Daewoo Nubira versus Mazda eller Toyota
Fra : CAH

Dato : 14-03-10 07:45

Jeg har egentlig altid sværget til Mazda eller Toyota, men nu er jeg
blevet tilbudt en Daewoo Nubira fra 1999 til 28.000 som har kørt ca.
150.000 km. Det lyder for mig som et godt tilbud, men hvad er
holdningen her i gruppen. Får jeg mere bil for pengene med en Mazda
eller Toyota. Mine eneste prioriteter er pris og holdbarhed, så længe
den kører er den en god bil for mig.

Mvh
Mads
http://www.humlebaekbaadevaerft.dk/

Fra : TDN

Dato : 14-03-10 15:08

"CAH" <madsgormlarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

En Toyota i samme prisklasse vil nok have kørt det dobbelte, men til gengæld
kan de også holde til det. Jeg er ikke tvivl om Toyota er mere holdbar (har
selv en Carina E fra 1996 og er vildt imponeret af driftsikkerhed og hvor
lidt den fejler selv efter +353 tkm som ikke kan mærkes). Men det er jo en
opvejning, hvis den er vedligeholdt og ikke mindst har fået rustbeskyttelse
flere gange kan det jo være et ok køb. Det er jo den aktuelle stand på den
bil man kigger på der er afgørende i den prisklasse. For kr. 28.000 kan du
få en ældre Carina med 200-300 tkm, så er den du kigger jo nok mere
interresant. Mazda er nok rimlig ok mekanisk, men jeg har ikke set nogen 626
uden de er godt rustne, men de er så også billigere end Toyota.

Mvh
Thomas

Fra : CAH

Dato : 14-03-10 12:06

On 14 Mar., 15:07, "TDN" <tdnfjernde...@net.telenor.dk> wrote:
> [...]
> interresant. Mazda er nok rimlig ok mekanisk, men jeg har ikke set nogen 626
> uden de er godt rustne, men de er så også billigere end Toyota.

Hej Thomas

Tak for svar, og det er godt nok en forbløffende prisforskel. Er
reservedele så dyre til sådan Daewoo ?

Mvh
Mads /cah

Fra : tiper

Dato : 15-03-10 04:32

On 14 Mar., 19:05, CAH <madsgormlar...@gmail.com> wrote:

> Tak for svar, og det er godt nok en forbløffende prisforskel. Er
> reservedele så dyre til sådan Daewoo ?

Priserne ligger på niveau med de gængse japanere. Rust er hvor du skal
være mest opmærksom.
Mekanisk kan koreanerne godt være med. Ikke mindst fordi den er
baseret på kendt Opel teknologi.

Fra : CAH

Dato : 15-03-10 06:03

On 15 Mar., 11:31, tiper <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:

> Priserne ligger på niveau med de gængse japanere. Rust er hvor du skal
> være mest opmærksom.
> Mekanisk kan koreanerne godt være med. Ikke mindst fordi den er
> baseret på kendt Opel teknologi.

Hej Tiper

Super, tak for svar. Er den nogen nem måde at finde ud af hvilke bil
moddeler fra omkring den periode som er galvaniserede?

Cah

Fra : tiper

Dato : 16-03-10 03:32

On 15 Mar., 13:03, CAH <madsgormlar...@gmail.com> wrote:

> Hej Tiper
>
> Super, tak for svar. Er den nogen nem måde at finde ud af hvilke bil
> moddeler fra omkring den periode som er galvaniserede?

Den burde nu være galvaniseret, men efterfølgende rustbeskyttelse er
altid tilrådeligt.
Min 05 Nubira har fået supplerende beskyttelse, og ser stadig flot ud
på undersiden.

Fra : CAH

Dato : 26-03-10 11:58

On 16 Mar., 10:31, tiper <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:

> Den burde nu være galvaniseret, men efterfølgende rustbeskyttelse er
> altid tilrådeligt.
> Min 05Nubirahar fået supplerende beskyttelse, og ser stadig flot ud
> på undersiden.

Mange tak for svar.