BMW - Kvalitet - Komfort
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-03-10 14:22

Nu sad jeg lige og havde abstinenser, fordi det efterhånden er længe
siden jeg har været nede i Alperne og lege.

Så jeg måtte lige på YoyTube efter "metadon".

Og hvad finder jeg så?

Jeg vil helst ikke køre MC, så jeg fandt et klip med en BMW 318 E46.
Det er jo en notorisk fin bil iflg. dette forum, selv om noget mere
motor ikke ville gøre noget.

Hvad er det så man finder ud af?

Den bil er så ukomfortabel, at det er næsten umuligt at sidde stille i
sædet, ned ad Stelvio.

Og hvad der er endnu værre. Bremserne fader!!!

Det kan da godt være at det ikke er verdens bedste chauffør der kører
bilen, men Sonata'en med tomatkasse har aldrig været i nærheden af den
slags. Heller ikke mine andre biler, for den sags skyld.

BMW - sportslig bil?? )))))))

http://www.youtube.com/watch?v=CsUMUizeQDg&feature=related

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-03-10 15:43

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> BMW - sportslig bil?? )))))))

Billederne taler for sig selv:

Enjoy ...)))))

http://www.youtube.com/watch?v=fyrF1bZ9uAY

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-03-10 15:58

On Mon, 15 Mar 2010 15:43:12 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det der har jo ikke noget med kvaliteten af en Sonata at gøre.

Det ligner mere en taxivognmand der er ved at uskadeliggøre en
konkurrent. ))))

Det der bliver endog meget svært at forklare er, hvorfor den passager
i BMW'en, som også er kameramand, ikke sidder stille og roligt i bare
15 sekunder. ))))

Det vi skal frem til er, at få en Bimmer-ejer til at tilstå, at de
biler er så "sportsligt" affjedrede, at de ikke er til at holde ud at
køre i, over længere strækninger end fra Ishøj og ind til
grøntforretningen på Nørre-Bronx. .o)))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-03-10 17:29

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> biler er så "sportsligt" affjedrede, at de ikke er til at holde ud at
> køre i, over længere strækninger end fra Ishøj og ind til

Det er de så ikke.

Der er slet ingen bagsdelstræthed af føle, selv med hastigheder tæt på
limiteren fra den dansk/tyske grænse og helt til Køln.

Den kører faktisk helt godt, sådan en Bimmer-spand, trods alt..

Hvordan de ældre grønthandlermodeller er at køre i, det ved jeg ikke, der
skal du spørge nogen af dine "kármmerater..du"..

mvh7Bjørn J.

Fra : Brian

Dato : 15-03-10 19:50

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> biler er så "sportsligt" affjedrede, at de ikke er til at holde ud at
> køre i, over længere strækninger end fra Ishøj og ind til

Det gør jeg da gerne.

Min E46 med fabriksmonteret sportsundervogn, er lige træls nok på de danske
veje som vejnettet ser ud nu. Jeg vil ikke sige at den er direkte
ukomfortabel, eller man skal have abonnement hos en kiropraktor, men det er
absolut heller ikke en gyngehest ala Sonata og andre Morfar-flydere

/Brian

Fra : Kanstrup

Dato : 16-03-10 05:50

> [...]
> biler er så "sportsligt" affjedrede, at de ikke er til at holde ud at
> køre i, over længere strækninger end fra Ishøj og ind til

Hej Folmer

Jeg synes du sætter lighedstegn mellem stram = ukomfortabel og blød =
komfortabel, og det mener jeg ikke man kan gøre. Jeg ville ikke
forsvare E46'eren ejheller trashe din Sonata (har aldrig kørt en), men
jeg har trods alt haft både en E46 og har en E91 i dag.

Min E91 har original sportsundervogn ab fabrik (sænket 15 mm,
strammere undervogn og tårnstiver foran) samt 17" runflat-dæk. Du får
mig aldrig til at sige den er ukomfortabel, men heller ikke at den er
direkte komfortabel - den er stram og præcis - lige netop sådan som en
BMW 3'er serie SKAL være.

Jeg synes det er rædsomt at vælte rundt på vejen i en C5 eller en MB E
som en svimmel, højgravid pukkelhval på LSD, og foretrækker til enhver
tid den strammere 3'er - men det er jo smag og behag. Min svigerfatter
synes da at min E91'er er stenhård og forøvrigt umulig at komme ned i
og ud af (sportssæder + sænket), men jeg synes til gengæld at hans MB
E'er kører som om den er punkteret på alle 4 hjul - og hvorfor helvede
skal rattet lægge ned og være så stort...det er sgutte en lastbil...

Mht til bremserne, burde du jo af alle vide at det kommer MINDST
ligeså meget an på ham der trykker på pedalen som mekanikken - og jeg
skal da med glæde køre dine bremser så varme at de ikke duer - det er
ikke svært (men det ved du).

Derfor ER du en trold din bandit

- kanstrup

Fra : TL

Dato : 16-03-10 13:10

On Tue, 16 Mar 2010 04:50:25 -0700 (PDT), in dk.fritid.bil Kanstrup
<kanstrupperne@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>mig aldrig til at sige den er ukomfortabel, men heller ikke at den er
>direkte komfortabel - den er stram og præcis - lige netop sådan som en

Nemlig! Jeg ville ikke have min 335i E92 på anden måde end den er.
Perfekt balance mellem stram og komfortabel. Selv på Los Angeles'
hullede gader og motorveje. Og det siger jeg, selvom mine forrige
biler inkluderer meget bløde familiebiler og en rigtig flyder - en
1986 Impala Police edition.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-03-10 17:32

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

> Nemlig! Jeg ville ikke have min 335i E92 på anden måde end den er.
> Perfekt balance mellem stram og komfortabel.

Helt enig - min 335i E93 (cab) har også sportsundervognen, tårnstiverne og
run-flat-dækkene ab fabrik, og dét mix er helt perfekt for såvel sleeperen
som driveren :)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-03-10 14:20

On Tue, 16 Mar 2010 04:50:25 -0700 (PDT), Kanstrup

> [...]
>mig aldrig til at sige den er ukomfortabel, men heller ikke at den er
>direkte komfortabel - den er stram og præcis - lige netop sådan som en

Det er i orden med mig, bare jeg ikke skal køre go-cart.

Jo, bevares. Hvis jeg skulle tjene til føden ved at køre race, så er
det en oplagt bil.

Jeg skal til og fra embede, lejlighedsvis køre fruen i supermarkedet,
samt køre på ferie et par gange om året.

Derfor.

> [...]

>E'er kører som om den er punkteret på alle 4 hjul - og hvorfor helvede
>skal rattet lægge ned og være så stort...det er sgutte en lastbil...

Jeg er stort set enig med din svigerfar.

> [...]

>ligeså meget an på ham der trykker på pedalen som mekanikken - og jeg
>skal da med glæde køre dine bremser så varme at de ikke duer - det er

Det behøver du s'gu ikke at spekulere på. )

Men jeg konstaterer igen, at BMW-ånden er til stede, også hos det unge
menneske, der på klippet er chauffør.

Trangen til at være hurtigst/forrest er så stærk hos BMW-kørere, at
der i klippet gives gas efter hvert eneste hårnålesving.

Det er fandme kun BMW-chauffører de ikke kan regne ud, at det
nødvendigvis må ende galt, når der fra toppen og ned er ca. 25 km.

>--

>Derfor ER du en trold din bandit

>--

Har du overvejet den mulighed, at mit indlæg måske er en lille smule
farvet af det faktum, at såvel Bjørn J. samt Mogens K. konstant skal
holdes til ilden, fr at de ikke skal henfalde til kedsommelighed. :))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 16-03-10 16:12

> Jeg synes det er rædsomt at vælte rundt på vejen i en C5 eller en MB E
> som en svimmel, højgravid pukkelhval på LSD, og foretrækker til enhver
> tid den strammere 3'er - men det er jo smag og behag.

Og formålet med kørslen.

Som imorges hvor jeg til en afveksling krydsede landet i blåhvalen. Tankede
i ebeltoft og havde et snit på 21,2km/l da jeg nåede til staden (dvs lige
over 20km/l korrigeret for fejlvisning)... Til holbæk det sædvanlige
færgetræk med meget adstadigt tempo og dernæst fartpiloten på 110 indtil
vejarbejdet...

C5'en kunne nemt bruge bedre sæder men det kompenseres så lidt af
undervognen. Den er fin til den slags kørsel.

Men bestemt ikke en bil jeg ville vælge til en track day ....

Btw så synes jeg at en c4 grand picasso bliver for gyngende, men c5'en er
fin med mig (En II'er - har ikke kørt i den "nye2 III'er)

/A

Fra : Kanstrup

Dato : 16-03-10 07:53

> [...]
> farvet af det faktum, at såvel Bjørn J. samt Mogens K. konstant skal
> holdes til ilden, fr at de ikke skal henfalde til kedsommelighed. :))

Tjoo...tanken strejfede mig da. Heldigvis er vi jo alle forskellige,
som vel resulterer i at der er så mange forskellige valgmuligheder.

- kanstrup

GAS GEBEN!!

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-03-10 15:14

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Tjoo...tanken strejfede mig da. Heldigvis er vi jo alle forskellige,
>som vel resulterer i at der er så mange forskellige valgmuligheder.

Derfor fås potten også med komfortsæder og uden sænket undervogn...

Tårnstiver er standard i min potte..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-03-10 17:35

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Derfor fås potten også med komfortsæder...

Min har sportssæderne inkl. luft-regulering af forsædernes bredde :)

> Tårnstiver er standard i min potte..

Jow jow...

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-03-10 18:52

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Min har sportssæderne inkl. luft-regulering af forsædernes bredde :)

> Jow jow...

Naturligvis har man luftpuder i et komfortsæde også sammen med den
indbyggede luftkonditionering af måsen samt ryg i de varme dage.

Jeg ville ikke passe ned i et sportssæde..det har jo ingen
"soveklapper"....

mvh/Bjørn J

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-03-10 20:00

> [...]

> sædet, ned ad Stelvio.
> Og hvad der er endnu værre. Bremserne fader!!!

TROLL !!!

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-03-10 21:26

On Mon, 15 Mar 2010 20:00:19 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>TROLL !!!

>--

Nej nu må du have mig undskyldt!

Hvis du har set klippet til ende, må du medgive mig, at der ikke er
meget ro på den kameraføring. Det kan naturligvis kun skyldes en
dårlig undervogn. ,-)

Og til sidst i klippet kommer der altså et skilt op, hvorpå der står:
Varme bremser.

Det er bare ikke godt nok, Mogens. ))))))))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-03-10 22:05

> Nej nu må du have mig undskyldt!

OK

> Hvis du har set klippet til ende, må du medgive mig

Vil sammenligne dit klip med klippet fra Norge:
8 timer med tog, hvor de filmer ud af vinduet.
Uinteressant

> at der ikke er meget ro på den kameraføring.
> Det kan naturligvis kun skyldes en dårlig undervogn. ,-)

Ja det siger du jo...

> Og til sidst i klippet kommer der altså et skilt op, hvorpå der står:
> Varme bremser.

OK, dét missede jeg så

> Det er bare ikke godt nok, Mogens. ))))))))

Ift. hvad?? :)

Fra : Møller

Dato : 16-03-10 17:40

Den Mon, 15 Mar 2010 22:04:40 +0100 skrev Mogens \(K\):

> <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> OK, dét missede jeg så

Nop, folmer har bare fjumret i det, han henviser til part 2 skiltet er i
part 1
http://www.youtube.com/watch?v=Pb_y1glQaLo&feature=related

Han skulle havde ventet med den virtuelle metadon til efter at have
tæsket i tastaturet.

//Møller

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-03-10 07:02

On Mon, 15 Mar 2010 14:22:27 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

(snip)

Du ka' ik' la' vær' !

Du skal rende rundt med en fakkel i et ammunitionslager.

Fly