Beregning af fradrag på forskudsopgørelsen
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 16-03-10 13:29

Været inde og ændre i min forskudsopgørelse og har sat min forventede
indtægt ned. Det gør, at min trækprocent som forventet gik 1 % ned.
Men samtidig kan jeg se, at ens fradrag per uge/14 dage/måned stiger.
Det forstår jeg ikke helt. Troede at ens personfradrag var en fast
størrelse.

Vh
Michael K

Fra : Jubii

Dato : 16-03-10 20:41

<mbk112@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Intet med denne gruppe at gøre.
prøv dk.politik eller dk.penge.

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-03-10 22:05

Jubii skrev den 16-03-2010 20:40:
> [...]
> Men samtidig kan jeg se, at ens fradrag per uge/14 dage/måned stiger.
> Det forstår jeg ikke helt. Troede at ens personfradrag var en fast

Det har det i hvert fald.
Hvorledes skatten beregnes bunder i lovgivning!

at det udregningsmæssigt så er mere anvendelsen af de fire
regnearter...det er så en lidt anden snak.

Forresten hvorfor henvise til dk.politik? Han ønsker ikke nogen politisk
diskussion. Kender du hele taget dk.*-hierakiet og de forskellige
gruppers formål/fundats?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : KT

Dato : 18-03-10 17:17

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message
> [...]
> Men samtidig kan jeg se, at ens fradrag per uge/14 dage/måned stiger.
> Det forstår jeg ikke helt. Troede at ens personfradrag var en fast

Hvilken reel oplysning er der i dit indlæg JUBIIlidiot!!!

Fra : J

Dato : 18-03-10 18:44

"KT" <knut.t@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

> Hvilken reel oplysning er der i dit indlæg JUBIIlidiot!!!

- men du er dygtig.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 16-03-10 15:04

> Intet med denne gruppe at gøre.
> prøv dk.politik eller dk.penge.

Har skatteregler og skattelovgivning ikke noget med jura at gøre?

Fik nogen gode svar på reglerne om efterløn for noget tid siden,
derfor jeg spørger igen i denne gruppe.

Vh
Michael K

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-03-10 22:26

On Tue, 16 Mar 2010 14:03:53 -0700 (PDT), "mbk112@hotmail.com"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

>Har skatteregler og skattelovgivning ikke noget med jura at gøre?
Ikke lige når det er beregnings spørgsmål.

/Hans

Fra : Jubii

Dato : 17-03-10 01:43

> [...]

Har skatteregler og skattelovgivning ikke noget med jura at gøre?

Fik nogen gode svar på reglerne om efterløn for noget tid siden,

Det er hvad du spørger om der gælder om der er jura i dit indlæg.
Der er ingen jura i dit spørgsmål. Regneregler kan du spørge om andet
steds.

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-03-10 20:19

Jubii skrev den 17-03-2010 01:43:

> Det er hvad du spørger om der gælder om der er jura i dit indlæg.
> Der er ingen jura i dit spørgsmål. Regneregler kan du spørge om andet
> steds.

Og hvornår har du sidst bidraget med noget juridisk?

Du skaber en masse unødig støj! Når du ikke har noget bidrage med, så
klap kaje.

Fra : KT

Dato : 18-03-10 17:18

> [...]
>

> Det er hvad du spørger om der gælder om der er jura i dit indlæg.
> Der er ingen jura i dit spørgsmål. Regneregler kan du spørge om andet

Mon ikke skattelovgivningen - herunder fortolkning og beregning - i
allerhøjeste grad er jura - JUBIIlidiot!

Knud

Fra : Poul Christensen

Dato : 16-03-10 22:20

"mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> wrote in news:01419719-30d6-480b-
> [...]

> Men samtidig kan jeg se, at ens fradrag per uge/14 dage/måned stiger.
> Det forstår jeg ikke helt. Troede at ens personfradrag var en fast

Beregningsreglerne for trækprocent og skattekortsfradrag kan du finde her:

og reglerne er også beskrevet her:
http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteberegning/7774.html

mvh poul christensen

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 16-03-10 15:40

> Beregningsreglerne for tr kprocent og skattekortsfradrag kan du finde her:https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=128993

Havde håbet på et svar frem for en link til lovgivningen. Det har jeg
googlet mig frem til.

Mit spørgsmål gik på, om ens bundfradrag ikke er en faststørrelse, der
ikke afhænger af ens indtægt (hvis man ser bort fra
beskræftigelsesfradraget)?

Bliver ens løbende beskatning ikke regnet ud fra formelen : (månedsløn
- fradrag) x trækprocent?

Vh
Michael

Fra : Poul Christensen

Dato : 16-03-10 23:10

"mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> wrote in news:ba3a734c-ddea-418f-
ac1d-0547cfc1b6e7@b36g2000pri.googlegroups.com:

> [...]
>
> Mit spørgsmål gik på, om ens bundfradrag ikke er en faststørrelse, der
> ikke afhænger af ens indtægt (hvis man ser bort fra

Hvis du havde læstdet sidste link i mit første svar ville du se at at
skattekortsfradraget ved beregningen af den løbende skatteopkrævning ikke
er en fast størrelse, men afhænger af trækprocenten og A-indkomst.

Ved den endelige skatteberegning på årsopgørelsen er det et fast beløb

mvh poul christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-03-10 22:42

mbk112@hotmail.com skrev den 16-03-2010 20:28:
> [...]
> Men samtidig kan jeg se, at ens fradrag per uge/14 dage/måned stiger.
> Det forstår jeg ikke helt. Troede at ens personfradrag var en fast

Personfradraget er som udgangspunkt ens for alle over 18 år.
42.900 kroner pr. år.

Den første forskudsopgørelse du får hvert år indeholder det månedlige
fradrag også fradraget i den personlige indkomst og de ligningsmæssige
fradrag. Og som noget nyt her i 2010 også den såkaldte "grønne check".

Den nøjagtige udregningsmodel finder du på
http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteberegning/7774.html

Når du senere på året laver om på din forskudsopgørelse, så tages den
hidtige opnåede indkomst og de faktisk betalte skatter med i
beregningen! Du skal selv være meget opmærksom på om tallene passer! De
fremgår af din nye forskudsopgørelse, når den er dannet!
Dvs: hvis det viser sig, at du har betalt for meget skat indtil den nye
forskudsopgørelse, så får du "overskydende skat" indregnet i det nye
månedlige fradrag dvs. fradraget går op. Hvis du har betalt for lidt
skat indtil den nye forskudsopgørelse, så vil det månedlige fradrag
falde....

Prøv at se på din forskudsopgørelse som din budgetkonto i banken, men på
skatteområdet.
Når du putter for lidt på "kontoen" så er der underskud (i
skat-terminologi: restskat).
Indsætter du for meget så er der overskud (overskydende skat).
Når du i løbet af året justerer hvad du indsætter på kontoen med det du
har indsat hhv. hævet, så passer kontoen meget bedre når året er omme.

Eller du kan gøre som jeg gør: I løbet af året tager jeg ikke fx
rentefradrag eller fagforening/akasse. Det gør jeg i september/oktober,
når jeg ved hvad jeg har tjent hhv. er meget mere sikker på indtjening
når året er omme. Og når den 31. december 2012 er kommet, så passer
pengene og dermed skatten.
Jeg ville ærge mig gul og grøn, såfremt jeg fik en restskat, men det vil
nu mere være min ære som fik sig et knæk. (længere historie).

*ovenstående er ligesom alt andet her i nyhedsgrupperne min private
udlægning*

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-03-10 22:45

Carsten Riis skrev den 16-03-2010 22:42:
.... Og når den 31. december 2012 er kommet, så passer
> pengene og dermed skatten....

årstallet kan du forså vidt se bort fra.

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-03-10 23:01

Carsten Riis wrote:

> [...]
> Jeg ville ærge mig gul og grøn, såfremt jeg fik en restskat, men det vil
> nu mere være min ære som fik sig et knæk. (længere historie).

Som ansat ved uvæsenet, er du vel blandt de 0,1% af befolkningen som kan
udregne deres egen skat, og så kan det bedre betale sig at fremrykke
fradrag, vurdere indkomster for lavt, og indbetale restskatten den sidste
bankdag i året. Kassekreditten hos SKAT er gratis indtil 1/1 efter
skatteåret, derefter kommer ågerrenterne..

--
Jesper Lund

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 16-03-10 16:06

> Dvs: hvis det viser sig, at du har betalt for meget skat indtil den nye
> forskudsopg relse, s f r du "overskydende skat" indregnet i det nye
> m nedlige fradrag dvs. fradraget g r op.  Hvis du har betalt for lidt
> skat indtil den nye forskudsopg relse, s vil det m nedlige fradrag
> falde....

Okay, så tror jeg at jeg er med. Troede at det kun var i
trækprocenten, at der blev justeret, når man ændrede i den forventede
indkomst.

Tak for svaret

vh
Michael K

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-03-10 23:56

mbk112@hotmail.com skrev den 16-03-2010 23:05:

> Okay, så tror jeg at jeg er med. Troede at det kun var i
> trækprocenten, at der blev justeret, når man ændrede i den forventede
> indkomst.
>
> Tak for svaret

Velbekomme.

Fra : N/A

Dato : 16-03-10 23:56

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-03-10 00:58

Carsten Riis wrote:

> Og det med renterne: Snak med politikerne! Derudover har jeg altid
> syntes jeg det er svineri, at man tidligere kunne bruge det offentlige
> som en gratis kassekredit i 6 måneder, når man ikke har styr på tingene.
> Den lallende "hold mig hånden"-tankegang er ellers ikke noget borgerlige
> mennesker bryder sig om, men netop gratis 6 måneders kredit det vil man
> gerne selv ha på andres bekostning....tsk tsk.

Jo, men hvem snyder hvem? Alle mine forskudsopgørelser i de sidste 5 år
har sjovt nok været indrettet således at hvis jeg tjente præcist det
forventede, ville jeg få en overskydende (tilgodehavdende) skat på et par
tusinde. Så det kære uvæsen indregner lidt rentefri kredit til sig selv.

Når skatte-uvæsenet spekulerer mod mig, spekulerer jeg selvfølgelig mod
dem, og med den rentemarginal mellem restskat og overskydende skat som de
nu har indført fra 2010 (godt skjult i øvrigt), bør alle spekulere mod
dem!

--
Jesper Lund

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-05-10 08:52

> [...]
> månedlige fradrag dvs. fradraget går op.  Hvis du har betalt for lidt
> skat indtil den nye forskudsopgørelse, så vil det månedlige fradrag

Har nu ændret i min forskudsopgørelse (sat min løn ned med 15000) og
fået følgende tal ud:

Skattekort gyldigt fra (dag og måned) (f.eks. 1. juli: 0107)   01.04
01.05
Trækprocent   38   38
Månedsfradrag   5.321   5.491

Hvorfor ændrer månedsfradraget sig, når nu trækprocenten forbliver den
samme, som den har været hele tiden?

Mvh
Michael

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-05-10 10:36

mbk112@hotmail.com skrev den 08-05-2010 16:51:

> [...]
> Trækprocent   38   38
> Månedsfradrag   5.321   5.491
>
> Hvorfor ændrer månedsfradraget sig, når nu trækprocenten forbliver den

Læs længere oppe:
[...]

Derudover er der sket en justering af bundskatteprocenten fra - svjh
3,79% til 3,67%.
Ændringen vil kun komme på forskudsopgørelsen, når man laver en ændring
af forskudsopgørelsen.
(((((og dem som ingen ændring laver...de får så ændringen på
årsopgørelsen.))))))

stadig privatperson og alt det der.