Nedslag i abbonnementspris ved dårligt sig~
Fra : Ukendt

Dato : 14-03-10 21:45

Hej

Jeg har kabel-tv gennem yousee.
Siden yousee flyttede rundt på kanalerne ved overgangen til det
digitalesignal tilbage i november 2009, har jeg haft et meget dårligt signal
på DK4.
Billedet er ikke meget bevendt da det er fyldt med sne og lodrette striber.
Før frosten satte ind, altså sidste år ;) fik jeg flyttet mit indgangsstik
pga. vand i kablet.
Efterfølgende har man endnu ikke gravet det nye kabel ned (bor i
stuelejlighed) så kablet fra fordelerboksen og frem til min lejlighed ligger
oven på jorden, ca. 7-8 meter.
Jeg har skiftet til dobbeltafskærmet 5 meters længde antennekabel.
Her den anden dag ringede jeg så til yousee for at fejlmelde på DK4, men fik
lidt en sludder for en sladder om at det at kablet nu ligger oven på jorden
godt kunne være årsagen til problemerne med DK4, samt det faktum at vi her i
nabolaget har en tetrasender, som åbenbart sender på samme frekvens.
Men hvordan er jeg stillet hvis en nedgravning af kablet ikke afhjælper
problemet ??
Kan jeg kræve et nedslag i min abbonnementspris pga. et knapt brugbart
signal ??
Skal retfærdigvis siges at alle andre kanaler er knivskarpe og uden
problemer af nogen art.

Mvh

Thomas R.

Fra : Klaus H

Dato : 14-03-10 23:51

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i en meddelelse news:4b9d4ada$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> signal ??
> Skal retfærdigvis siges at alle andre kanaler er knivskarpe og uden

Sådan er det også ved mig, her i Esbjerg.

Klaus H

Fra : Jubii

Dato : 15-03-10 04:27

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Mvh
>
> Thomas R.
Sådan er det også ved mig, her i Esbjerg.

Læs jeres abonnementsbetingelser.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-03-10 10:33

On 14 Mar., 21:45, "T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> wrote:

> Efterfølgende har man endnu ikke gravet det nye kabel ned (bor i
> stuelejlighed) så kablet fra fordelerboksen og frem til min lejlighed ligger
> oven på jorden, ca. 7-8 meter.

Det er normalt du selv skal grave det ned, på egen matrikken.

> Jeg har skiftet til dobbeltafskærmet 5 meters længde antennekabel.

færdigtsamlet? Er der ikke afskærmet stik i begge ender, er det
ligegyldigt at det er dobbeltskærmet.

> [...]
> nabolaget har en tetrasender, som åbenbart sender på samme frekvens.
> Men hvordan er jeg stillet hvis en nedgravning af kablet ikke afhjælper

Det hjæper med garanti ikke at grave kablet ned, det er lavet til at
være udendørs, gravet ned eller på væg.

> Kan jeg kræve et nedslag i min abbonnementspris pga. et knapt brugbart
> signal ??
Næppe, men du kan vel få nogle ud og fejlfinde... Hvilke vil sige
tekniker der kommer med måleudstyr og kigger på signalet... Kan jo
også være fejl i en hovedstation eller noget... Hvad med dine naboer,
hvordan ser signalet ud her?

> Skal retfærdigvis siges at alle andre kanaler er knivskarpe og uden
> problemer af nogen art.

Ok