Simpel flowmåler- hvor findes det
Fra : Lars Arup

Dato : 16-03-10 04:45

Jeg vil gerne måle flowet på kølevandet i min bil, idet jeg har en mistanke
om at motorvarmeren ikke virker korrekt.
Jeg savner en simpel måler blot med en visuel indikation af flowet. F eks en
hvor man blot kan se skovlhjulet snurre rundt.Den skal kunne monteres
direkte på slangerne (indvendig diameter ca 15mm) og kunne måle op til ca
1000 liter pr time, idet jeg kan se af spec for min varmer at dens pumpe
leverer ca 920L/t. envidere skal den jo kunne tåle vand med en temperatur på
ca 100°C.

Har nogle af jer en god ide til hvor jeg kan skaffe en sådan måler?

MVH Lars Arup

Fra : thl

Dato : 16-03-10 07:50

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på ca 100°C.
>
> Har nogle af jer en god ide til hvor jeg kan skaffe en sådan måler?

Her?
http://kortlink.dk/billigvvs/7kc9
mvh
Thorbjørn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-03-10 13:08

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Her?
> http://kortlink.dk/billigvvs/7kc9
> mvh
> Thorbjørn

Man kunne foreslå regeringen at alle biler skulle have en sådan måler
installeret, så man kan betale skat efter vandforbrug :)

--
Per

Fra : Lars Arup

Dato : 16-03-10 23:19

Ja den har jeg kigget på. Den er billig men jeg har slet ikke brug for det
tælleværk og så er den også for upraktisk at montere.

Allerhelst skulle det bare være en lille let en i kunststof, og et stort
synligt møllehjul og med slangetilslutninger.

MVH Lars Arup

Fra : Anders Majland

Dato : 16-03-10 23:21

> Allerhelst skulle det bare være en lille let en i kunststof, og et stort
> synligt møllehjul og med slangetilslutninger.

Til mit solvarmeanlæg skal der en flowmåler i kredsen. Et messing hylster
med en fjederbelastet flyder i der gern skulle vise det aktuelle flow.

Måske det kan lede dig videre i jagten. Det er jo også berenget til
frostsikret kølervæske

Fra : Preben

Dato : 16-03-10 08:15

Den 16.03.2010 kl. 04:45 skrev Lars Arup <lha@sletdettetdcadsl.dk>:

> Jeg vil gerne måle flowet på kølevandet i min bil, idet jeg har en
> mistanke
> om at motorvarmeren ikke virker korrekt.

Hvorfor mener du, at varmeren ikke virker? Hvilken varmer? Hvilken bil?

--
mvh/Preben

Fra : Lars Arup

Dato : 16-03-10 23:24

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news.u9nfqvwlqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
Den 16.03.2010 kl. 04:45 skrev Lars Arup <lha@sletdettetdcadsl.dk>:

Hvorfor mener du, at varmeren ikke virker? Hvilken varmer? Hvilken bil?

--
mvh/Preben

Når jeg starter varmeren stopper den efter ca 3 min og så er afgangsslangen
varm på de første 30-40cm.

Jeg fornemmer klart at der ingen cirkulation er.

Når jeg bruger varmeren samtidig med at jeg starter motoren fungerer den
helt fint.

Webasto

Opel Astra 1,6 SE Automatic stationcar 1994

MVH Lars Arup

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-03-10 23:45

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> helt fint.
>
> Webasto
>
> Opel Astra 1,6 SE Automatic stationcar 1994

Du kan købe en dims som kan lave fejlsøgning på systemet. Eller du kan køre
til forhandleren og lade ham lave fejlsøgningen.

Jeg har en dims til min Webasto omkring 1990. Den fortalte ved hjælp af
blinkkoder hvad der kunne være galt. Det er nok mere avanceret i dag :)

--
Per

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-03-10 09:09

On Tue, 16 Mar 2010 23:23:48 +0100, "Lars Arup"
<lha@sletdettetdcadsl.dk> wrote:

>Når jeg starter varmeren stopper den efter ca 3 min og så er afgangsslangen
>varm på de første 30-40cm.
>
>Jeg fornemmer klart at der ingen cirkulation er.
Pumpen har sat sig fast, ikke noget ukendt problem.

Men prøv at få udlæst fejlkoderne, det kan også give et hint omhvad
der er galt. Et auto-elektro firma kan nok hjælpe med den del.

/Hans