Missionere
Fra : TMus

Dato : 14-03-10 12:09

Hej Holy folks!

Jeg kan se at I representerer flere forskellige trosretninger herinde, så I
må kunne fortælle mig hvordan jeg undgår at der i tide og utide kommer folk
til min dør og prøver at "omvende" mig..
Hvordan opnår jeg at netop jeres udsendinge holder sig væk?

-TMus

Fra : Vidal

Dato : 14-03-10 12:28

TMus skrev:

> [...]
> til min dør og prøver at "omvende" mig..
> Hvordan opnår jeg at netop jeres udsendinge holder sig væk?

Du skal nok over i noget med JV og mormon. Dem er der
der vist ikke nogen af her i gruppen pt. Jeg ved ikke
om de har deres egne fora. Men der kommer helt sikkert
ikke nogen fra folkekirken og vil omvende dig.

Kunne du ikke sætte en seddel på din dør?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-03-10 12:53

TMus skreiv:
> [...]
> til min dør og prøver at "omvende" mig..
> Hvordan opnår jeg at netop jeres udsendinge holder sig væk?

Vis interesse, og utfordra dem til å forklare begrepet "gud".

Fra : tkruse

Dato : 14-03-10 11:22

On 14 Mar., 12:53, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> TMus skreiv:

> Vis interesse, og utfordra dem til å forklare begrepet "gud".

Jeg er EN kan jeg forstå begræbet gud uden at være EN og hvordan skal
jeg kunne forstå skriften , I er Guder . uden at være EN

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-03-10 22:22

tkruse skreiv:

> Jeg er EN

Så bra, da.

> kan jeg forstå begræbet gud uden at være EN og hvordan skal
> jeg kunne forstå skriften , I er Guder . uden at være EN

Jeg skjønner du synes det er vanskelig å tro på gud når du ikke har noen
mening om hva en gud er.

HM

Fra : tkruse

Dato : 14-03-10 19:11

On 14 Mar., 22:21, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> tkruse skreiv:

> S bra, da.

> Jeg skj nner du synes det er vanskelig tro p gud n r du ikke har noen
> mening om hva en gud er.
>
> HM

hvad er det for en skrive virus ?
selv Jesus siger ,,,ingen har nogen sinde set faderen
så det du ved om gud er at føle dig selv
du kan jo heller ikke vide hvad det vil sige at stige til himmels

Fra : Harald Mossige

Dato : 15-03-10 02:43

tkruse skreiv:

> hvad er det for en skrive virus ?
> selv Jesus siger ,,,ingen har nogen sinde set faderen
> så det du ved om gud er at føle dig selv
> du kan jo heller ikke vide hvad det vil sige at stige til himmels

Du har fortsatt vansker med tegnsettet på maskinen din. Jeg kan ikke
hjelpe deg siden jeg blir betraktet som ateist, og kristne har generellt
ingen tillit til ateister ;-( Istedet får jeg annmode alle "rettroende"
til å hjelpe deg:

Hei alle "rettroende": Vis tkruse den kristne nestekjerligheten og hjelp
ham med tegnsettet.

Forresten, "guder" hrer visst ikke på ateister, og da hjelper det
sikkert ikke ;-(

HM

Fra : Vidal

Dato : 15-03-10 09:08

Harald Mossige skrev:
> [...]
> til å hjelpe deg:
>
> Hei alle "rettroende": Vis tkruse den kristne nestekjerligheten og hjelp

Har det ikke noget at gøre med at besvare fra Googles nyhedsgrupper.
Der er der problemer med de specielle danske tegn æøå.

> Forresten, "guder" hrer visst ikke på ateister, og da hjelper det
> sikkert ikke ;-(

Vi tilgiver Torben for alle typografiske særheder, ligesom
vi også har tilgivet dig alle dine ortografiske mærkværdigheder
gennem årene.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 15-03-10 12:04

Fra : N/A

Dato : 15-03-10 02:43

Fra : N/A

Dato : 15-03-10 02:43

Fra : tkruse

Dato : 15-03-10 04:43

On 15 Mar., 02:43, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> [...]
> ham med tegnsettet.
>
> Forresten, "guder" hrer visst ikke på ateister, og da hjelper det

problemet med tegnsæt kommer kunt til syne når jeg svare Haral
Mossige,,ellers er der ingen problemer
jeg tror på Google og Microsoft men Linlux kunne jeg ikke få til at
virke

Fra : Vidal

Dato : 15-03-10 12:04

tkruse skrev:

> problemet med tegnsæt kommer kunt til syne når jeg svare Haral
> Mossige,,ellers er der ingen problemer
> jeg tror på Google og Microsoft men Linlux kunne jeg ikke få til at
> virke

Shhh, det er Haralds opsætning, der er problemet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 01-04-10 18:12

Fra : Lyrik

Dato : 15-03-10 05:19

On 15 Mar., 12:04, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Shhh, det er Haralds opsætning, der er problemet.
>

> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hej Villy!
Jeg bruger Google Groups og har sommetider problemer med at æ-ø-og å
mangler på indlæggene jeg svarer på.
Måske mangler de også på mine egne indlæg? Jeg kan ikke rigtig
overskue det.
Har du nogle gode ideer?
Hilsen
Jens

Fra : Vidal

Dato : 01-04-10 18:12

Den 15-03-2010 12:18, Lyrik skrev:

> [...]
> mangler på indlæggene jeg svarer på.
> Måske mangler de også på mine egne indlæg? Jeg kan ikke rigtig

Problemet opstår, når nogen svare et google-indlæg
med thunderbird. Ihvertfald i den fejl jeg kender.
Jeg har fået følgende til at korrigere problemet
af Jens Jensen.

Mht Thunderbird:

Gå frem i menuerne sådan her:

Funktioner -> indstillinger -> avanceret -> generelt -> avancerede indstillinger

Hvis der kommer en advarsel om at være forsigtig, må du love det.

Indtast det følgende i filteret øverst:

mailnews.force_charset_override

Så skulle der gerne vises en linie nedenunder, hvor man kan se værdien. Hvis den
er true, skal den ændres til false fx ved at dobbeltklikke på værdien.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : tkruse

Dato : 15-03-10 09:52

On 15 Mar., 12:18, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> mangler på indlæggene jeg svarer på.
> Måske mangler de også på mine egne indlæg? Jeg kan ikke rigtig

nej det er OK

Fra : tkruse

Dato : 17-03-10 14:15

On 15 Mar., 09:08, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Vi tilgiver Torben for alle typografiske særheder, ligesom
> vi også har tilgivet dig alle dine ortografiske mærkværdigheder

Ortografi
jeg var lige ved at tro det havde noget med Orton bevægelsen at gøre

Det danske alfabet
ortografi: navneord (substantiv) en ortografi - ortografien - flere
ortografier - begge ortografierne

efter græsk: orthographía: 'retskrivning'
ort+o+graf+i af: orthós: 'ret, rigtig' + -grafi af græsk graphé:
'tegning, skrivning'

heraf ortografi: den skriftlige gengivelse af ord herunder alfabeter,
grafisk skrifttyper serif og sans serif, fonte og fontografer,
samt grafisk opsætning af ord som tekst (layout)

herunder endvidere ordenes stavemåde og heraf begrebet retskrivning
forstået som;
skriftlig gengivelse af ord ifølge anbefalingerne i den nyeste
retskrivningsordbog kaldet:
Retskrivningsordbogen, som samler de anbefalede stavemåder og
bøjningsformer,
autoriseres af Dansk Sprognævn.

Fra : Lyrik

Dato : 14-03-10 13:10

On 14 Mar., 12:08, TMus <T...@TMus.TMus> wrote:
> [...]
> til min dør og prøver at "omvende" mig..
> Hvordan opnår jeg at netop jeres udsendinge holder sig væk?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nu kan du se, jeg har længe ønsket at ateister holdt sig væk fra denne
kristne gruppe, alligevel kommer de brasende!? Hvordan forhindrer man
sådan noget? Hvad skal man gøre for at sådan nogle som dig holder sig
væk fra en kristen nyhedsgruppe?? Vi plages i forvejen af et norsk
brokkehoved og en UFO-fantast!
Hvordan får man dem til at forsvinde? Har du et godt råd, så skriv det
bare, men kun 1 indlæg, ellers brækker jeg mig over din ateisme og
hedenskab!

Hilsen
Jens

Fra : Harald Mossige

Dato : 15-03-10 01:04

Lyrik skreiv:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Nu kan du se, jeg har længe ønsket at ateister holdt sig væk fra denne
> kristne gruppe,

Denne gruppen er *ikke* kristen. Det er en gruppe som er åpen for *alle.
Hensikten med denne gruppen er å diskutere kristendom.

> alligevel kommer de brasende!?

> Hvordan forhindrer man
> sådan noget?

Generellt, så kan du ikke forandre værden, men du kan lukke øynene slik
at du ikke ser den, - om det hjelper deg noe. På samme måten kan du
filtrere bort uønskete meninger fra gruppen slik at du ikke trenger å
lese dem, men meningene eksisterer fortsatt. Husk at tanken er fri.

> Hvad skal man gøre for at sådan nogle som dig holder sig
> væk fra en kristen nyhedsgruppe??

> Vi plages i forvejen af et norsk
> brokkehoved

Takk. Det er hyggelig å høre at du blir påvirket av skriveriene mine.
Jeg tenker jeg fortsetter jeg, det virker jo!

> og en UFO-fantast!

> Hvordan får man dem til at forsvinde?

Du kan jo forsøke å slå oss ihel. Det er en vellprøv kristen metode, men
det ble bare enkeltpersoner som forsvant, - meningene levde fortsatt.

> Har du et godt råd, så skriv det
> bare, men kun 1 indlæg, ellers brækker jeg mig over din ateisme og
> hedenskab!

Bare "brekk dem" du, men jeg anbefaler deg å gjøre det på toalettet, og
ikke verbalt her i gruppen

Med venlig hilsen fra:

Harald Mossige

Fra : TMus

Dato : 17-03-10 18:41

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote in news:ffda3e44-8f47-4a91-baac-
7bc732e1d463@g19g2000yqe.googlegroups.com:

> Nu kan du se, jeg har længe ønsket at ateister holdt sig væk fra denne
> kristne gruppe, alligevel kommer de brasende!? Hvordan forhindrer man
> sådan noget?

Eftersom jeg diskuterer hvordan man undgår at blive generet af
kristendommen må det være den rigtige gruppe.

Du kan jo forsøge dig med at oprette en gruppe evt. kaldet noget i
retning af dk.livssyn.blind.lovprisning.ateistfri..

Du har valget at lade være med at læse min post, og du kan endda lade
være med at svare. De valg har jeg ikke rigtig når der i tide og utide er
nogen der misbruger min dørklokke. Jeg skal faktisk, når jeg for GUD VED
hvilken gang har forklaret at det stadig ingen interesse har, oftest være
yderst ubehøvlet i min optræden ved at lukke døren i hovedet på et
lystigt talende menneske, bare for at få fred og fordi det er det eneste
der indtil videre virker nogenlunde effektivt i nu'et.. Det er ikke rart,
og jeg ønsker ikke at blive generet og jeg ønsker ikke at være mere eller
mindre tvunget til at være ubehøvlet. Hverken nu, om 3 mdr eller 1 år.

Vejer jeres egen mulige frelse virkelig så meget mere end generelt hensyn
til jeres medmennesker? Er der virkelig ingen måde hvorpå man helt og
aldeles kan undgå biblen i hoveddøren igen og igen og....?

-TMus

Fra : Andreas Jensen

Dato : 16-03-10 11:28

"TMus" <TMus@TMus.TMus> skrev i meddelelsen
> Hvordan opnår jeg at netop jeres udsendinge holder sig væk?

Jeg bad engang Jehovas Vidner notere sig at jeg ikke ønsker deres besøg i
fremtiden. Det virkede en 2-3 år, hvor de ellers kom forbi mindst en gang om
året. Prøv det.
Grunden til at det kun holder et par år, er at de skal kontrollere at det
stadig er dig der bor der. Der kunne jo være flyttet nogle nye ind, og det
ville selvfølgelig være en katastrofe hvis ikke de blev tilbudt at blive
medlemmer.

Andreas

Fra : tkruse

Dato : 16-03-10 15:42

On 16 Mar., 11:27, "Andreas Jensen" <no...@microsoft.com> wrote:

> [...]
> ville selvfølgelig være en katastrofe hvis ikke de blev tilbudt at blive

jeg har ikke set dem i 10år
men det er måske fordi jeg viser dem det sted i biblen vor der
står ,,, i er guder