Inspiration til instrumentalmusik
Fra : Michel

Dato : 15-03-10 23:44

Hej,

Nej, dette er ikke en stafet, da jeg ikke er blevet inviteret :´-( . Men jeg
overlever nu nok

Jeg ville gerne have nogle bud på en cd med afslippende instrumentalmusik,
som jeg kan bruge på arbejde, når storrumskontoret bliver for meget.

Her er en håndfuld af mine egne bud (lyd og still-video er lidt af en
udfordring!):

Berdien Stenberg: Rondo Russo - http://www.youtube.com/watch?v=KHSwbtqP4CM

Sweet People: Et les oiseaux chantient -
http://www.youtube.com/watch?v=UEgVnYay4RQ

Frank Duval: Mystic Love - http://www.youtube.com/watch?v=N5ekbythNKM

Rondo Veneziano: Tiepolo - http://www.youtube.com/watch?v=viCUW5WQCOY

Frank Mills: Music Box Dancer - http://www.youtube.com/watch?v=2N_tmH6y7ng

Hvad kan jeg ellers supplere med af den bløde og blide instrumentalmusik?
Håber på lidt gode bud...

Mange hilsner
Michel

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 16-03-10 00:00

On Mon, 15 Mar 2010 23:44:00 +0100, "Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote:

>Hvad kan jeg ellers supplere med af den bløde og blide instrumentalmusik?
>Håber på lidt gode bud...

Mine egne favoritter:

Brian Eno - Music for Airports:
http://www.youtube.com/watch?v=D_4pe3ZVAGk
det er en klassiker og lægger på mange "afslapnings-top-10-lister"

Biosphere - Substrata:
http://www.youtube.com/watch?v=qc1FiK_i0rE
Geir Jenssen (Biosphere) besøger af og til Danmark hvis du vil opleve
det live

Global Communication - 76:41
http://www.youtube.com/watch?v=HAMjHbcWAyM
Aner ikke om den er genudsendt eller kan købes digitalt, ellers kan
den muligvis være svær at skaffe.

De titler jeg skriver er ikke titler på numrene, men er pladetitlerne
du skal gå efter.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-03-10 20:54

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ville gerne have nogle bud på en cd med afslippende instrumentalmusik,
> som jeg kan bruge på arbejde, når storrumskontoret bliver for meget.

I så fald går man i hvert fald ikke galt i byen med Richard Clayderman.
Dejlig afslappende, behagelig og rolig musik:
http://www.youtube.com/watch?v=Gx7DEh5ZXv8&feature=related

James Last kan også være rigtig dejlig afslappende musik. Prøv dette link:
http://www.youtube.com/watch?v=3v1v583NGJw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-03-10 12:53

On 15-03-2010 23:44, Michel wrote:
> Hej,
> Nej, dette er ikke en stafet, da jeg ikke er blevet inviteret :´-( . Men jeg
> overlever nu nok

Du skal ikke inviteres for at være med til stafetten. Du skal bare
deltage med nogle forslag.
Hvis denne stafets emne ikke passer dig, så prøv en af de næste.

Foreslår du noget forkert, så får du "bidt hovedet af". Men se på Åge,
der sker ikke noget ved det. Gør som ham, lad dig ikke kue.

Henning

Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.