaee... det de har vist omkring den nye model, er just ikke sådan lige til
> husmandsbrug.
>
> Så jeg siger "BMW maakt rijden geweldig".

Den er sikkert fin, men alt, alt for dyr. Vil man have valgmuligheder
til morgenpendlingen må der findes køretøjer med lavere afskrivning.

--
vh
Torben - valgte MZ'en i går og Audien i dag. Næste uge en af Yamahaerne

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-03-10 10:16

KLIP

> Den er sikkert fin, men alt, alt for dyr. Vil man have valgmuligheder til
> morgenpendlingen må der findes køretøjer med lavere afskrivning.

Naturligvis, hvis man blot er pendler og fritidshyggebillist, findes der
mange mindre alternativer.

Nu er hverken min BMW eller min kones S40 udlagt til pendlerbil.

De anvendes erhvervsmæssigt til at tjene penge og ikke blot hygge.

Jeg ved godt alle i DK burde køre "Lupo", selv vort lands "ypperste" (red.
politikkerne), men det er ikke realistisk, hvis landet skal have en
indtjening og der evt. skal være plads til H¨'s varslede dramatiske
skattestigninger (hvis hun får magt som agt).

Længe leve middelmådighedens land !

mvh/Bjørn J.

Fra : Anders Majland

Dato : 18-03-10 15:05

> [...]
>
> Nu er hverken min BMW eller min kones S40 udlagt til pendlerbil.
> De anvendes erhvervsmæssigt til at tjene penge og ikke blot hygge.

Imho er kravene til en pendlerbil og erhvervsbil nok stort set det samme ...
Bevares der er da nogle der pendler ganske få km hvor komfort ikke betyder
det store. Kigger jeg på omgangskredsens og kollegaers pendlerbehov er der
mange der bruger mere et par timer om dagen i transport. Taxa chauffører (og
det der ligner undtaget) bruger det kørende folk vel stadig en ret stor del
af dagen uden for bilen ...

> Længe leve middelmådighedens land !

Danske afgifts og beskatningsregler gør så at vi har de pendlerbiler vi ser
i trafikken

Smarten kan jeg godt klare komforten i en time ad gangen - der er det
primært støjen der er problemet. C5'en er dejlig støjsvag, men sædet har
ikke tilstrækkelig støtte. Så skulle jeg bruge den flere timer dagligt ville
jeg nok smide et andet sæde i - havde faktisk kig på et brugt fra en sælger
der havde haft C5 og ikke kunnet leve med org sædet.

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-03-10 15:21

KLIP

> [...]
> transport. Taxa chauffører (og det der ligner undtaget) bruger det kørende
> folk vel stadig en ret stor del af dagen uden for bilen ...

Når politiet kan bruge en Skoda Superb (Stationcar) kan vore minitre vel
også....og gerne den med 122 hk TSI motor.

Så viser de omverdenen, de mener det med "små" og økonomiske biler til
"folket"..

PS: Morsomt nok så har folk en hel anden opfattelse af behovet for deres
bils størrelse, når først indtægten stiger hen i arbejdslivet. Indtil da, ja
så er det helt unødvendigt med potter større end "Lupo". Sådan har de
faktisk det med meget..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-03-10 15:56

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, den ene prøvetur i en 9000 var mere end rigeligt. Og jeg for!nøjes
> hver gang jeg kører i min sekundavare.

Så du afskriver noget på baggrund af en model, som kom frem for mere end 25
år siden?
Tjah, nogle VIL leve i fortiden. )

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-03-10 09:23

Henrik B. wrote:

> Så du afskriver noget på baggrund af en model, som kom frem for mere end
> 25 år siden?

Ja da. Jeg har hørt at Saab er et af de mest stabile og forudsigelige
bilmærker?

> Tjah, nogle VIL leve i fortiden. )

Helst, når det handler om biler. Alt andet er dybt økonomisk uansvarligt

--
vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 18-03-10 15:55

> Den handel er vist ikke gået helt i hak endnu ?

Men finacieringen skulle ellers være i orden:
http://di.se/Default.aspx?pid=201796__ArticlePageProvider

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-03-10 16:14

KLIP

> Men finacieringen skulle ellers være i orden:
> http://di.se/Default.aspx?pid=201796__ArticlePageProvider

Det er jo ét skridt på vejen.

Nu mangler så resten inden Geely kan kalde sig Volvo..

mvh/Bjørn J.

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-03-10 03:36

> Jeg ved godt alle i DK burde k re "Lupo", selv vort lands "ypperste" (red..
> politikkerne), men det er ikke realistisk, hvis landet skal have en
> indtjening og der evt. skal v re plads til H 's varslede dramatiske
> skattestigninger (hvis hun f r magt som agt).
>
> L nge leve middelm dighedens land !
>
> mvh/Bj rn J.

Ja, middelmådigheden er sq en af de ting der kan gøre en rigtig trist
i DK. Folk synes det er lidt fedt at jeg kører Jaguar som hverdagsbil
sådan bare for sjov, men selv om mit budget ikke er større end hvis
jeg havde kørt en trist og kedelig ny mellemklasse-bil (ligesom dem)
er der jo ufatteligt få, der tør træde ved siden af og udfordre
middelmådigheden.
Med en 2CV som bil nr. 2 udligner det sig, så i gennemsnit kører jeg
nok Pug 308 ligesom alle andre...

Leo