Zibro pilleovn?
Fra : Martin Bak

Dato : 16-03-10 10:47

Jeg overvejer denne ovn:
http://www.guloggratis.dk/inde/opvarmning/ovne-pejse/pilleovn/annonce/7344383

Er der nogen her der har erfaringer med denne eller andre Zibro pilleovne?
Støjniveau, betjeningsvenlighed osv.?
Den skal tilsyneladende have 6mm. piller. Er det et problem? Jeg synes de
fleste piller jeg ser udbudt er 8mm.
--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Armand

Dato : 16-03-10 20:45

Martin Bak skrev:
> [...]
>
> Er der nogen her der har erfaringer med denne eller andre Zibro pilleovne?

.. . . Og er glaslåge ikke lidt overdrevet på en pilleovn? Jeg mener: Det
vil jo aldrig givd de rolige bløde 'pejse'-luer som vel er dét man higer
efter at kunne se/opleve ved brændeovne med glaslåge :-/

Noget andet er: Uanset om den måtte være så ny som muligt, så vær sikker
på at få en eller anden dokumentation med på dens godkendelse - Det
ville jo være surt at skorstensfejeren blot ryster på hovedet af den
efter at man har købt og installeret =

--
Armand.

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-03-10 08:31

> . . . Og er glaslåge ikke lidt overdrevet på en pilleovn? Jeg mener: Det
> vil jo aldrig givd de rolige bløde 'pejse'-luer som vel er dét man higer
> efter at kunne se/opleve ved brændeovne med glaslåge :-/

Jeg bruger glaslågen på min til at kontrollere forbrændingen. Og så er det
nemt se om den skal renses.

Desuden er der såmænd meget hyggeligt med det skær den giver.

- Martin.