Audi "lang"...
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-10 21:11

Hey...

Nu har jeg funderet længe nok over det til at jeg er blevet træt af det...
Hvad pokker står "lang" for som nogle Audier (og måske også andre mærker)
har i modelnavnet?

Eksempel: A8 Lang FSI Quattro blablabla.

Ved I det?

Venlig hilsen

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-10 21:19

"sdvsd" <sdcsadc> skrev i meddelelsen

> Nu har jeg funderet længe nok over det til at jeg er blevet træt af det...
> Hvad pokker står "lang" for som nogle Audier (og måske også andre mærker)
> har i modelnavnet?

Det siger næsten sig selv. Modellerne er længere end standardudgaven. Typisk
i omegnen af 10 - 12 cm. Det kommer så bagsædepassagererne til gode...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-10 21:23

> "sdvsd" <sdcsadc> skrev i meddelelsen

> Det siger næsten sig selv. Modellerne er længere end standardudgaven.
> Typisk i omegnen af 10 - 12 cm. Det kommer så bagsædepassagererne til
> gode...

Ok - ja det er jo logisk ;)... Er det en dansk betegnelse eller tysk lang?

Venlig hilsen

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-10 22:21

> Ok - ja det er jo logisk ;)... Er det en dansk betegnelse eller tysk lang?

Det er tysk...

Fra : Mikael

Dato : 17-03-10 08:55

On 16 Mar., 21:22, "sdvsd" <sdcsadc> wrote:

> Ok - ja det er jo logisk ;)... Er det en dansk betegnelse eller tysk lang?

Det er son regel akselafstanden der er længere og bagdørene.

I Japan kan man også købe forlængede BMW 5 serie og Audi A6. De er
ikke lavet til det europæsikemarked, Her er det som regel kun
topmodellerne dvs. BMW 7serie, Mercedes S-klasse og Audi A8, Lexus
600h. Maybach har dog også lavet en lang udgave, den er så forlænget
lidt mere end 12cm (ca.40cm)

Mikael

Fra : KASO

Dato : 17-03-10 21:19

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

topmodellerne dvs. BMW 7serie, Mercedes S-klasse og Audi A8, Lexus
600h. Maybach har dog også lavet en lang udgave, den er så forlænget

Og i Kina er mange modeller forlængede - Passat, Citroën C4 m.fl. - men nu
har kineserne jo også specielt lange ben.....