Den japanske bilindustri er da hårdt ramt.
Fra : Bjørn J.

Dato : 16-03-10 21:20

Så er Honda i gang med en større indkaldelse af biler.

Måske de stakkels japanere med alle deres ulykker, der ramler ned over deres
bilindustri godt for noget.......

.....nemlig den europæiske ?

http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2012073.ece

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-10 21:22

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Måske de stakkels japanere med alle deres ulykker, der ramler ned over
> deres bilindustri godt for noget.......

Og Toyota afviser det senest amerikanske "fjols" i sin Prius:
http://jp.dk/jptv/erhverv/article2011637.ece

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-03-10 21:47

"Henrik B." skriver:

> Og Toyota afviser det senest amerikanske "fjols" i sin Prius:
> http://jp.dk/jptv/erhverv/article2011637.ece

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/03/16/120147.htm

"Toyotahistorie var måske fup
16. mar. 2010 12.14 Udland

Det lød som bilistens værste mareridt, da en amerikansk ejendomsmægler
i sidste uge kom i alverdens medier og fortalte, hvordan hans Toyota
Prius var løbet amok på en motorvej i San Diego og drønet afsted med
over 150 kilometer i timen, uden at han kunne bremse bilen.

Men den historie bliver nu gransket igen efter amerikanske
bilinspektionsmyndigheder har undersøgt bilen uden at finde fejl.

Samtidigt viser Toyotas egen test, at der skiftevis var blevet trådt
på gaspedalen og bremsen over 250 gange.

Derudover er der dukket flere historier op om mandens trængte økonomi
og en personlig konkurs for to år siden.

Den løbske Toyota blev stoppet, da en færdselsbetjent hjalp manden med
at foretage en nødbremsning. Den uheldige bilist vil ikke længere tale
med pressen."

Klaus

Fra : Craner

Dato : 17-03-10 07:38

> [...]
> Så er Honda i gang med en større indkaldelse af biler.
>
> Måske de stakkels japanere med alle deres ulykker, der ramler ned over

Jeg syntes det er meget prisværdigt at man erkender en fejl og kalder
bilerne ind til kontrol.
Jeg kan ikke se, at det er et problem.
Jeg har selv prøvet med en Nissan, hvor de udskiftede 2 bremseslanger, 4 år
efter de var sat i.
Jeg har ikke have noget problem, med at køre japansk.

Vh
Poul

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-03-10 07:48

"Craner" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg syntes det er meget prisværdigt at man erkender en fejl og kalder
> bilerne ind til kontrol.

Bestemt, men det koster en bilfabrik bunker af penge som direkte går fra på
bundlinjen.

> Jeg kan ikke se, at det er et problem.

Det er et problem, når en fabrik prøver at lyve sig fra problemerne og stort
set ingen fabrikker er vilde med at erkende fejl.

> Jeg har selv prøvet med en Nissan, hvor de udskiftede 2 bremseslanger, 4
> år efter de var sat i.

Det er fin service/kulance af forhandleren.

> Jeg har ikke have noget problem, med at køre japansk.

Ok.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 17-03-10 15:50

> Det er fin service/kulance af forhandleren.

Tværtimod, så er det sikkert importøren som står bag. )

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-03-10 16:19

KLIP

> Tværtimod, så er det sikkert importøren som står bag. )

Efter 4 år, så et det godt skuldret.

Importøren af Volvo stod ikke bag ved noget som helst på min S80.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 17-03-10 17:07

> Efter 4 år, så et det godt skuldret.

Det gør Saab med 8 års motorgaranti. Og Toyota med olieforbruget på
1,8-liters motoren, blot for at nævne et par stykker.

> Importøren af Volvo stod ikke bag ved noget som helst på min S80.

Det siger så noget om Volvo (Ford). )

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-05-10 12:38

On 16 Mar., 22:19, "Bj rn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> S er Honda i gang med en st rre indkaldelse af biler.
>
> M ske de stakkels japanere med alle deres ulykker, der ramler ned over deres
> bilindustri godt for noget.......
>
> ....nemlig den europ iske ?
>
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2012073.ece
>
> mvh/Bj rn J.

Nu også Volvo, men de er vel heller ikke længere en del af europæisk
bilindustri, eller hvad?

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1340766.ece

Med venlig hilsen Kim

Fra : Benny

Dato : 06-05-10 11:43

> [...]
> S er Honda i gang med en st rre indkaldelse af biler.
>
> M ske de stakkels japanere med alle deres ulykker, der ramler ned over deres

Nåh. Porsche har da også lige kaldt tilbage.

Benny

Fra : Henrik B.

Dato : 06-05-10 19:35

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nåh. Porsche har da også lige kaldt tilbage.

Og Volvo...