On Tue, 16 Mar 2010 04:50:25 -0700 (PDT), Kanstrup
<kanstrupperne@stofanet.dk> wrote:
>
>> Det vi skal frem til er, at få en Bimmer-ejer til at tilstå, at de
>> biler er så "sportsligt" affjedrede, at de ikke er til at holde ud at
>> køre i, over længere strækninger end fra Ishøj og ind til
>> grøntforretningen på Nørre-Bronx. .o)))
>>
>
>Hej Folmer
>
>Jeg synes du sætter lighedstegn mellem stram = ukomfortabel og blød =
>komfortabel, og det mener jeg ikke man kan gøre. Jeg ville ikke
>forsvare E46'eren ejheller trashe din Sonata (har aldrig kørt en), men
>jeg har trods alt haft både en E46 og har en E91 i dag.
>
>Min E91 har original sportsundervogn ab fabrik (sænket 15 mm,
>strammere undervogn og tårnstiver foran) samt 17" runflat-dæk. Du får
>mig aldrig til at sige den er ukomfortabel, men heller ikke at den er
>direkte komfortabel - den er stram og præcis - lige netop sådan som en
>BMW 3'er serie SKAL være.
>--
Det er i orden med mig, bare jeg ikke skal køre go-cart.
Jo, bevares. Hvis jeg skulle tjene til føden ved at køre race, så er
det en oplagt bil.
Jeg skal til og fra embede, lejlighedsvis køre fruen i supermarkedet,
samt køre på ferie et par gange om året.
Derfor.
>--
>Jeg synes det er rædsomt at vælte rundt på vejen i en C5 eller en MB E
>som en svimmel, højgravid pukkelhval på LSD, og foretrækker til enhver
>tid den strammere 3'er - men det er jo smag og behag. Min svigerfatter
>synes da at min E91'er er stenhård og forøvrigt umulig at komme ned i
>og ud af (sportssæder + sænket), men jeg synes til gengæld at hans MB
>E'er kører som om den er punkteret på alle 4 hjul - og hvorfor helvede
>skal rattet lægge ned og være så stort...det er sgutte en lastbil...
>--
Jeg er stort set enig med din svigerfar.
>--
>Mht til bremserne, burde du jo af alle vide at det kommer MINDST
>ligeså meget an på ham der trykker på pedalen som mekanikken - og jeg
>skal da med glæde køre dine bremser så varme at de ikke duer - det er
>ikke svært (men det ved du).
>--
Det behøver du s'gu ikke at spekulere på.
)
Men jeg konstaterer igen, at BMW-ånden er til stede, også hos det unge
menneske, der på klippet er chauffør.
Trangen til at være hurtigst/forrest er så stærk hos BMW-kørere, at
der i klippet gives gas efter hvert eneste hårnålesving.
Det er fandme kun BMW-chauffører de ikke kan regne ud, at det
nødvendigvis må ende galt, når der fra toppen og ned er ca. 25 km.
>--
>Derfor ER du en trold din bandit
>--
Har du overvejet den mulighed, at mit indlæg måske er en lille smule
farvet af det faktum, at såvel Bjørn J. samt Mogens K. konstant skal
holdes til ilden, fr at de ikke skal henfalde til kedsommelighed. :))
--
Venlig hilsen
Folmer